هزینه سفر به جزیره هرمز چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
هزینه سفر به جزیره هرمز چقدر است؟

هزینه سفر به جزیره هرمز با توجه به تنوع وسایل نقلیه برای دستیابی به این منطقه، طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

جزیره هرمز که به فاصله ۸ کیلومتری از بندرعباس واقع شده است، دارای جاذبه‌های طبیعی و زمین‌شناسی بسیار زیادی است. این جزیره، به‌دلیل داشتن کانی‌ها و سنگ‌های زیبا، به‌عنوان بهشت زمین‌شناسان و موزه زمین‌شناسی شناخته می‌شود. اگر شما قصد سفر به هرمز و بازدید از طبیعت بکر این جزیره را دارید، لازم است بدانید که عمده هزینه سفر به این جاذبه، به‌دلیل محدود بودن تعداد هتل و رستوران‌ و رایگان بودن بازدید از دیدنی‌های منطقه، صرف استفاده از وسایل حمل و نقل برای دستیابی به جزیره خواهد بود.اگر هم تمایل دارید سفری بدون دردسر و برنامه‌ریزی شده داشته باشید می‌توانید به صفحه  تور بندر عباس رجوع کنید و از میان تورهای متنوع، سفری به این جزیره زیبا داشته باشید.

جزیره هرمز

هزینه سفر به جزیره هرمز

از تهران تا جزیره هرمز در حدود ۱۳۰۰ کیلومتر راه است، که بخشی از آن از آب‌های تنگه هرمز می‌گذرد. به این ترتیب، شما برای رسیدن به جزیره هرمز، می‌توانید به‌وسیله اتوبوس، قطار یا هواپیما به بندرعباس بروید و سپس، با شناورهای مسافربری خود را به جزیره هرمز برسانید. 

هزینه بلیط اتوبوس از تهران به بندرعباس از ۶۰ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان متغیر است. در صورتی که بلیط خود را به‌صورت اینترنتی بخرید، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه این بخش بهره‌مند شوید.

با قطارهای تهران بندرعباس، سفر شما حدود ۱۹ ساعت به طول می‌انجامد و هزینه بلیط آن نیز از ۸۰ هزار تومان تا ۱۴۰ هزار تومان متغیر است.

شما همچنین می‌توانید برای سفر از تهران به بندرعباس، از هواپیما استفاده کنید. هزینه بلیط هواپیما در این مسیر از ۲۴۰ هزار تومان تا ۵۹۰ هزار تومان متغیر است؛ که با خرید بلیط چارتر، می‌توانید در هزینه‌های این بخش صرفه‌جویی کنید.

در انتها، برای سفر از بندرعباس به جزیره هرمز، می‌توانید با خرید بلیط شناور مسافربری به نرخ ۱۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر، به این جزیره دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است که بلیط این شناورها، به‌صورت اینترنتی نیز قابل خریداری هستند.

جزیره هرمز

متوسط هزینه اقامت در جزیره هرمز

برای اقامت در جزیره هرمز، شما می‌توانید از تنها هتل این جزیره با نرخ ۱۶۰ هزار تومان به‌ازای یک اتاق دو تخته برای هر شب، استفاده کنید. علاوه بر آن، هاستل‌های مختلف و بومی نیز در این جزیره، پذیرای مسافران خواهند بود.

جزیره هرمز

متوسط هزینه خورد و خوراک در جزیره هرمز

 شما برای صرف غذا در جزیره هرمز، می‌توانید به رستوران‌های سنتی و کافه‌های این شهر مراجعه کنید. هزینه هر وعده غذا در این جزیره از ۱۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان متغیر است؛ که این هزینه با سفارش پیش‌غذا، نوشیدنی و دسر افزایش خواهد یافت.

جزیره هرمز

هزینه حمل و نقل در جزیره هرمز

برای حمل و نقل در جزیره هرمز، شما می‌توانید از سه‌چرخه، موتور و ماشین جهت رفت و آمد بین مناطق مختلف استفاده کنید. برای این بخش به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از ۱۰ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان را به‌ازای رفت و آمد هر نفر در روز، در نظر بگیرید.

جزیره هرمز

هزینه بازدید از دیدنی‌های جزیره هرمز

جزیره هرمز دارای دیدنی‌های طبیعی بسیار زیبایی است که بازدید از اکثر آن‌ها رایگان است، اما شما می‌توانید بودجه‌ای به میزان ۱۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر را، برای این بخش در نظر بگیرید.

جزیره هرمز

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در جزیره هرمز

اگر شما قصد داشته باشید تا سفری یک روزه به جزیره هرمز داشته باشید، هزینه‌های شما در ارزان‌ترین حالت ممکن در حدود ۶۰۰ هزار تومان (در صورت استفاده از اتوبوس جهت رفت و آمد بین تهران و هرمز) و در گران‌ترین حالت ممکن در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان (در صورت استفاده از هواپیما جهت رفت و آمد بین تهران و هرمز) خواهد بود.

جزیره هرمز

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در جزیره هرمز

با توجه به نرخ‌های ارائه شده در مقاله، سفر به‌صرفه و ارزان‌قیمت سه روزه به جزیره هرمز در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. هزینه‌های همین سفر در صورت استفاده از امکانات بیشتر، تا حدود ۲ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

جزیره هرمز

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه