مراکز خرید رفسنجان؛ از بازار رفسنجان تا مراکز خرید مدرن

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد چهار شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
مراکز خرید رفسنجان؛ از بازار رفسنجان تا مراکز خرید مدرن

رفسنجان یکی از شهرهای کهن استان کرمان بوده که آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است. بازارها و مراکز خرید این شهر نیز می‌توانند شما را برای چند ساعتی سرگرم کنند.

رفسنجان یکی از شهرهای کهن استان کرمان است که با آثار تاریخی متعدد خود می‌تواند گردشگران قابل‌توجهی را به‌سمت خود جذب کند و توانایی بالقوه خوبی برای دست یافتن به این هدف دارد. رفسنجان هم مثل بسیاری از شهرهای تاریخی کشور، بک بازار قدیمی دارد که با ورود به آن‌ها تحت‌تاثیر فضا و معماری دوست‌داشتنی آن‌ قرار می‌گیرید. در ادامه شما را با بازارهای قدیمی و محلی و مراکز خرید مدرن رفسنجان آشنا می‌کنیم.

بازارهای تاریخی و محلی رفسنجان

بازار رفسنجان

بازار رفسنجان

منبع: کلوت کریمان

بازار قدیمی رفسنجان یکی از آثار تاریخی بسیار ارزشمند رفسنجان و حتی استان کرمان بوده که از نخستین بناهای رفسنجان محسوب می‌شود و ترکیبی از سبک معماری دوران سلجوقی تا دوران قاجار است. این بازار از بخش‌های مختلفی همچون مسجد، نه گنبد سلجوقی، قیصریه، بارانداز، کاروان‌سرا، آب‌انبار، سقاخانه و حمام تشکیل شده است. حمام این بازار در سال‌های اخیر تغییر کاربری داده و به موزه مردم‌شناسی رفسنجان تبدیل شده است.

بازار رفسنجان

منبع: کلوت کریمان

طبق اسناد تاریخی بنای اولیه بازار رفسنجان در سال ۵۶۳ هجری به دستور بهرام شاه سلجوقی که قیصریه بازار هم به نام او نام‌گذاری شده، ساخته شده و در دوره‌های بعد تکمیل شده است و در دوران قاجار هم مرمت شده است. این بازار در محله علی آباد بین خیابان انقلاب و خیابان بهشتی واقع شده است.

جمعه بازار رفسنجان

جمعه بازار رفسنجان

عکاس: مهناز شریفی

جمعه بازار رفسنجان یکی از بازارهای محلی این شهر است که هر جمعه در پارکینگ طبقاتی در خیابان شهید چمران برگزار می‌شود و از ساعت ۹ تا ۲۱ پذیرای خریداران است.

مراکز خرید مدرن

مجتمع تجاری، اداری و تفریحی ستاره

مجتمع تجاری اداری ستاره

منبع: همگردی

مجتمع تجاری، اداری و تفریحی ستاره یکی از مراکز خرید مدرن و بزرگ رفسنجان بوده که طیف گسترده‌ای از کالاهای مختلف در آن عرضه می‌شود. این مجتمع در هفت طبقه احداث شده که شامل دو طبقه پارکینگ با ظرفیت ۱۶۰ خودرو، دو طبقه تجاری با ۱۴۴ واحد، دو طبقه اداری با ۴۴ واحد و یک طبقه تفریحی با چندین رستوران و کافی‌شاپ است. این مجتمع عظیم در میدان شهدای شهر رفسنجان قرار دارد.

مجتمع پیامبر اعظم (ص)

مجتمع پیامبر اعظم یکی از مراکز خرید در حال ساخت رفسنجان بوده که قرار است به بزرگترین مرکز خرید این شهر تبدیل شود. این مرکز خرید در ۵ طبقه ساخته می‌شود که شامل بخش‌های اداری، تجاری، تالار، شهربازی، هایپرمارکت است. مجتمع پیامبر اعظم در مرکز شهر در حال احداث است.

از دیگر مراکز خرید رفسنجان می‌توان به پاساژ ستاره، پاساژ صادقی در میدان شهدا، پاساژ شمس و بازار مبل رفسنجان اشاره کرد.

منبع عکس کاور: خبرگزاری مهر

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه