حمل و نقل عمومی در رم؛ ایتالیا (قسمت دوم)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار یکشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
حمل و نقل عمومی در رم؛ ایتالیا (قسمت دوم)

لحظات به‌یادماندنی یک بازدید لذت‌بخش از جاذبه‌های گردشگری رم را با سیستم حمل و نقل عمومی این شهر که دارای وسایل نقلیه پیشرفته‌ای هستند، تجربه کنید.

 سفر به رم همیشه دارای جذابیت‌های خاص خود بوده و این به خاطر داشتن مکان‌ها و مناطق بی‌نظیر گردشگری در این شهر است؛ برای گردش در مناطق دیدنی می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید که دارای امکانات خاصی برای توریست‌ها و گردشگران است. با ما در ادامه حمل و نقل عمومی در رم همراه باشید.

اتوبوس‌های فرودگاه رم

حمل و نقل عمومی در رم

شما می‌توانید از اتوبوس‌ها به عنوان وسیله حمل و نقل جایگزین استفاده نمایید.

 سیستم حمل و نقل عمومی کورتال

اگر شما می‌خواهید از شبکه قطارهای زیرزمینی (به نام «مترو» در ایتالیا) استفاده کنید، خطوط COTRAL را انتخاب کنید.

این اتوبوس از ترمینال ۲ حرکت می‌کند و ورودی ترمینال با تابلو آبی و سفید با نام  BUS STOP مشخص است.

  • پیزادی چین کوسینتو (مقابل ایستگاه ترمینو)
  • ایستگاه کنیلیا که با خط زیرزمینی A مرتبط می‌شود.
  • ایستگاه مگلنیا (EUR) که به خط زیرزمینی B متصل می‌شود.

کل زمان سفر ۱ ساعت بوده و قیمت هر بلیط آن ۱۷,۰۰۰ تومان است. 

شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی هواپیمایی رم

تعداد زیادی از اتوبوس‌های شرکت‌های خصوصی در رم از طریق خروجی ترمینال ۳ فرودگاه به سمت مرکز شهر حرکت می‌کنند. شما می‌بایست به دنبال تابلوی سفید و آبی با نام  BUS STOP

 باشید.

  • ایستگاه ترمینو و منطقه واتیکان با کرشن زیو، پارکینگ شماره ۱
  • ایستگاه ترمینو و ایستگاه استینس، پارکینگ شماره ۲
  • ایستگاه ترمینو و شاتل خصوصی آترال، پارکینگ شماره ۴ و ۳

همه‌ی شرکت‌های خصوصی اتوبوس‌رانی از روزهای شنبه تا یکشنبه خدمت‌رسانی می‌کنند و هر ۳۰ دقیقه حرکت می‌کنند. زمان سفر با آن‌ها ۵۰ دقیقه و هزینه هر بلیط ۲۸,۰۰۰ تومان است. بلیط‌ها را نیز می‌توانید از دفتر مرکزی این شرکت‌ها تهیه کنید.

تاکسی فرودگاهی رم

حمل و نقل عمومی در رم

هنگام سوار شدن در تاکسی‌ها دقت کنید تا در تاکسی‌های مجاز و دولتی سوار شوید که با رنگ سفید و شماره‌ای که در بغل آن‌ها زده شده از دیگر ماشین‌ها متمایز شده‌اند.

حمل و نقل عمومی رم

برای مسیرهای زیر قیمت‌های ثابتی می‌گیرند. برای مثال:

  • از فرودگاه فووچینو تا هر مقصدی در شهر رم: ۲۲۷,۰۰۰ تومان
  • از فرودگاه فووچینو تا ایستگاه تیبورتینو: ۲۶۰,۰۰۰ تومان
  • از فرودگاه فووچینو تا ایستگاه استینس: ۲۱۳,۰۰۰ تومان

قطارهای محلی رم

حمل و نقل عمومی رم

قطار در ایتالیا بهترین وسیله برای گردش در شهر است. همچنین می‌توان برای حرکت در مسیرهای طولانی از قطار به جای اتوبوس استفاده کرد، اتوبوس‌ها فقط درون شهر و برخی محله‌ها و مناطق را پوشش می‌دهند. ایستگاه ترمینو ایستگاه مرکزی اصلی در رم است نه تنها ایستگاه اصلی راه‌آهن، بلکه مهم‌ترین ایستگاه مبادلات حمل و نقل در رم است. ایستگاه ترمینو قطب شبکه متروی شهر رم است.

ایستگاه ترمینو جایی قرار دارد که شما می‌توانید اتوبوس‌های اصلی شهر رم، اتوبوس‌های محلی و اتوبوس‌های فرودگاهی و قطارها را ببینید. توجه داشته باشید که برخی از قطارهای راه دور که از شمال ایتالیا به سمت جنوب حرکت می‌کنند، ممکن است در اطراف رم بدون وارد شدن به ایستگاه مرکزی ترمینو در حومه‌ها، معمولا تیبورتینا یا استینس توقف کنند، هر دو ایستگاه تیبورتینو و استینس به ایستگاه قطار مرکزی متصل می‌شوند. پایتخت ایتالیا قطاری دارد که شما را مستقیما به هر نقطه از کشور که بخواهید، منتقل می‌کند.

اتوبوس‌ها و ترامواها

حمل و نقل عمومی در رم

صدها خط اتوبوس وجود دارد که ساعات کاری آن‌ها از ساعت ۵:۳۰ صبح شروع می‌شود و تا نیمه‌های شب ادامه پیدا می‌کند.

اتوبوس‌های الکتریکی

حمل و نقل عمومی در رم

در طی تلاشی برای پاکسازی خیابان‌های تنگ و تاریک مراکز تاریخی شهر، مسئولان شهری چند خط اتوبوس الکتریکی برای عبور از این منطقه ایجاد کردند.

حمل و نقل عمومی در رم

اتوبوس‌های شبانه

اتوبوس شبانه

بیش از ۲۰ خط اتوبوس شبانه از ساعت ۱۲:۳۰ شب تا ساعت ۵:۳۰ صبح خدمت‌رسانی می‌کنند. اصلی‌ترین ایستگاه‌ها عبارتنداز: پیزتا دای سینکو کنتو و پیزا ونیز که هر دوی این ایستگاه‌ها هر ۳۰ دقیقه حرکت می‌کنند. اتوبوس‌های شبانه با علایم مخصوصی نشانه‌گذاری شده‌اند و شما می‌توانید بلیط‌های این اتوبوس‌ها را از طریق دکه‌های مخصوص فروش بلیط تهیه کنید.

تاکسی

حمل و نقل عمومی در رم

برای گرفتن تاکسی شما باید به رنگ ماشین‌ها توجه کنید و حتما مطمئن شوید که به رنگ سفید یا زرد باشند. این ماشین‌ها دولتی هستند و امنیت سفر شما را تامین خواهند کرد.

حمل و نقل عمومی در رم

تاکسی‌های زیادی در سراسر مرکز شهر وجود دارند و تقریبا غیرممکن است که یک راننده تاکسی با صدای بلند مسافر بگیرد، مخصوصا در شب. حتما دقت کنید تاکسی از قیمت واحد دولتی استفاده می‌کند. برای تهیه تاکسی در رم می‌توانید با این شماره‌ها ۸۸۲۲ ۰۶، ۵۵۵۱ ۰۶، ۶۶۴۵ ۰۶، ۴۹۹۴ ۰۶ و ۳۵۷۰ ۰۶   تماس بگیرید.

حمل و نقل عمومی در رم

کرایه دوچرخه و اسکوتر در رم

حمل و نقل عمومی در رم

اگر در رم پیاده‌روی کنید، متوجه خواهید شد اغلب مناظر جذاب و دیدنی در اطراف وجود دارند و استفاده از دوچرخه این حسن را به شما ‌می‌دهد تا از دیدن این مناظر لذت ببرید. شما می‌توانید همانند رمی‌ها رانندگی کنید و به راحتی  و بدون هیچ مشکلی مناطق کرایه ماشین و دوچرخه را پیدا کنید. میانگین اجاره‌بها برای این وسایل‌ نقلیه برای یک روز ۱۸۹,۰۰۰ الی ۲۳۶,۰۰۰ تومان است.

بلیط‌های حمل و نقل عمومی رم

بلیط‌های یکپارچه (B.I.T)بلیط‌های یکپارچه (B.I.T)قیمت: ۷,۰۰۰ تومان

اعتبار: ۷۵ دقیقه

بلیط‌های B.I.T را می‌توان در هر وسیله حمل و نقل در رم استفاده کرد. این بلیط‌ها برای مدت ۷۵ دقیقه اعتبار دارند و گردشگران می‌تواند با استفاده از این بلیط برای گرفتن هر نوع وسیله حمل و نقل استفاده نمایند، اما حداکثر ۱ سفر در مترو، یک بار و به مدت ۷۵ دقیقه قابل استفاده است. این بلیط‌ها می‌بایست مهردار شوند و اگر گردشگری برای استفاده از مترو یک بار آن را مهردار می‌کند برای بار دوم نیز باید مهردار شود.

بلیط‌های یک روزه (B.I.G)بلیط‌های یک روزه (B.I.G)

قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان

اعتبار: ۱ روز

با استفاده از این بلیط می‌توان به مدت یک روز از همه وسایل نقلیه استفاده کرد، اما فقط یک بار هنگام آغاز سفر مهردار می‌شود و شما می‌توانید تا اتمام روز از این بلیط استفاده کنید. برای استفاده از این بلیط‌ها کافی است آن را به مسئولین گیت‌ها نشان دهید.

هشدار: این بلیط از روزی که مهر شده فقط تا نیمه شب همان روز معتبر است.

بلیط‌های سه روزه گردشگری (B.T.I)بلیط‌های سه روزه گردشگری (B.T.I)قیمت : ۷۸,۰۰۰ تومان

اعتبار : ۳ روز

این بلیط‌ها به مدت سه روز معتبر هستند و می‌توان برای سوار شدن با انواع وسیله‌های حمل و نقل استفاده شود. این بلیط فقط یکبار و در آغاز سفر مهردار می‌شود و تا سه روز معتبر است.

 بلیط‌های یک هفته‌ای برای توریست‌ها (C.I.S)

 بلیط‌های یک هفته‌ای برای توریست‌ها (C.I.S)

قیمت : ۱۱۳,۰۰۰ تومان

اعتبار :۷ روز

این کارت‌ها نیز همانند بلیط‌های B.T.I. هستند با این تفاوت که دریافت‌کنندگان این بلیط‌ها باید نام خود را روی آن بنویسند.

مطالب مرتبط:

منبع rome rometoolkit

دیدگاه