حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان (قسمت اول)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار چهار شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان (قسمت اول)

آلمان یکی از کشورهای مطرح جهانی در حمل و نقل عمومی بوده و برخی از بهترین گزینه‌های جابه‌جایی را در مونیخ در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. قطارهای سریع، مترو و تراموا وسایل نقلیه عمومی مناسبی برای گشت وگذار در شهر مونیخ هستند.

سیستم حمل و نقل عمومی مونیخ از اتوبوس‌ها، تراموا و مترو (U-Bahn و S-Bahn) تشکیل شده است. این سیستم توسط MVV اداره می‌شود که دفاتر آن در ایستگاه‌های U-Bahn مراکز Marienplatz، Hauptbahnhof، Sendlinger Tor، Ostbahnhof و Poccistrasse قرار دارند.

کارکنان این مراکز نقشه‌ها و جدول زمانی شبکه‌ها را به صورت رایگان در اختیار مسافرین قرار می‌دهند، بلیط می‌فروشند و به سوالات پاسخ می‌دهند. رزرو و برنامه‌ریزی برای سفر به زبان انگلیسی و به صورت خودکار و اینترنتی انجام می‌شود. U-Bahn و S-Bahn تقریبا ۲۴ ساعته در طول شبانه‌روز خدمت‌رسانی کرده و شاید در یک فاصله کوتاه بین ساعت ۲ صبح تا ۴:۰۰ غیرفعال هستند. بخشی از اتوبوس‌ها و تراموا شب‌ها در مرکز شهر خدمت‌رسانی می‌کنند.

اتوبوس‌های مونیخ

حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان (قسمت اول)

شبکه اتوبوس‌رانی شهری توسط شرکت Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG)، که همچنین مسئول سیستم مترو و تراموا شهری است، اداره می‌شود. شبکه اتوبوس‌رانی شبکه‌ای یکپارچه است که باعث می‌شود مسافران در شهر به راحتی جابه‌جا شوند.

نقش اصلی ۴۰۰ اتوبوس اداره شده توسط شرکت MV این است که مردم را به ایستگاه مترو و ایستگاه تراموا برده و مناطقی از شهر و به ویژه حومه شهر که هیچ راهی برای دسترسی به مترو و تراموا ندارد، را پوشش دهند. در مجموع، شبکه اتوبوس‌رانی MVG محدوده‌ای با بیش از ۴۵۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد و شامل بیش از ۹۰۰ ایستگاه اتوبوس در سطح مونیخ است.

حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان

تمامی اتوبوس‌های شرکت MVG، اتوبوس‌های کم ارتفاع، مجهز به سطح شیب‌دار برای صندلی چرخدار و دسترسی به حشره‌کش است. همچنین تمام اتوبوس‌ها دارای تهویه مطبوع و سیستم اطلاع‌رسانی مناسب هستند.

حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان

بلیط شبکه MVG: شما می‌توانید به صورت مستقیم بلیط‌های تکی را برای هر مسیر دلخواه تهیه کنید، اما اگر قصد اقامت یک یا چند روزه در مونیخ دارید، می‌توانید از بلیط‌های روزانه یا سه روزه که به شما امکان استفاده نامحدود از مترو، تراموا و اتوبوس را می‌دهد استفاده کنید.

شبکه MVH به چند حلقه مختلف تقسیم می شود: حلقه داخلی، حلقه بزرگ‌تر و حلقه خیلی خیلی بزرگ، بنابراین در اسرع وقت به وب‌سایت MVH مراجعه کرده، و بلیط‌هایی را که نیاز دارید، انتخاب و تهیه کنید.

تاکسی

حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان

یک وسیله نقلیه راحت و آسان در مونیخ که برای مسیرهایی که کمتر اتوبوس تردد می‌کند در نظر گرفته شده، تاکسی است. این وسیله  قیمت‌های تقریبا بالایی در مناطق مختلف دارد.

کرایه تاکسی

کرایه تاکسی براساس نرخ‌های از پیش تعیین‌شده برآورد می‌شود که محاسبه آن بسیار پیچیده است. در اینجا به مرور کلی نرخ‌های فردی می‌پردازیم.

این که شما در دوبار پیاپی از نقطه A به نقطه B رفته و یک مقدار ثابت کرایه بپردازید غیرمنطقی است، زیرا باید زمان انتظار را که ممکن است ناشی از ترافیک و غیره باشد، در نظر گرفت. به همین خاطر محاسبه صحیح قیمت تاکسی و اطلاعات ضروری مربوط به مقررات تاکسی‌رانی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان

مقررات مربوط به کرایه تاکسی

صرف‌نظر از تعداد مسافرین تاکسی، کرایه‌ها بر اساس قیمت پایه به اضافه حداقل افزایشی یک واحدی یا هزینه مربوط به زمان انتظار است.

کرایه پایه ۳٫۷۰ یورو (۱۲,۸۰۰ تومان) است.

هزینه به ازای هر کیلومتر ۰٫۲۰ یورو (۷۰۰ تومان) است.

نرخ‌های زیر قابل اعمال شدن هستند.

کرایه هر کیلومتر تا ۵ کیلومتر: ۱٫۹۰ یورو (۶,۵۰۰ تومان)

کرایه هر کیلومتر تا ۵ الی ۱۰ کیلومتر : ۱٫۷۰ یورو (۵,۸۰۰ تومان)

کرایه هر کیلومتر تا بالاتر از ۱۰ کیلومتر : ۱٫۶۰ یورو (۵,۵۰۰ تومان)

کرایه هر ساعت انتظار ۲۸ یورو (۹۷,۰۰۰ تومان)

کرایه ثابت سفر مستقیم از فرودگاه مونیخ به مرکز نمایشگاه جدید مونیخ (Neue Messe München) و برعکس ۶۳ یورو (۲۱۸,۰۰۰ تومان) است.

حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان

هزینه‌های اضافی

  • هزینه رزرو تاکسی: ۱٫۲۰ یورو (۴,۱۰۰ تومان)
  • هزینه برای هر چمدان اضافی : ۰٫۶۰ یورو (۲,۰۰۰ تومان)
  • حیوانات (حتی در قفس) : ۰٫۶۰ یورو (۲,۰۰۰ تومان)
  • گرفتن شاتل: کرایه ثابت ۶ یورو (۲۱,۰۰۰ تومان) از مسافر پنجم به بعد

رزرو تاکسی

می‌توان در مونیخ تاکسی را به صورت تلفنی رزرو کرد. همچنین اکثر اپراتورها به شما اجازه رزرو تاکسی از طریق پست الکترونیکی را می‌دهند.

رزرو تاکسی‌ها بر اساس برنامه آن‌ها انجام می‌گیرد، رزرو تاکسی در منطقه یک با تلفن هزینه اضافی ۱ یورویی (۳,۴۰۰ تومان) برای شما در بر خواهد داشت. منطقه یک شامل شهر مونیخ و حوزه شهرداری‌های Unterf hring، Aschheim -Dornach، Feldkirchen، Haar، Unterhaching، Neubiberg، Ottobrunn، Grünwald، Pullach، Neuried، Planegg، Grfelfing، Krailling und Karlsfeld می‌شود. اگر از یک تاکسی برای خارج شدن از منطقه نرخ مورد نظر استفاده کنید، کرایه را باید با توجه به برنامه از پیش تعیین شده پرداخت کنید.

رانندگی در مونیخ

حمل و نقل عمومی در مونیخ، آلمان

رانندگی در مرکز مونیخ می‌تواند یک کابوس باشد؛ بسیاری از خیابان‌ها یک‌طرفه بوده یا تنها مخصوص عابرین پیاده است؛ تهیه بلیط Orwellian و پارکینگ یکی دیگر از مشکلات به شمار می‌رود. پارک ماشین در پارکینگ (در نقشه توریستی نشان داده شده‌اند) و به ازای هر ساعت هزینه‌ای ۱٫۷۰ (۵,۸۰۰ تومان) تا ۱٫۲۰ یورو (۴,۱۰۰ تومان) در ساعت دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه