بهترین زمان سفر به چابهار

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
بهترین زمان سفر به چابهار

چابهار شهر شگفتی‌های طبیعی و سرزمین عجایب استان سیستان و بلوچستان، یکی از مقاصد پرگردشگر جنوب شرق ایران است. آیا می‌‌دانید بهترین زمان سفر به چابهار چه موقعی است؟

مقاله‌های مرتبط:

بهترین زمان سفر به چابهار، شهری در استان سیستان و بلوچستان که برخی از عجایب ایران را در اطراف خود دارد، می‌تواند بر اساس هدف شما از سفر به چابهار متفاوت باشد. در اطراف چابهار شاهد معجزه و عجایب طبیعت به اشکال گوناگون هستیم؛ از تالاب لیپار و کوه‌های مریخی گرفته تا گل فشان و موج‌فشان‌هایی که آب را تا چند متر به هوا پرتاب می‌کنند.

قطعا شما هم می‌خواهید بدانید بهترین زمان ممکن برای سفر به این شهر چه زمانی است تا بیشترین لذت را از این سرزمین همیشه بهار جنوب ایران ببرید.

اگر قصد سفر با تورهای چابهار را دارید، می‌توانید در کجارو از میان فهرست ده‌ها آژانس معتبر مسافرتی، بهترین تورها را مشاهده و قیمت‌ آن‌ها را مقایسه کرده و در نهایت ارزان‌ترین تور چابهار را انتخاب کنید.

بهترین زمان از نظر آب و هوا

چابهار

عکاس: احمد توکلی (خبرگزاری ایرنا)

می‌توان گفت چابهار یکی از معدود شهرهای ایران است که تقریبا در هر چهار فصل سال آب و هوای متعدلی دارد. این شهر خنک‌ترین بندر ایران محسوب می‌شود و در تابستان از بسیاری از شهرهای گرم و خشک کشور خنک‌تر است و در زمستان هم مانند سایر شهرهای جنوبی آب و هوای کاملا بهاری دارد؛ البته در ماه‌های اردیبهشت و خرداد رطوبت هوا به بیشترین میزان خود می‌‌رسد و هوا به‌شدت شرجی و مرطوب می‌شود.

 چابهار تقریبا در هر چهار فصل سال آب و هوای معتدلی دارد

دمای این شهر در هیچ یک از ماه‌های سال از ۳۱ درجه سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود. متوسط دمای این شهر در گرم‌ترین زمان یعنی از اوایل تیر تا اوایل مرداد تقریبا ۳۱ درجه سانتی‌گراد و در سردترین موقع سال یعنی دی تا اوایل بهمن تقریبا ۱۹ درجه سانتی‌گراد است؛ در کل بهترین زمان سفر به چابهار از نظر آب و هوا از اوایل آبان تا اواسط فروردین است. میزان دما در این ماه‌ها  از ۲۴ درجه سانتی‌گراد بیشتر و از ۱۶ درجه سانتی‌گراد کمتر نمی‌شود؛ میزان متوسط دما نیز در این ماه‌ها ۲۱ درجه سانتی‌گراد است.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر

چابهار

عکاس: رستم کریمی‌نژاد (خبرگزاری مهر)

چابهار یکی از شهرهای ایران است که در ایام نوروز مسافران زیادی آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. در سه زمستان و اواخر پاییز نیز تعداد قابل‌توجهی از مسافران به این شهر سفر می‌کنند؛ اما با افزایش میزان رطوبت از اوایل اردیبهشت کم‌کم از میزان مسافران این شهر کاسته می‌شود و در سه ماه تابستان به کمترین حد می‌‌رسد؛ زیرا هوای گرم و شرجی گاهی اوقات تنفس را نیز برای مسافران دشوار می‌کند و البته در ایام نوروز شلوغی بیش از حد و مشکلاتی همچون عدم وجود فضای کافی برای پارک خودرو و افزایش قیمت مراکز اقامتی نیز تا حدود زیادی آزاردهنده است.

بهترین زمان از نظر رویدادها

یکی از رویدادهای مهم چابهار برای جذب گردشگر، جشنواره تابستانی مونسون بوده که از ۳۱ تیر تا ۲۲ شهریور به‌مدت ۸ هفته هر شب برگزار می‌شود. از برنامه‌های این جشنواره که با آغاز وزش بادهای موسمی و اقیانوسی مونسون آغاز می‌شود، می‌توان به برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی مانند مثل جنگ‌های شادی کودکان و بزرگسالان، رالی خانواده، مسابقه شترسواری، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های غذاهای محلی و صنایع دستی، جشنواره آبزیان حلال، اجرای موسیقی سنتی بلوچی و کارناوال ساز و دهل و رقص چوب سیستانی اشاره کرد.

جاهای دیدنی چابهار نیز در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارند و گردشگران می‌توانند از تمامی آن‌ها در هر زمانی لذت ببرند. 

جشنواره تابستانی چابهار

عکاس: اکبرعلی صادقی

سال ۹۷ برای نخستین بار یک جشنواره موسیقی تحت‌عنوان جشنواره ملی موسیقی حماسی «کمالان» در چابهار از ۹ تا ۱۲ شهریور برگزار شد که در آن ۶ گروه از خوانندگان و نوازندگان از ۶ اقلیم جغرافیایی اقوام کشوردر سالن اصلی و فضاهای عمومی چابهار به هنرنمایی و حماسه‌سرایی پرداختند. شرکت‌کنندگان این جشنواره در ۳ گروه آوازی، موسیقی و ترکیبی با یکدیگر رقابت کردند. یکی از برنامه‌های شاخص این جشنواره اجرای موسیقی محلی بلوچی بود.

جشنواره ملی موسیقی حماسی «کمالان

عکاس: رستم کریمی‌نژاد (خبرگزاری ایرنا)

هزینه هتل‌‌ها

هتل های چابهار

منبع: سیستم رزرواسیون مهر

به‌منظور مشاهده قیمت هتل های چابهار و کسب اطلاعاتی از قبیل آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه و... می‌توانید آن‌ها را در کجارو ببینید.

اگر تمایل داشتید که به چابهار سفر کنید و از دیدنی‌های این شهر زیبای بندری لذت ببرید می‌توانید برای انتخاب بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما به چابهار یا هر مقصد دیگر مدنظرتان از کجارو کمک بگیرید. جست‌و‌جوی آسان و تنوع قیمت بلیط‌ها از ده‌ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می‌دهد تا ارزان‌ترین بلیط به مقصد مورنظرتان را پیدا کنید.

 عکاس تصویر کاور: رستم کریمی نژاد

مطالب مرتبط:

دیدگاه