عضو تحریریه
سپهر حقیقی

سپهر حقیقی

،
درباره من:
4

۱۰ مشکل عمده‌ای که مهاجران کانادا با آن روبه‌رو می‌شوند

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای غربی است. اما مهاجران که هریک از سرزمین و فرهنگ دیگری وارد این کشور می‌شوند، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوند. 

4

راهنمای سفر به سمنان (قسمت دوم)

سمنان یکی از استان‌های مرکزی ایران است که مقصد خوبی برای سفر نوروزی محسوب می‌شود. در ادامه با کجارو همراه باشید.

1

قلعه ها، کاروانسراها و آسیاب های خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی دارای جاذبه‌های تاریخی گوناگون و فراوانی است که مطمئنا پرداختن به آنان در یک مقاله نمی‌گنجد. در این مقاله تلاش بر این است تا بخشی از این جاذبه‌ها که شامل قلعه‌ها، کاروان‌سراها و آسیاب‌های موجود در این استان هستند، به‌ترتیب معرفی شوند. قطعاً آشنایی با این آثار و دیدار از آن‌ها به درک ما از پیشینیان‌مان کمک شایانی می‌کنند و تاریخ سرزمین‌مان را برایمان آشکارتر می‌سازند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

باغ های استان خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی با وجود اینکه در بخش گرم و خشک ایران قرار گرفته، در دل خود باغ‌های گوناگونی را جای داده است. این باغ‌ها نگین‌هایی سبز بر پهنه‌ این استان هستند و علاوه بر طبیعت زیبایشان، آثار تاریخی گوناگونی در دل خود دارند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با تعدادی از آن‌ها با کجارو همراه باشید.

روستاهای خراسان جنوبی (قسمت دوم)

استان خراسان جنوبی دارای روستاهای فراوانی است که از لحاظ جغرافیایی در مکان‌های بسیار متنوعی قرار دارند. این امر باعث می‌شود تا بازه‌ی اقلیمی گسترده‌ای را در میان این روستاها شاهد باشیم. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی این روستاها، به‌علت قدمت دیرینه‌شان، آثار تاریخی فراوانی نیز در آن‌ها یافت می‌شوند که دیدار از آن‌ها خالی از لطف نیست. در بخش اول چند نمونه از این روستاها را به شما معرفی کردیم. حال در بخش دوم به ادامه‌ی این امر می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

روستاهای خراسان جنوبی (قسمت اول)

استان خراسان جنوبی روستاهای فراوانی دارد که در مکان‌های بسیار متنوعی از لحاظ جغرافیایی قرار گرفته‌اند. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی این روستاها، به‌علت قدمت دیرینه‌شان، آثار تاریخی فراوانی نیز در آن‌ها یافت می‌شوند که دیدار از آن‌ها خالی از لطف نیست. با کجارو همراه باشید تا با تعدادی از این روستاها آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری آبی و غارهای خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی سرشار از جاذبه‌های گردشگری است. در این مقاله سعی شده تا غارهای زیبا و شگفت‌انگیز و منابع آبی این استان را به شما معرفی کنیم. غارهایی که زیبایی و رازآلودگی‌شان محصورتان می‌کند و آبشارها، بند‌ها و تالاب‌هایی که لحظاتی مفرح و آرامش‌بخش را برایتان به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی بیشتر با این خطه، با کجارو همراه باشید.

معرفی روستاها و قلعه های ایلام

استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیای‌اش دارای ابنیه‌ی تاریخی متعددی است. در همین راستا قلعه‌های زیادی از دوران‌های گوناگون تاریخی، مخصوصاً پیش از اسلام در آن می‌توان یافت که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. همین طور طبیعت کوهستانی و زیبای آن روستاهای گوناگونی را در دل خود جای داده است که اسکان در آن‌ها و گشت‌و‌گذار در طبیعت اطرافشان (و گاهی آثار تاریخی اطرافشان) می‌تواند بسیار فرح‌بخش باشد. در ادامه با کجارو همراه باشید.

1

پارک ملی کیدپو، مرواریدی پنهان در اوگاندا

پارک ملی کیدپو (Kidepo National Park) در اوگاندای شمالی از منابع طبیعی فراوان، حیات وحش رو به رشد و جذابیت توریستی روزافزونی برخوردار است. در ادامه با کجارو همراه باشید تا بیشتر با این منطقه بکر آشنا شویم.

ماه عسل در مادرید

مادرید شهری جذاب و شب‌زنده‌دار و بهترین مکان برای تمامی زوج‌ها از سراسر جهان است. پایتخت اسپانیا شور و حال شهری بزرگ و پرانرژی را با حال‌و‌هوایی مدیترانه‌ای در اختیار شما می‌گذارد. در ادامه با کجارو همراه باشید.

صفحه ۱ از ۳