راهنمای خرید در پیزا، ایتالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
راهنمای خرید در پیزا، ایتالیا

پیزا، یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایتالیا، خیابان‌های خرید و بازارچه‌های زیادی دارد. خرید در پیزا، تجربه‌ای جذاب است که نباید از دست بدهید.

پیزا (Pisa) شهری واقع در توسکانی در مرکز کشور ایتالیا است که بر کرانه شرقی دهانه رود آرنو در دریای تیرنی قرار دارد. این شهر به خاطر وجود برج پیزا در آن معروف است، هر چند بیش از ۲۰ بنای تاریخی دیگر شامل کلیسا، کاخ و پل‌هایی بر فراز رودخانه آرنو نیز در این شهر قرار دارند. در تور ایتالیا می‌توان از دیدنی‌های این شهر زیبا بازدید کرد.

پیزا، یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی در ایتالیا است. این شهر را بیش از همه به خاطر برج کج پیزا می‌شناسند ولی جاذبه‌های دیگری هم دارد که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. خرید کردن یکی از بهترین بخش‌های سفر به‌خصوص در سفرهای خارجی است. ایتالیا، مهد مد و فشن است و بسیاری از برندهای برتر دنیا، از ایتالیا برخاسته‌اند.

اگر برای سفر به پیزا برنامه‌ریزی می‌کنید، این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند که خیابان‌های خرید و بازارهای این شهر را بشناسید.

خیابان‌های خرید در پیزا

راهنمای خرید در پیزا

در شهر پیزا، چندین خیابان مخصوص عابر پیاده دارد که خیابان‌های خرید شهر محسوب می‌شوند و میزبان بوتیک‌ها و فروشگاه‌های شیک و جذاب شهر هستند. در هنگام گشت‌وگذار در شهر، خیابان‌های Corso Italia و Borgo Stretto و Borgo Largo را از دست ندهید. این خیابان‌ها، موقعیت مرکزی دارند و برای خرید در شهر، مورد توجه گردشگران و اهالی شهر قرار دارند.

مناطق اطراف برج کج پیزا، پر از فروشگاه‌های سوغات است

خیابان Borgo Stretto از میدان گاریبالدی شروع می‌شود و به‌سمت شمال غربی تا خیابان Oberdan ادامه پیدا می‌کند که این خیابان را Borgo Largo می‌نامند. هر دو خیابان، شیک‌ترین و مدرن‌ترین خیابان‌های شهر هستند و البته بناهای قدیمی و زیبایی هم در آن‌ها دیده می‌شود. در این منطقه، بهترین و معتبرترین برندها را خواهید دید و شیک‌ترین و گران‌ترین فروشگاه‌های پیزا در این دو خیابان قرار گرفته‌اند.

خیابان Corso Italia در مرکز شهر قرار دارد و میدان‌های ویتوریو امانوئل دوم و کاوالیری را به هم متصل می‌کند. در این خیابان تعداد زیادی کافه و فروشگاه متنوع وجود دارد که محصولاتی متنوع با قیمت‌های مختلف دارند که برای همه‌ی مسافران مناسب است. در واقع هر چقدر که محدودیت مالی برای خرید داشته باشید، در این خیابان بالاخره چیزی برای خریدن پیدا می‌کنید.

در نواحی اطراف میدان میراکولی، بازارچه‌های کوچک‌تر و خیابان‌های خلوت‌تری وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید محصولات ارزان‌تری پیدا کنید. درمجموع این نکته را در نظر بگیرید که هر چقدر به برج کج پیزا نزدیک‌تر شوید، قیمت اجناس مغازه‌ها بیشتر می‌شود و فروشگاه‌های گران‌تری خواهید دید.

مناطق اطراف برج کج پیزا، پر از فروشگاه‌های سوغات است. اگر محدودیت مالی دارید، باید از این فروشگاه‌ها صرف‌نظر کنید چون بسیار گران هستند.

در سایر مناطق شهر نیز در روزهای مختلف هفته، بازارچه‌هایی برپا می‌شود و هر روز از هفته به یک بازار و یک محله اختصاص دارد. این بازارها معمولا اجناس توریستی ندارند و بیشتر به عرضه‌ی مواد غذایی تازه، اشیای قدیمی و عتیقه، کتاب‌های دست دوم و... اختصاص دارند ولی بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست و شما را بدون هیچ هزینه‌ای با سبک زندگی اهالی شهر آشنا می‌کند. فرصتی برایتان فراهم می‌شود که از مناطق توریستی فاصله بگیرید و با اهالی شهر پیزا آشنا شوید.

از شهر پیزا و از فروشگاه‌های متعدد آن می‌توانید محصولات خاص ایتالیایی بخرید. از بهترین پوشاک برند گرفته تا زیورآلات و سوغات و صنایع دستی. در خیابان‌های فرعی هم، فروشگاه‌های خاص و گالری‌های کوچک و جذابی پیدا می‌شود که در آن‌ها سوغات و محصولات مختلف با قیمت‌های مناسبی به فروش می‌رسند و برای خرید آن‌ها لازم نیست حساب بانکی خود را خالی کنید.

ساعت کار فروشگاه‌ها

راهنمای خرید در پیزا

فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در پیزا معمولا از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعدازظهر و از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه یا ۱۶ تا ۸ شب باز هستند. البته بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ شهر پیزا، تمام روز فعالیت می‌کنند و تعطیلی بین روز ندارند. روزهای شنبه مغازه‌ها معمولا زودتر می‌بندند و فقط تعداد کمی از آن‌ها یکشنبه‌ها باز هستند. همچنین بسیاری از فروشگاه‌ها در پیزا صبح روز دوشنبه نیز تعطیل می‌کنند. در روزهای پنجشنبه، مغازه‌ها تا دیروقت باز می‌ماند.

بازارچه‌ها در پیزا

بازارچه‌ها در پیزا بخش مهمی از زندگی روزمره و خرید در شهر هستند. این بازارچه‌ها، زندگی واقعی اهالی شهر را به زیبایی به تصویر می‌کشند و فرصتی عالی برای آشنایی با سبک زندگی اقشار عادی شهر هستند. در بازارچه‌ها می‌توانید با فروشنده‌ها چانه بزنید و محصولات تازه و خاصی بخرید. حتی اگر قصد خرید کردن هم نداشته باشید، بد نیست به این بازارچه‌ها سر بزنید و حال‌وهوای آن‌ها را تجربه کنید.

بازارهای پیزا تنوع زیادی دارند. از بازارهای کوچک گرفته تا بازارهای بزرگ با غرفه‌های متعدد. معمولا این بازارچه‌ها در میدان‌های شهر برپا می‌شوند. در سراسر شهر پیزا، در میدان‌های مختلف و در روزهای مختلف هفته، این بازارچه‌ها برپا می‌شوند و مشتریان پروپاقرصی بین اهالی شهر و حتی گردشگران دارند.

مثلا در روزهای چهارشنبه و شنبه، بازارچه‌ای در خیابان Via Buonarroti برپا می‌شود که محصولات متنوعی دارد؛ از لباس و کفش گرفته تا وسایل دیگر.

بازارچه‌ی خیابان Via San Martino چهارشنبه‌ها و شنبه‌ها برگزار می‌شود و غرفه‌های آن اجناسی مثل لباس و اکسسوری می‌فروشند.

بازارچه‌ی میدان Vettovaglie یک بازارچه‌ی روزانه‌ی مواد غذایی است که از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه فعالیت می‌کند و محصولات تازه‌ی محلی می‌فروشد.

حراج در پیزا

راهنمای خرید در پیزا

همه‌ی دنیا می‌دانند که ایتالیا سرزمین مد است. ولی خریدن لباس‌های برند از فروشگاه‌های مجلل در ایتالیا، هزینه‌های بسیار زیادی دارد. اهالی ایتالیا و در واقع قشر عادی مردم، معمولا از اوت‌لت‌ها خرید می‌کنند یا خرید خود را به زمان حراج موکول می‌کنند.

در ایتالیا، دو دوره حراج رسمی در سال برگزار می‌شود

در ایتالیا، دو دوره حراج رسمی در سال برگزار می‌شود. این حراج‌ها در فصل تابستان و زمستان برگزار می‌شود و هر فروشگاهی در تاریخ‌های معین شده می‌تواند اجناس خود را به‌مدت ۶ تا ۸ هفته حراج کند.

در هر سال، زمان برگزاری حراج تعیین می‌شود و یکسان نیست. ضمن اینکه ممکن است مناطق مختلف، تاریخ متفاوتی را برای حراج در نظر بگیرند.

حراج زمستانی

بسیاری از گردشگران، معمولا در زمستان به ایتالیا سفر نمی‌کنند چون فکر می‌کنند بسیاری از جاذبه‌های آن را از دست می‌دهند. در حالی که اگر اهل خرید باشید، این فصل، زمان بسیار مناسبی برای خرید در ایتالیا است. حراج زمستانی معمولا در ماه ژانویه برگزار می‌شود. معمولا تا اواسط فوریه یا تا زمانی که اجناس حراج شده تمام شود، ادامه پیدا می‌کند.

حراج تابستانی

حراج تابستانی در ایتالیا هم‌زمان با فصل شلوغ گردشگری در این کشور برپا می‌شود. یعنی در ماه ژوئیه. این حراج معمولا تا اواسط اوت ادامه دارد یا تا زمانی که اجناس حراجی، تمام شوند.

نکاتی در مورد حراج

در زمان برقراری حراج در ایتالیا، در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به‌دنبال کلمه‌ی SALDI به معنی حراج باشید.

از قبل حتما در مورد تاریخ برگزاری حراج‌ها دقیقا اطلاع کسب کنید اگر قصد دارید از این فرصت استفاده کنید.

همه‌ی فروشگاه‌ها حتی برندهای برتر مد نیز در این زمان‌های تعیین شده، بخشی از اجناس خود را حراج می‌کنند.

هر چقدر به روزهای آخر حراج نزدیک شوید، تخفیف‌ها بیشتر می‌شوند ولی باید در نظر بگیرید که ممکن است بسیاری از اجناس از نظر رنگ‌بندی و سایز و...، محدود شده باشند و نتوانید محصول مورد نظرتان را به‌راحتی پیدا کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه