بهترین بازارها و مراکز خرید اردبیل

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین بازارها و مراکز خرید اردبیل

برای ما ایرانی‌ها سفر بدون گذشت و گذار در بازارها چندان لذت‌بخش نیست. بازارهای قدیمی و مراکز مدرن اردبیل نیز با محصولات متنوع خود می‌توانند برای طیف وسیعی از مسافران با سلایق و علایق متفاوت جذاب باشند.

قطعا شما هم وقتی به شهری سفر می‌کنید؛ حتی برای یکی دو ساعت هم که شده سری به بازارهای آن می‌زنید. بدون تردید اردبیل هم که یکی از مقاصد گردشگری محبوب ما ایرانیان است و با جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی خود گردشگران بی‌شماری را مجذوب خود می‌کند، از این قاعده مستثنی نیست. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و آشنایی چندانی با بازارهای این شهر ندارید، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا ما شما را با بهترین بازارها و مراکز خرید این شهر آشنا خواهیم کرد؛ از بازارهای قدیمی آن مانند بازار اردبیل گرفته تا مراکز خرید مدرن و پرزرق‌وبرق.

بازار اردبیل

بازار اردبیل

در دوران صفوی بازارهای متعددی ساخته شد؛ بازار اردبیل که به بازار صفویه هم شهرت است، یکی از این بازارها است که هنوز هم پررونق است و با معماری سنتی و زیبای خود، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این بازار از بخش‌های مختلفی همچون تیمچه، سرا و راسته‌های متعدد تشکیل شده است و علاوه بر آن حمام و مسجد تاریخی زیبایی را نیز در خود جای داده است. مهم‌ترین بخش این بازار بنایی مدور با سقف گنبدی شکل به نام بازار قیصریه است. 

در بازار قیصریه تقریبا تمام اصناف سنتی مشغول کسب روزی هستند و بخش‌های مختلف آن عبارت است از راسته پير عبد الملک، بازار زرگران، سراجان، بازارچه زنجیرلی، پارچه ‌فروشان، کفاشان، مسگران، چاقو سازان، آهنگران و سراهاي آن‌ ها.

معماری بازارهای قدیمی در این بازار کاملا به چشم می‌خورد و در نقاط مختلف آن می‌توانید طاق‌های گنبد مانند شکل با پوشش داخلی ساده را ببینید. درون هر یک از این طاق‌ها روزنه های دایره شکلی وجود دارد که در گذشته نور بازار از طریق آن‌ها تامین می‌شده است

نشانی: خیابان امام خمینی

مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل

مجتمع تجاری شورا سنتر

گشت زدن در مراکز خرید بزرگ و مدرن برای هر فردی می‌تواند جذاب باشد. مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل که با ۵۰۰ واحد در سال ۱۳۸۴ افتتاح شده است، یکی از مراکز مدرن خرید و بزرگ اردبیل است که می‌تواند به انتظارات طیف وسیعی از خریداران پاسخ دهد. در این مجتمع محصولات برندهای نام‌آشنایی تولیدکننده لباس همچون زارا و پوما و غیره نیز عرضه می‌شود

نشانی: خیابان عطایی، ورودی قدیم شورابیل

مرکز خرید الماس شهر

مجتمع تجاری الماس شهر اردبیل

مرکز خرید بزرگ و مجلل الماس شهر در ۱۲ طبقه با نمایی زیبا و خاص ساخته شده است و در نوع خود یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید در این کشور است.

نشانی: میدان شریعتی

بازار جدید طلا فروشان

بازار طلا فروشان

برای یافتن این مجتمع تجاری بسیار شیک نیازی به پرس‌و‌جو نیست؛ زیرا پس از ورود به خیابان سی متری این مجتمع بزرگ و بسیار شیک همچون جواهر درخشانی نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند؛ این مجتمع معماری بسیار زیبایی دارد و یک بهشت واقعی برای عاشقان طلا و جواهرات است. بازار جدید طلافروشان در سه طبقه احداث شده و دارای ۱۰۳ واحد است.

نشانی: خیابان سی متری آیت‌الله مروج

بازار مرکزی صدف

در  بازار مرکزی صدف می‌توانید انواع تلفن همراه و تجهیزات کامپیوتری را خریداری کنید.

نشانی: بازار امام

بازار آرتا

پاساژ ۱۱۰

 پاساژ مرکزی 

نشانی: بیله‌ سوار در نزدیکی گمرک بیله سوار

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه