دیدنی های نیژنی نووگورود ؛ شهر نویسندگان بزرگ روسیه

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی پنجشنبه، ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
دیدنی های نیژنی نووگورود ؛ شهر نویسندگان بزرگ روسیه

نیژنی نووگورود در محل تلاقی دو رودخانه ولگا و اوکا جای گرفته و زیبایی‌های خاصی را به خود اختصاص داده و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. 

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۱ به‌روزرسانی شده است.

نیژنی نووگورود یکی از شهرهای کشور روسیه است که در زبان محاوره نیژنی نیز نامیده می‌شود. این شهر عنوان پنجمین شهر بزرگ روسیه را پس از شهرهای بزرگ مسکو، سن‌ پترزبورگ، نووسیبیرسک و یکاترینبورگ به خود اختصاص داده است. نیژنی نووگورود در محل تلاقی دو رودخانه ولگا و اوکا جای گرفته و به شهر نویسندگان بزرگ معروف است؛ زیرا با زیبایی‌های خاصی که دارد، توانسته ذهن خلاق این نویسندگان بزرگ را فعال کرده تا بتوانند رمان‌های بزرگ و مشهوری را پدید آورند. با مطالعه این مقاله با جاذبه‌های گردشگری نیژنی نووگورود بیشتر آشنا خواهید شد.

کاخ کرملین نیژنی نووگورود (The Kremlin)

درختان انبوه و سرسبز اطراف کاخ کرملین نیژنی نووگورود (The Kremlin)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

کاخ کرملین، کاخی بسیار معروف در بخش تاریخی نیژنی نووگورود است که دیوارهای ستبر و یازده برج آن در قرن شانزهم میلادی با چوب ساخته شده‌اند. در قدیم از این کاخ به‌عنوان یک قلعه نظامی استفاده می‌شده است. اگر به نیژنی نووگورود سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که از این کاخ زیبا حتما دیدن کنید.

پله های چکالوف (The Chkalov Staircase)

پله‌های چکالوف یگی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب خورشید است

پله‌های چکالوف یکی از جاهای دیدنی روسیه در نیژنی نووگورود است که توسط دولت شوروی ساخته شده است. بالای این ۱۵۰۰ پله، همچنین بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب در نیژنی نووگورود است. نام این پله‌ها از خلبان معروف روسی، «والری چکالوف» (Valery Chkalov) گرفته شده است که برای نخستین بار از شهر مسکو به شهر ونکوور پرواز کرد. در بالای پله‌های چکالوف نیز بنای یادبودی از این خلبان احداث شده است.

خیابان تاریخی بولشایا پوکروفسکایا (Bolshaya Pokrovskaya Street)

مغازه ها و سنگفرش خیابان تاریخی بولشایا پوکروفسکایا (Bolshaya Pokrovskaya Street)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

خیابان تاریخی بولشایا پوکروفسکایا، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر نیژنی نووگورود است که بسیاری از خانه‌های تاریخی قرن نوزدهم، موزه‌ها، تئاترها، کلیساها، پارک‌ها و ایستگاه تله‌کابین کراس به ولگا را در خود گنجانده است. برای افزایش جذابیت این خیابان، مجسمه‌های برنزی نیز در سراسر آن قرار داده شده است.

موزه روکاویشنیکف (The Rukavishnikov Estate Museum)

خودروهای پارک کرده مقابل موزه روکایشینکوف (The Rukavishnikov Estate Museum)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

موزه روکاویشنیکف کاخ یکی از ثروتمندترین خانواده‌های روسی در قرن نوزدهم است که در میان فضایی سبز و زیبا به دور از ازدحام و شلوغی شهر در نیژنی نووگورد قرار گرفته است. این کاخ در حال حاضر به‌عنوان یک موزه تغییر کاربری داده است. با ورود به این کاخ موزه می‌توانید تصویری از میزان ثروت خانواده‌های ثروتمند روسی در زمان تزار را در در ذهن خود تداعی کنید.

موزه ساخاروف (The Sakharov Museum)

تصویر ساخاروف و درختان خشکیده مقابل موزه ساخاروف (The Sakharov Museum)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

موزه ساخاروف به فیزیکدان بزرگ مخالف دولت و برنده جایزه نوبل «آندره ساخاروف» (Andrei Sakharov) که حکومت کمونیستی شوروی او را به نیژنی نووگورود تبعید کرده بود، اختصاص یافته است. این موزه داستان زندگی این شخصیت را روایت می‌کند؛ زیرا در محل زندگی ساخاروف واقع شده است.

نیژگورودسکایا یارمارکا (Nizhegorodskaya Yarmarka)

فضای سبز مقابل نیژگورودسکایا یارمارکا (Nizhegorodskaya Yarmarka)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

نمایشگاه نیژنی نووگورود یک مرکز عالی نمایشگاه مدرن است که میزبان رویدادهای بین‌المللی، نمایشگاه‌ها و کنوانسیون‌های زیادی است. این نمایشگاه علاوه بر تاثیر فرهنگی و اقتصادی در شهر، یکی از جاذبه‌های توریستی نیژنی نووگورود نیز به شمار می‌آید.

موزه تجهیزات و ابزارآلات قدیمی نیژنی نووگورود (Museum of Old Equipment and Tools)

موزه تجهیزات و ابزارات قدیمی نیژنی نووگورود (Museum of Old Equipment and Tools)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

موزه تجهیزات و ابزارآلات قدیمی یکی از موزه‌های کوچک نیژنی نووگورود است که از دو اتاق تشکیل شده است. این دو اتاق متعلق به کلکسیونری است که علاقه فراوانی به آثار و اشیای قدیمی خصوصا مربوط به دوران شوروی سابق دارد. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از سکه‌های قدیمی، دوچرخه و لوازم جنگی را تماشا کنید.

خانه های ماکسیم گورکی (Maxim Gorky Museum Houses)

پله های زیبا در خانه های ماکسیم گورکی (Maxim Gorky Museum Houses)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

در شهر نیژنی نووگورود، تمام خانه‌هایی که نویسنده معروف «ماکسیم گورکی» در آن‌ها زندگی کرده است، تبدیل به موزه شده‌اند. کامل‌ترین موزه در میان این همه موزه، خانه‌ای است که ماکسیم گورکی در دهه سی‌سالگی خود در آن زندگی کرده و اکنون به‌عنوان «موزه گورکی» از آن یاد می‌کنند. اگر به آثار ماکسیم گورکی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این موزه‌ها دیدن کنید.

موزه هنری نیژگوردوسکی (The Nizhegorodsky State Art Museum)

منظره برفی موزه هنری نیژگوردوسکی (The Nizhegorodsky State Art Museum)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

موزه هنری نیژگوردوسکی در داخل کاخ کرملین جای گرفته است. ساختمان این موزه که در حال حاضر گالری‌های هنری در آن جای گرفته‌اند، زمانی خانه فرماندار شهر بوده است. در این موزه مجموعه گسترده‌ای از اقلام مختلف از دوران‌های متنوع از آثار اسلامی متعلق به قرن چهاردهم گرفته تا آثار روسی متعلق به قرن بیستم نگهداری می‌شود. اگر به موزه‌گردی و آثار هنری و باستانی علاقه‌مند هستید، در سفر به نیژنی نووگورود دیدن این موزه را به هیچ‌عنوان از دست ندهید.

باغ وحش لیمپوپو (Limpopo Zoo)

گردشگران در حال عبور از دروازه باغ وحش لیمپوپو (Limpopo Zoo)

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

باغ‌وحش لیمپوپو، باغ‌وحشی بزرگ در شهر نیژنی نووگورود است که حیوانات جالب و دوست‌داشتنی فراوانی در آن نگهداری می‌شوند. شما می‌توانید مقداری خوراکی مناسب حیوانات خریداری کنید، و در این باغ‌وحش به این حیوانات غذا بدهید. تجربیات سفر خود به روسیه را با ما و سایر کاربران کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه