هزینه سفر به وین چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی جمعه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
هزینه سفر به وین چقدر است؟

اگر در حال برنامه‌ریزی برای اولین سفر خود به وین هستید، جزئیات هزینه‌ سفر به آن را در این مقاله بخوانید.

به پایتخت موسیقی جهان خوش آمدید! آهنگسازان معروف بیشتر هر نقطه‌ی دیگر دنیا در این شهر زندگی کرده‌اند و پرورش یافته‌اند ـ موتسارت، بتهوون، هایدن، شوبرت، بروکنر، برامس، واگنر و چندین نام دیگر. در وین، موسیقی را به‌معنای واقعی کلمه در هوا حس می‌کنید. اما علاوه بر موسیقی معماری شهری وین نیز بسیار دیدنی است. گذشته از موسیقی و معماری بی‌نظیر، کیفیت بالای زندگی باعث شده نام وین به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا بر سر زبان‌ها باشد. بنابراین جای تعجب نیست که مردم سراسر دنیا برای بازدید از این شهر لحظه‌شماری می‌کنند. وین پایتخت اتریش است و سفر به آن نسبتا گران، اما در واقع در مقایسه با دیگر پایتخت‌‌های دیگر دنیا آن‌قدرها هم گران نیست. در ادامه همراه با کجارو باشید تا هزینه سفر به این شهر دیدنی را بررسی می‌کنیم.

متوسط هزینه روزانه در وین

وین

هزینه‌ها در این مقاله بر اساس دو نوع سفر ارزان و اقتصادی ارائه داده شده‌اند؛ بنابراین هزینه سفر به وین شامل خرج و مخارج مربوط به مواردی چون خوش‌گذرانی‌های شبانه، خرید سوغاتی و لباس، شرکت در تورها، خرید‌های غیر ضروری، غذای عالی و غیره نمی‌شود. فراموش نکنید که برای هزینه‌‌های غیر ضروری برنامه‌ریزی کنید.

هزینه روزانه سفر ارزان برای یک نفر (۳۶ یورو | ۱۶۴,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۵ یورو (۲۳,۶۰۰ تومان) (تور رایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۱۲ یورو (۵۶,۶۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۰ یورو
  • اقامت (هاستل ارزان): ۱۱ یورو (۵۲,۰۰۰ تومان) 

هزینه روزانه سفر اقتصادی برای یک نفر (۵۴ یورو | ۲۴۶,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۱۰ یورو (۴۷,۰۰۰ تومان) (یک جاذبه غیر رایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۲۲ یورو (۱۰۴,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۲.۲۰ یورو (۱۰,۰۰۰ تومان)
  • اقامت (هاستل): ۱۷ یورو (۸۰,۰۰۰ تومان)

هزینه‌ بازدید از جاذبه‌ها و موزه‌های وین

وین

هزینه بازدید از جاذبه‌های وین می‌تواند کمی بالا باشد، به‌خصوص اگر برای دیدن چندین جاذبه برنامه ریخته‌اید. با این حال، شهر به‌خودی‌خود زرق‌و‌برق و دیدنی‌های بسیار دارد، بنابراین می‌توانید با دلی خوش روزهای خود را تنها با خوردن قهوه در یک کافه و کمی پیاده‌روی بگذرانید و کاملا لذت ببرید.

خانه هنر وین: ۱۰ یورو (۴۷,۰۰۰ تومان)

موزه تاریخ نظامی: ۶ یورو (۲۸,۳۰۰ تومان)

موزه تاریخ هنر وین: ۱۴ یورو (۶۶,۰۰۰ تومان)

قصر و موزه بلودغ: ۷ تا ۲۰ یورو (۳۳,۰۰۰ تا ۹۴,۰۰۰ تومان) بسته به گالری 

خزانه داری شاهنشاهی وین: ۱۲ یورو (۵۶,۶۰۰ تومان)

کاخ شون‌برون: ۱۲ تا ۱۶ یورو (۵۶,۶۰۰ تومان تا ۷۵,۵۰۰ تومان)

تورهای پیاده‌روی: رایگان - ۵۰ یورو (۲۳,۶۰۰ تومان) برای تعدادی از تورهای موضوعی وین، از جمله غذا و اپرای وین 

هزینه‌ خورد و خوراک در وین

به‌طور کلی، غذا در وین گران است، با این وجود گزینه‌های زیادی با بودجه اقتصادی وجود دارد. غذاهای سنتی وین شامل شنیتزل (از گوشت کوبیده شده، آرد، تخم‌مرغ و آرد سوخاری تهیه و در روغن سرخ می‌شودتافل اسپیتز (گوشت یک تکه با سبزبجات و سیب‌زمینی) و زاورکوت (سالاد کلم آلمانی) است.

صبحانه اقتصادی: رایگان ـ ۴ یورو (۱۸,۸۰۰ تومان)

وین

اغلب هتل‌ها و هاستل‌ها یک صبحانه رایگان ساده شامل غلات، انواع نان کروسانت و شاید شیر، قهوه، چای یا آب سرو می‌کنند. سعی کنید در انتخاب هتل دقت کنید، صبحانه هتل اگر رایگان نباشد به‌شدت گران است. کافه‌ها در وین بسیار محبوب و رایج هستند. وینی‌ها عاشق قهوه‌اند. موکا (اسپرسو)، Verlangerter (اسپرسو و آب که به‌عنوان Café Americano شناخته می‌شود)، و Einspanner (اسپرسو دوبل با خامه زده شده) رایج است. در کافه بین ۱.۷۵ تا ۳ یورو هزینه خواهید کرد.

ناهار اقتصادی: ۳.۵۰ تا ۶ یورو (۱۶,۶۰۰ تا ۲۸.۰۰۰ تومان)

وین

اگر خیلی اقتصادی هستید، یک ناهار به‌صرفه خرید نان، میوه و پنیر از فروشگاه‌های مواد غذایی است. یکی از بازارهای شهری که می‌توانید غذا و کالاهای اساسی را تهیه کنید می‌شود به Naschmarkt، Brunnenmarkt، یا Carmelitemarkt اشاره کرد. کافه‌های کوچک غذاهای آماده‌ای مثل ساندویچ، شنیتزل و سیب‌زمینی سرخ شده را به قیمت ۱.۵ تا ۶ یورو ارائه می‌دهند. می‌توانید شنیتزل به قیمت ۳ تا ۵ یورو (۱۳,۶۰۰ تا ۲۳,۰۰۰ تومان) و غذاهای خیابانی، فلافل یا کباب را ۲ تا ۴ یورو (۹,۰۰۰ تا ۱۸,۰۰۰ تومان) تهیه کنید.

شام اقتصادی: ۴ تا ۱۰ یورو (۷۵,۵۰۰ تا ۴۷,۲۰۰ تومان)

وین

تقریبا تمام گزینه‌های بخش ناهار را برای شام هم می‌توانید استفاده کنید. وینر دیون (Wiener Deween) یک رستوران بوفه با غذاهای پاکستانی است که بین گردشگران و دانشجویان بسیار مجبوب است. قیمت پیتزا در کافه‌های محلی ۴ تا ۷ دلار (۱۹,۰۰۰ تا ۳۳,۰۰۰ تومان) است.

هزینه‌ حمل و نقل در وین

وین

وین سیستم حمل و نقل عمومی بزرگی دارد، بنابراین به‌هیچ‌وجه لازم نیست درمورد گردش در شهر نگران باشید. با تهیه «وین پاس» نه‌تنها می‌توانید از طریق مترو، قطار، تراموا و اتوبوس به تمام مناطق داخلی وین دسترسی داشته باشید، بلکه دسترسی رایگان یا با تخفیف به موزه‌ها و جاذبه‌ها خواهید داشت.

بلیط سیستم حمل و نقل عمومی وین را می‌تواند بر اساس مدت اعتبار یا مسیر تهیه کنید.

  • بلیط یک سفره: ۲.۲۰ یورو (۱۰,۰۰۰ تومان)
  • بلیط چهار سفره: ۸.۸۰ یورو (۴۱,۵۰۰ تومان) 
  • وین پاس ۲۴ ساعته: ۷.۶۰ یورو (۳۵,۸۰۰ تومان)
  • وین پاس ۴۸ ساعته: ۱۳.۳۰ یورو (۶۲،۷۰۰ تومان)
  • وین پاس ۷۲ ساعته: ۱۶.۵۰ یورو (۷۷,۸۰۰ تومان)

هنگام خرید هر بلیط، می‌توانید بلیط ترانسفر فرودگاهی را به قیما ۱۰ یورو تهیه کنید.

  • حمل و نقل فرودگاه از مرکز شهر (اتوبوس، تاکسی):
  • از طریق تاکسی: ۲۷ تا ۳۰ یورو (۱۲۷,۰۰۰ تا ۱۴۱,۰۰۰ تومان)
  • از طریق اتوبوس: ۸ یورو (۳۷,۷۰۰ تومان)

اجاره دوچرخه: ساعت اول رایگان، ۱ یورو برای دو ساعت، ۲ یورو برای سه ساعت

هزینه‌ اقامت در وین

قیمت‌ مکان‌های اقامتی در وین خیلی هم بالا نیست، مخصوصا برای یک پایتخت. هزینه اقامت در هاستل مناسب است و تعداد هتل‌های با قیمت خوب کم نیست. 

هاستل: ۱۰ تا ۲۰ یورو (۴۷,۲۰۰ تا ۹۴,۰۰۰ تومان) برای یک تخت در اتاق مشترک

وین

باید حدود ۱۶ یورو برای یک شب اقامت در یک هاستل معمولی هزینه کنید. فراموش نکنید که اغلب هاستل‌ها قیمت خود را آخر هفته‌ها افزایش می‌دهند، پس از قبل رزرو کنید. همچنین، این نرخ‌ها برای اجاره یک تخت در یک اتاق مشترک است و اگر اتاق مجزا بخواهید حدودا ۴۰ تا ۸۵ یورو است. با توجه به هزینه‌ها شاید بهتر باشد اجاره آپارتمان را در الویت قرار دهید. برای رزرو هاستل می‌توانید از وب‌سایت هاستل ورلد استفاده کنید.

هتل با قیمت مناسب: ۹۰ تا ۱۰۰ یورو (۲۸۲,۰۰۰ تا ۵۴۷,۰۰۰ تومان)

وین

یک هتل با بودجه مناسب و معقول در مرکز شهر حدود ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در شب هزینه خواهد داشت. اما می‌توانید هتل‌های ارزان قیمت را در محله‌‌های دورتر از مرکز شهر پیدا کنید.

آپارتمان: ۵۵ تا ۱۰۰ یورو (۲۰۵,۰۰۰ تا ۳۱۹,۰۰۰ تومان)

وین

اگر اقامت در آپارتمان را ترجیح می‌دهید وب‌سایت‌هایی چون booking و Airbnb می‌توانند به شما کمک کنند. یک آپارتمان استودیوی با کیفیت یا یک خوابه حدود ۷۰ یورو در شب قیمت دارد، اما ممکن است آپارتمانی تا ۴۵ یورو هم پیدا کنید. اگر می‌خواهید یک اتاق در آپارتمان اشتراکی رزرو کنید، بین ۲۵ تا ۵۵ یورو برای هر شب باید پرداخت کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه