هزینه سفر به بروکسل چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
هزینه سفر به بروکسل چقدر است؟

راهنمای هزینه سفر اقتصادی به بروکسل، جاذبه‌هایی که باید در این شهر دید و روش‌هایی که می‌توانند هزینه‌ها را پایین بیاورد، همه را در این مقاله می‌خوانید.

بروکسل بزرگ‌ترین شهر بلژیک و محل برگزاری پارلمان اتحادیه اروپا است. همچنین، یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی اروپا به شمار می‌رود؛ همین مسئله باعث شده که بروکسل شهر گرانی باشد، چراکه غالبا میزبان افراد ثروتمند است. هزینه بازدید از جاذبه‌ها هم جزو مخارج اصلی سفر به این شهر محسوب می‌شود و نیازهای روزمره مانند استفاده از سیستم حمل و نقل و تهیه غذا می‌توانند پرهزینه باشند. بنابراین، طبیعی است اگر بخواهید تنها یک یا دو روز را برای سفر به این شهر در نظر بگیرید که البته همین اندازه هم برای بازدید از بروکسل کافی به نظر می‌رسد. در ادامه درباره‌ی جزئیات هزینه سفر به بروکسل می‌خوانید.

متوسط هزینه روزانه در بروکسل

بروکسل

در این مقاله هزینه‌ها را بر اساس دو نوع سفر ارزان و اقتصادی ارائه داده‌ایم. بنابراین ارقام ارائه شده بر این فرض تعیین شده‌اند که در یک هتل یا هاستل ارزان اقامت داشته باشید، از غذاهای لوکس چشم‌پوشی کنید و با استفاده از حمل و نقل عمومی جابه‌جا شوید. فراموش نکنید در صورت نیاز خرج و مخارج مربوط به مواردی مثل خوش‌گذرانی‌های شبانه، خرید سوغاتی و لباس، شرکت در تورها، خرید‌های غیر ضروری، غذای عالی و غیره را در نظر بگیرید.

هزینه روزانه سفر ارزان برای یک نفر (۵۳ یورو | ۲۵۰,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۱۰ یورو (۴۷,۲۰۰ تومان) (یک جاذبه غیررایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۱۸ یورو (۸۵,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۰ یورو
  • اقامت (هاستل): ۲۰ یورو (۹۴,۰۰۰ تومان)

هزینه روزانه سفر اقتصادی برای یک نفر (۷۶ یورو | ۳۵۸,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۱۰ یورو (۴۷,۲۰۰تومان) (تور رایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۳۰ یورو (۱۴۱,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۲/۲ یورو (۱۰,۰۰۰ تومان)
  • اقامت (هاستل ارزان): ۲۷ یورو (۱۲۷تومان)

هزینه‌ بازدید از جاذبه‌ها و موزه‌های بروکسل

بروکسل

در بروکسل جاذبه‌های رایگان زیادی وجود ندارد و به‌طور متوسط برای بازدید از هریک باید بین ۸ تا ۱۰ یورو هزینه کنید.

هزینه‌ خورد و خوراک در بروکسل

بروکسل

به‌طور کلی، غذا در نزدیکی مرکز شهر گران است، بنابراین شما باید به‌دنبال بهترین و مناسب‌ترین غذاخوری‌ها در خارج از این محدوده باشید.

بلژیک در سراسر جهان برای انواع غذاهای سرخ‌شده، وافل و شکلاتش شناخته شده است. غذاهای سنتی این کشور عبارت‌اند از ساندویچ کبابی (کروکت)، کاربناد فلمیند (گوشت گاو و خورش طوطی) و مولخ فیت (صدف و سیب‌زمینی سرخ‌شده). گراندپلیس بازاری در مرکز شهر بروکسل است که در آن تعدادی از رستوران‌ها و کافه‌‌های عالی وجود دارد.

یکی از معروف‌ترین صادرات بلژیک، شکلات است. اگر شیفته‌ی شکلات و شیرینی هستید، اینجا بهشت شما خواهد بود. بروکسل پر است از فروشگاه‌های شکلات‌فروشی، هرکدام با دستورالعمل‌های منحصربه‌فرد خود و البته قیمت‌های متفاوت. اگر بخواهید شکلات به‌عنوان سوغاتی تهیه کنید، بهتر است از سوپر مارکت‌ها خرید کنید، کیفیت شاید پایین‌تر باشد اما قیمت‌‌ها بسیار کمتر است.

صبحانه اقتصادی: رایگان ـ ۷ یورو (۳۳,۰۰۰ تومان)

بروکسل

اغلب هتل‌ها و هاستل‌ها یک صبحانه رایگان ساده شامل غلات، انواع نان کروسانت و شاید شیر، قهوه، چای یا آب سرو می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید در انتخاب هتل یا هاستل دقت کنید. انواع کیک‌ها و شیرینی‌های صبحانه از یک نانوایی محلی حدود ۱/۵ تا ۲/۵ یورو قیمت دارند. وافل بلژیکی (به‌طور معمول به‌عنوان دسر سرو می‌شود، که البته اهمیتی هم ندارد) ۳ تا ۸ یورو قیمت دارد؛ غذاهای خیابانی را می‌توان در سراسر مرکز شهر (گراندپلیس) یافت. می‌توانید سری هم به چای‌خانه‌ی میزون دندوی (Maison Dandoy) بزنید که کمی گران اما بسیار معروف است.

ناهار اقتصادی: ۳ تا ۷ یورو (۱۳,۶۰۰ تا ۳۲,۰۰۰ تومان)

بروکسل

یک وعده غذای آماده تقریبا ۶ یورو قیمت دارد. قیمت کباب دکه‌‌های سطح شهر از ۴/۵ یورو برای یک ساندویچ ساده شروع می‌شود و به ۷ یورو همراه با سیب‌زمینی سرخ‌شده و نوشابه می‌رسد. 

تانتون گاربی (Tonton Garby) مکانی مجبوب به خاطر ساندویچ‌های عالی و با قیمت مناسب است.

شام اقتصادی: ۵ تا ۱۸ یورو (۲۳,۰۰۰ تا ۸۲,۰۰۰ تومان)

بروکسل

یک بشقاب صدف و سیب‌زمینی بین ۱۸ تا ۲۵ یورو؛ یک وعده کاربناد فلمیند (خورش گوشت) ۴ تا ۱۸ یورو و یک شام سنتی در رستورانی در مکانی غیر توریستی حدود ۱۲ تا ۱۸ یورو خواهد بود.

هزینه‌ حمل و نقل در بروکسل

بروکسل

سیستم حمل و نقل عمومی بروکسل شامل تراموا، اتوبوس و مترو است. از آنجایی که شهر بسیار گسترده است، بهتر است بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. یک بلیط مترو تک مسیره ۲/۵ یورو هزینه دارد و پاس یک روزه ۷/۵ یورو و پاس ۳ روزه (MOBIB) کمتر از ۱۰ یورو است که با استفاده از آن می‌توانید هرچه قدر می‌خواهید از سیستم استفاده کنید.

اپلیکیشن Uber به‌طرز قابل‌توجهی ارزان‌تر از تاکسی است و اگر نمی‌خواهید در انتظار اتوبوس وقت تلف کنید یا هزینه‌ی بالا برای تاکسی بپردازید، تاکسی‌های اوبر بهترین راه برای گشت در شهر هستند. با استفاده از گزینه Pool Uber حتی می‌توانید یک تاکسی را اشتراکی سوار شوید و در هزینه‌ها بیشتر صرفه‌جویی کنید. 

  • بروکسل کارت را می‌توان برای استفاده ۷۲ | ۴۸ | ۲۴ ساعته به قیمت ۳۵ | ۲۹ | ۲۲ یورو خریداری کرد و به بیش از ۳۰ موزه و جاذبه و همچنین حمل و نقل عمومی نامحدود دسترسی داشت.
  • تاکسی از مرکز شهر بروکسل به فرودگاه: حدود ۴۵ یورو (۲۱۲,۰۰۰ تومان)
  • اجاره دوچرخه از (Villo) ویلو: ۱/۶۰ یورو (۷,۵۰۰ تومان) برای یک روز | ۷/۶۵ یورو (۳۶,۰۰۰ تومان) برای یک هفته.

هزینه‌ اقامت در بروکسل

قیمت هتل‌ها و هاستل‌ها در بروکسل گران است. در این شهر هتل‌‌های زیادی وجود ندارد، به همین دلیل است که قیمت‌ها بالا است.

هاستل: ۱۸ تا ۳۹ یورو (۸۴,۰۰۰ تا ۱۸۴,۰۰۰ تومان) برای یک تخت در اتاق مشترک

بروکسل

باید حدود ۲۵ یورو برای یک شب اقامت در یک هاستل معمولی هزینه کنید. فراموش نکنید که اغلب هاستل‌ها قیمت خود را آخر هفته‌ها افزایش می‌دهند، پس از قبل رزرو کنید. همچنین، این نرخ‌ها برای اجاره یک تخت در یک اتاق مشترک است و اگر اتاق مجزا بخواهید حدودا ۶۰ تا ۱۰۰ یورو است. برای رزرو هاستل می‌توانید از وب‌سایت هاستل ورلد استفاده کنید.

هتل با قیمت مناسب: ۷۰ تا ۱۵۰ یورو (۳۳۰,۰۰۰ تا ۷۰۸,۰۰۰ تومان)

بروکسل

هزینه اقامت در یک هتل معمولی در مرکز شهر بین ۹۰ تا ۱۱۰ یورو خواهد بود. دور از مرکز شهر می‌توانید هتل‌های ارزان‌تر پیدا کنید.

آپارتمان: ۴۵ تا ۷۰ یورو (۱۸۸,۰۰۰ تا ۳۳۰,۰۰۰ تومان)

بروکسل

اگر اقامت در آپارتمان را ترجیح می‌دهید وب‌سایت‌هایی چون booking و Airbnb می‌توانند به شما کمک کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه