هزینه سفر به ارومیه چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به ارومیه چقدر است؟

سفر به ارومیه تجربه‌ی دلچسبی است. دیدنی‌های ارومیه آن‌قدر متنوع و تماشایی هستند که حسابی به شما خوش خواهد گذشت.

ارومیه شهر زیبایی است که دیدنی‌های طبیعی و تاریخی فراوان، رستوران‌های باکیفیت و هتل‌های متنوعی دارد.

دریاچه‌ی اکنون خشکیده‌ی ارومیه، بازارهای قدیمی‌اش، ساختمان شهرداری، مسجد جامع، مسجد مناره،‌ یخچال دوقوز پله، کلیسای ننه مریم، پارک‌های باصفا و موزه‌های ارومیه چند روز سر شما را گرم خواهند کرد.

سفر همیشه پرهزینه است، اما کافی است کنترل بودجه و هزینه‌ها را در دست بگیرید و بر اساس آنچه قرار است در سفر خرج کنید، هتل‌، رستوران و سرگرمی‌ها را انتخاب کنید.

ممکن است با چند ساعت نشستن در پارکی سرسبز و بدون پرداخت هزینه، از آب و هوای ارومیه لذت ببرید و خستگی در کنید. با انتخاب غذاهای خوشمزه اما ارزان‌تر در منو، هزینه‌ی رستوران را پایین خواهید آورد. در انتخاب هتل هم در نظر داشته باشید، فقط ساعت استراحت را در هتل می‌گذرانید، بنابراین تمیزی و خدمات هتل بیشترین اهمیت را دارد

هزینه سفر به ارومیه

ارومیه

 راحت‌ترین راه سفر که خستگی به‌دنبال ندارد، سفر هوایی است. قیمت بلیط ??????? تهران به ارومیه از ۱۴۸ هزار تا ۳۴۸ هزار تومان متفاوت است.

اگر با ماشین شخصی به ارومیه بروید، ۷۶۵ کیلومتر راه در پیش دارید. بنابراین برای رفت حدود ۷۰ تا ۸۰ لیتر بنزین لازم دارید.

درصورتی که با قطار سفر کنید، بین ۳۷ تا ۵۲ هزار تومان برای خرید بلیط می‌پردازید. البته قطار شما را به تبریز می‌رساند. از تبریز باید با تاکسی به ارومیه بروید. خرید بلیط اتوبوس ارومیه ۵۷ تا ۷۰ هزار تومان برای شما هزینه دارد.

متوسط هزینه اقامت در ارومیه

هتل های ارومیه

در ارومیه از هتل ارزان تا لوکس پیدا می‌کنید. برای رزرو هتل لوکس از ۳۶۶ تا ۵۸۰ هزار تومان می‌پردازید. هزینه‌ی هتل‌های میان‌رده از ۲۹۰ تا ۴۹۶ هزار تومان است. قیمت رزرو هتل ارزان در ارومیه از ۵۵ هزار شروع می‌شود و به ۱۲۷ هزار تومان می‌رسد.

در اینجا دیگر تصمیم با شما است که با توجه به بودجه‌ی سفرتان، از میان هتل‌های ارومیه کدام را انتخاب کنید.

متوسط هزینه خورد و خوراک در ارومیه

رستوران ارومیه

در ارومیه مانند هر شهر دیگری از رستوران‌ معمولی تا لوکس پیدا می‌شود. ضمن این‌که قیمت ساندویچ‌ها و خورش‌ها، از کباب باکیفیت پایین‌تر است. قیمت هر وعده بدون پیش‌غذا و دسر از حدود ۱۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان است.

هزینه حمل و نقل در ارومیه

علاوه بر اتوبوس‌های درون‌شهری، می‌توانید تاکسی سوار شوید. کرایه‌ی تاکسی در ارومیه از حدود ۶۰۰ تومان آغاز شده و با توجه به طول مسیر بیشتر می‌شود. امکان بهره بردن از تاکسی‌های آنلاین مانند تپسی، اسنپ و تاپکس را هم دارید.

هزینه بازدید از جاذبه‌های ارومیه

مسجد ارومیه

بناهای تاریخی و موزه‌های ارومیه از ۹ صبح تا ۷ شب باز هستند و ۲۵۰۰ تومان ورودی دریافت می‌کنند.

بودجه پیشنهادی گذارندن یک روز در ارومیه

رستوران ارومیه

با اقامت در هتل لوکس و انتخاب غذای عالی، بازدید از چند جای دیدنی و مصرف بنزین یا پرداخت کرایه‌ی تاکسی، حدود ۷۳۰ هزار تومان هزینه در پیش دارید.

اگر هتل متوسط انتخاب کنید و غذای مختصرتری سفارش بدهید، با در نظر گرفتن مصرف بنزین یا کرایه‌ی تاکسی، حدود ۴۵۰ هزار تومان در نظر داشته باشید. با کم کردن هزینه‌های اقامت و خوراک، ۱۵۰ هزار تومان هزینه‌ی یک روز سفر ارزان شما به ارومیه خواهد بود.

هزینه سفر سه روزه به ارومیه

ارومیه

سفر لوکس هوایی به ارومیه به‌مدت سه روز ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان هزینه دارد. هزینه‌ی سفر هوایی متوسط به ارومیه حدود ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود. اگر ارزان سفر کنید، با حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌توانید سفر هوایی به ارومیه داشته باشید.

هزینه‌ی سفر هوایی متوسط به ارومیه حدود ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود

این هزینه‌ها به‌صورت حدودی محاسبه شده‌اند و همیشه امکان بالا یا پایین بردن آن وجود دارد. با رزرو آنلاین هتل ارومیه می‌توانید از تخفیف‌هایی که روی سایت‌ها قرار دارد، بهره ببرید. اگر از مدتی قبل برای سفر برنامه‌ریزی کنید، ممکن است بلیط ارزان رزرو کنید و هزینه‌ی خرید بلیط هواپیما را پایین بیاورید.

در سفر زمینی بلیط هواپیما از هزینه‌های شما کم شده، هزینه‌ی بلیط قطار یا اتوبوس، خرید بنزین یا کرایه‌ی تاکسی افزوده می‌شود. هزینه‌ی خرید خرده ریز، سوغات و میان‌وعده‌ها را جداگانه در نظر داشته باشید. 

عکس کاور: مهرداد عیسی‌لو

مطالب مرتبط:

دیدگاه