تور مجازی پتروپاولوفسک - کامچاتسکی؛ مرکز فرهنگی کامچاتکا

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی پتروپاولوفسک - کامچاتسکی؛ مرکز فرهنگی کامچاتکا

پتروپاولوفسک-کامچاتسکی مرکز صنعتی و فرهنگی شهر کامچاتکا با دیدنی‌های بسیار است؛ در این مطلب و از قاب یک تور مجازی، به پتروپاولوفسک-کامچاتسکی سفر خواهیم کرد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ به‌روزرسانی شده است.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه است که در دورترین منطقه‌ شرقی این کشور واقع شده است. تاریخچه‌ این شهر کهن از سال ۱۶۹۷ میلادی آغاز می‌شود. زمانی که قزاق‌ها در خلیج آواچا (Avacha) قلعه‌ای را پیدا کردند که در آن پوست یک سری حیوان نگه‌داری می‌شد. حدود ۵۰۰ سال بعد یعنی در تاریخ ۱۷ اکتبر ۱۷۴۰ میلادی، یک تیم از کاوشگران منطقه‌ کامچاتکا به رهبری «الکسی چیرکوف» وارد این منطقه شد. از تاریخ ورود این دسته از محققان با عنوان «زادروز شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی» یاد می‌شود.

طی سال‌ ۱۸۵۴ دقیقا مابین اتفاقات جنگ کریمه که در سال‌های ۱۸۵۳ و ۱۸۵۶ در گرفت؛ شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی توسط نیروهای فرانسوی محاصره شده بود. نبردی که در این شهر در جریان جنگ مورد بحث در گرفت، یکی از اساسی‌ترین و بزرگ‌ترین جنگ‌های نیمه‌ دوم قرن ۱۹ لقب گرفته است. البته که پتروپاولوفسک-کامچاتسکی پس از جنگ مذکور، به دست فراموشی سپرده و به خرابه‌ای در دل تاریخ تبدیل شد. دلایل فراوانی برای این قضیه وجود دارد. یکی از این دلایل، آب‌وهوای شدیدا سرد منطقه است. این شهر مثل منچستر و دوبلین، روی یک عرض جغرافیایی مشابه قرار دارد؛ اما این شرایط جوی، تحت‌تاثیر وضعیت آب‌وهوایی روسیه، سردتر و شدیدتر هستند؛ سردتر از مناطق مشاهبی که در شمال اروپا یا قسمت اروپایی کشور روسیه واقع شده‌اند.

در روزهای پایانی نبرد کریمه و پس از مقاومت مرد پتروپاولوفسک-کامچاتسکی، نیروهای نظامی منطقه‌ ذکر شده را ترک کردند و مردم غیر نظامی را هم همراه با خود به خارج از شهر بردند. موردی که باعث شد تا دومین موج از حمله‌ نیروهای فرانسوی، دست آن‌ها را در پوست گردو بگذارد! این پایان ماجرای شهر نبود؛ چراکه پس از این نبرد بزرگ، مردم به شهر برگشتند و بازسازی شهر آغاز شد. شهری که بعدها به مرکز فرهنگی و صنعتی سرزمین کامچاتکا تبدیل شد. همراه ما باشید که از قالب تور مجازی قرار است به پتروپاولوفسک-کامچاتسکی سفر کنیم.

پس از جنگ کریمه، توسعه‌ شهر آغاز شد. توسعه‌ای که سرعت بالایی نداشت و این شهر در جریان توسعه‌ پساجنگ، بیشتر به یک روستا با هزاران سازه و ساختمان مخروبه شبیه بود تا شهری بزرگ. این منطقه در آن سال‌ها وجود داشت تا به تجارت تسلیحات نظامی و علمی کمک کند. در سال ۱۹۲۳ منطقه‌ «پتروپاولوفسک» محله‌ای کوچک بود که از چند خیابان تشکیل می‌شد و جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر را در خودش جای می‌داد.  با رسیدن سال ۱۹۲۸ میلادی و ساخته شدن تشکیلات ماهی‌گیری و صنعتی، شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی پا به عرصه‌ وجود نهاد.

با وجود خرابی‌های بسیار زیادی که در این شهر به‌جا مانده؛ منطقه‌ پتروپاولوفسک دارای بناهای دیدنی و تاریخی بسیار زیادی است. حدود ۲۸ دیدنی تاریخی را در این شهر می‌توان پیدا کرد. در مناطق دور و شرقی روسیه می‌توانید بناهایی را پیدا کنید که به احترام مدافعان پتروپاولوفسک ساخته شده‌اند. بناهایی که برای دوران جنگ پتروپاولوفسک هم نیستند و در سال‌هایی مثل سال‌های قرن ۲۰ تولید شده‌اند.

تصویری از منطقه‌ای کوهستانی در پتروپاولوفسک-کامچاتسکی

با وجود دیدنی‌های تاریخی و مذهبی پرتعداد، شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی در منطقه‌ کامچاتکا کشور روسیه، با منظره‌های دیدنی‌اش است که شناخته می‌شود. منطقه‌ شهروندنشین این سرزمین در نزدیکی خلیج آواچا قرار دارد. موقعیتی که باعث می‌شود مردم از زیبایی‌های دریایی و طبیعی لذت ببرند. خیابان اصلی این شهر در کنار تپه‌های میشن‌نایا (Mishennaya) و پتروپاولوفسکایا قرار دارد و به ساحل اوزرنوسکایا (Ozernovskaya) نیز راه دارد. از طریق بخش ابتدایی این مطلب و به واسطه‌ تور مجازی، می‌توانید به این شهر زیبا سفر کرده و از دیدنی‌هایش بازدید کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع AIRPANO

دیدگاه