عضو تحریریه
زهرا صالح نژاد

زهرا صالح نژاد

خراسان رضوی، مشهد
درباره من:
5

خانه های تاریخی مشهد؛ از خانه داروغه تا خانه پیشه وران (قسمت دوم)

در ادامه معرفی خانه های تاریخی مشهد به معرفی دیگر خانه‌هایی که باقی‌مانده یا در سال‌های اخیر تخریب شده‌اند می‌پردازیم.

2

خانه های تاریخی مشهد؛ از خانه داروغه تا خانه پیشه وران (قسمت اول)

مکان‌ها و خانه‌های تاریخی سند هویتی هر شهری هستند و نشان‌دهنده قدمت آن. مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر چند در دهه‌های اخیر اغلب این خانه‌ها به بهانه نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده از بین رفته‌اند ولی هنوز هم می‌توان آثاری از این خانه‌ها را در مشهد دید.

آب انبار و چاه‌های باستانی؛ گوشه ای از جاذبه های گردشگری قشم

آب انبارها در سرزمین خشکی همچون ایران ساختمان‌های مهمی بودند که در مکان‌ها و به‌اندازه‌های مختلف ساخته می‌شدند.

5

گردشگری روستایی؛ مقصدی روشن در آینده گردشگری

صنعت گردشگری در جهان پیش رو که همه چیز در حال پیشرفت است، از این ماجرا عقب نمانده و وارد حوزه جدیدی به نام گردشگری روستایی شده است. برای آشنایی با این مقصد جدید گردشگری با کجارو همراه باشید.

1

خطبه خوانی؛ آیین سنتی شب عاشورا در حرم رضوی

مراسم خطبه‌خوانی یکی از آیین‌های دیرینه‌ای است که تنها دو بار در سال در صحن و سرای حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود. این آیین در شب عاشورا و بار دوم در شب شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

3

غارهای انجدان؛ غارهای شگفت انگیز اراک

روستای انجدان، روستایی با سابقه تاریخی در استان مرکزی قرار دارد. این روستا غارهای بسیار شگفت‌انگیزی دارد که رد پای تاریخ را در آن می‌توان دنبال کرد. 

خلیج فارس و اسنادی معتبر برای اثبات نام فارسی آن

خلیج فارس با قدمت تاریخ بشری میراث مشترک بشر است. در این مقاله بخشی از اسناد و نقشه‌های تاریخی که نام خلیج فارس در آن آمده است، به تصویر کشیده می‌شود.

11

دره چاکرود؛ رودخانه ای خروشان در دل سرسبز گیلان

سرزمین گیلان سرشار از زیبایی و سرسبزی و آکنده از رودخانه‌های فصلی و پرآب است. در این استان زیبا می‌توانیم شاهد زیباترین پدیده‌های سبز و جنگلی باشیم. برای آشنایی با یک دره زیبا و خاص در این استان زیبا با کجارو همراه باشید.

4

میل های راهنما؛ فانوس هایی در دل کویر

در کویر مناظر زیبا و شگفت‌انگیزی وجود دارد که در هیچ جای دیگر نمی‌توان دید. بیابان‌های پوشیده از نمک، تپه‌های شن‌های روان، آسمانی پر از ستاره که کمتر می‌توان نشانی از آن در جای دیگر یافت. اما در کنار این زیبایی‌های طبیعی کویر ناگفته‌های تاریخی بسیاری نیز در دل خود دارد. میل‌های راهنما یکی از این دست است. با کجارو همراه باشید.

فلات ایران؛ سرزمین یخچال ها

آیا تابه‌حال در مورد یخچال‌های طبیعی فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید چه کاربردی دارد و چگونه به وجود امده است؟ برای دانستن پاسخ این سوالات با کجارو همراه باشید.

صفحه ۱ از ۹