هزینه سفر به چابهار چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به چابهار چقدر است؟

سفر به چابهار، تنها بندر اقیانوسی کشور، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از سفر به جنوب کشور باشد که با هزینه‌ کم نیز قابل انجام است.

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد و دسترسی به آب های آزاد از طریق آن امکان‌پذیر است. بازدید از این شهر که در منطقه آزاد قرار دارد، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت باشد. در چابهار شما می‌توانید با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی جنوب کشور آشنا شده و هم‌زمان با صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، از امکانات سطح بالای مراکز خدماتی این شهر مانند هتل و رستوران، بهره‌مند شوید.

هزینه سفر به چابهار

اگر شما قصد داشته باشید تا با خودروی شخصی به چابهار بروید، مسیر جاده‌ای بم، نیک‌شهر، چابهار با ۱۸۰۴ کیلومتر و ۱۹ ساعت رانندگی، نزدیک‌ترین حد فاصل بین دو شهر به شمار می‌رود. برای طی کردن این مسیر، بسته به نوع خودروی شما، روشن بودن کولر، و میزان مصرف بنزین، مقداری در حدود ۲۲۰ هزار تومان هزینه بنزین شما خواهد شد. لازم به ذکر است که این مسافت یکی از طولانی‌ترین مسافت‌های بین دو شهر در کشور است.

اگر سفر به چابهار با خودروی شخصی از نظر هزینه و زمان برای شما به‌صرفه نیست، پس می‌توانید از پایانه جنوب به مقصد پایانه چابهار، با پرداخت ۱۲۰ هزار تومان به این شهر سفر کنید.

از آن‌ جایی که مسیر تهران به چابهار دارای قطار یکسره نیست، اگر قصد دارید تا در سفر خود به چابهار از قطار استفاده کنید، ابتدا باید با پرداخت هزینه‌ای بین ۹۰ هزار تومان (ارزان‌ترین قطار) تا ۱۴۵ هزار تومان (گران‌ترین قطار) به بندرعباس سفر کرده و سپس از آن شهر با اتوبوس به چابهار بروید. در این مورد خاص، پیش از سوار شدن به قطار، اطمینان حاصل کنید که برای سفر از بندرعباس به چابهار، اتوبوس مورد نظر خود را رزرو کرده‌اید.

اما شاید تمام مسیرهای ذکر شده از نظر زمانی برای شما به‌صرفه نباشد، در این صورت می‌توانید ظرف مدت یک ساعت و نیم با هواپیما خود را به چابهار برسانید. قیمت بلیط هواپیما بین این دو شهر، بسته به زمانی که شما بلیط را خریداری می‌کنید و شرکت هواپیمایی، بین ۴۰۰ هزار تومان تا ۵۵۰ هزار تومان متغییر است. در برخی موارد اگر زمان تهیه بلیط شما به زمان سفرتان نزدیک باشد، ممکن است با قیمت‌های بالای ۶۰۰ هزار تومان نیز مواجه شوید. در هر صورت، خرید اینترنتی بلیط می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شود.

چابهار

متوسط هزینه اقامت در چابهار

هزینه یک شب اقامت در یک اتاق دو نفره در هتل‌ ۳ ستاره شهر چابهار، ۱۷۰ هزار تومان، و هزینه اقامت در هتل ۴ ستاره از ۲۳۰ هزار تومان تا ۳۱۰ هزار تومان خواهد بود. در این بخش نیز شما می‌توانید با رزرو اینترنتی هتل های چابهار مورد نظر خود، از بروز هزینه‌ّ‌های پیش‌بینی نشده جلوگیری کنید.

هتل لیپار چابهار

متوسط هزینه خورد و خوراک در چابهار

قیمت غذاهای دریایی در چابهار، نسبت به سایر شهرستان‌های کشور بسیار به‌صرفه‌تر است و در این شهر می‌توانید با هزینه کمتر از ۳۰ هزار تومان، یک پرس غذای دریایی میل کنید. این قیمت با احتساب پیش غذا، دسر و نوشیدنی کمی افزایش خواهد داشت.

رستوران بام چابهار

متوسط هزینه حمل و نقل در چابهار

برای سفر دورن شهری داخل چابهار، شما می‌توانید از تاکسی‌های بی‌سیم و تلفنی که به‌صورت اینترنتی نیز در دسترس هستند استفاده کنید. هرچند، استفاده از اتوبوس‌های درون‌ شهری می‌تواند در هزینه‌های شما در این بخش صرفه‌جویی کند.

چابهار

هزینه بازدید از دیدنی‌های چابهار

بازدید از جاذبه‌های چابهار مانند قلعه تیس، چشمه گل افشان بندر تنگ و دیگر مناطق طبیعی رایگان است، اما شما می‌توانید برای هزینه‌های احتمالی بازدید از موزه‌ها و مکان‌های حفاظت شده، مبلغی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان برای هر نفر را در نظر بگیرید.

چابهار

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در چابهار

با توجه به محاسبات احتمالی در زمینه هزینه رفت و برگشت، اقامت، خورد و خوراک و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، سفر یک روزه به چابهار در ( با محاسبه رفت و برگشت با اتوبوس)، در ارزان‌ترین حالت ممکن برای دو نفر، ۸۰۰ هزار تومان، و همین سفر با هواپیما و اقامت در بهترین هتل (برای دو نفر)، در حدود ۲ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. اما گزینه میانه و به‌صرفه‌تری در بین این دو نیز هست که در آن، سفر با خودروی شخصی و اقامت در بهترین هتل تنها با ۶۵۰ هزار تومان میسر خواهد بود.


بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در چابهار

برای گذراندن سه روز در چابهار، حداقل هزینه شما در حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر هزینه شما (با خودروی شخصی) در حدود ۲ میلیون تومان خواهد بود. اگر این سفر را با هواپیما انجام دهید، سفر سه روزه شما در گران‌ترین حالت ممکن در حدود ۳ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

سوغات چابهار

در این میان، اطمینان حاصل کنید که با هر بودجه‌ای که قصد انجام این سفر را دارید، هزینه‌ای را برای خرید سوغاتی‌های مخصوص چابهار مانند شیرینی لندو، سوزن‌دوزی، حصیربافی، سکه دوزی، ماهی و میگوی تازه، چادر سوزی، سنگ‌های قیمتی و زری‌دوزی و گلدوزی، کنار می‌گذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه