راهنمای خرید در ابوظبی؛ پایتخت امارات

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در  ابوظبی؛ پایتخت امارات

سفر به ابوظبی بدون خرید کامل نمی‌شود. این شهر موقعیت‌های زیادی برای خرید دارد. تنوع محصولات آن بسیار جالب‌توجه است؛ از ساده‌ترین صنایع دستی بومی گرفته تا محصولات لوکس‌ترین برندهای دنیا، در بازارها و مراکز خرید ابوظبی پیدا می‌شود.

ابوظبی پایتخت مدرن و زیبای کشور امارات متحده عربی در کرانه  خلیج فارس است. نام امارات و ابوظبی، با خرید گره خورده است. در واقع می‌توان گفت که مهم‌ترین جاذبه‌های ابوظبی را مراکز خرید آن تشکیل می‌دهند. هیچ کسی بدون خرید کردن، امارات را ترک نمی‌کند. ابوظبی از نظر تجاری بسیار حائز اهمیت است. کسب و کارهای مختلف از سراسر دنیا، شعبه‌ای در ابوظبی دارند. هرآنچه که نیاز داشته باشید، از لباس و کیف و کفش گرفته تا متعلقات مد، زیورآلات و سایر محصولات، در ابوظبی با بهترین کیفیت وجود دارد.

از مراکز خرید مدرن و وسیع گرفته تا بازارهای شلوغ، ابوظبی یک بهشت واقعی برای عاشقان خرید است. حتی اگر اهل خرید کردن نباشید با دیدن فروشگاه‌ها، رویدادها و حراجی‌ها و محصولات باکیفیت، مشتاق خرید کردن می‌شوید. در ابوظبی انتخاب‌های زیادی برای خرید دارید. علاوه بر تنوع محصولات، تنوع مراکز تجاری و بازارها نیز می‌تواند شما را برای انتخاب، سردرگم کند.

اگر می‌خواهید تجربه‌ای بومی‌تر و اصیل‌تر داشته باشید، برای خرید به بازارهای قدیمی باسازی شده سر بزنید و مهارت خود را در چانه زدن امتحان کنید. مراکز خرید مدرن و بزرگ، قیمت‌های ثابتی دارند، ولی در فروشگاه‌های کوچک و مستقل یا بازارها، باید چانه بزنید و تخفیف بگیرید. در واقع چانه زدن بخشی از فرهنگ خرید در بازارهای امارات است.

مراکز خرید

راهنمای خرید در ابوظبی

تنوع مراکز خرید ابوظبی، می‌تواند مشکل‌پسندترین خریداران را راضی کند. مثلا مارینا مال یکی از لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید ابوظبی است که بزرگ‌ترین و معتبرترین برندهای دنیا در آن نمایندگی دارند؛ برندهایی مثل لویی ویتون، دیور و... .

ابوظبی مال در منطقه‌ی توریست کلاب، چیزی فراتر از یک مرکز تجاری است و آن را می‌توان شهر خرید نامید. ضمن اینکه به غیر از بیش از ۲۰۰ فروشگاه، امکانات متعددی مثل مرکز سرگرمی کودکان دارد. در جدیدترین مرکز خرید ابوظبی، گالریا، اوج جذابیت خرید در ابوظبی را تجربه خواهید کرد. در این مرکز خرید لوکس، بهترین برندهای دنیا در کنار هم جمع شده‌اند.

بازارهای سنتی یا سوق

اگر می‌خواهید تجربه‌ای کاملا بومی و محلی داشته باشید، از مراکز خرید بزرگ و مدرن فاصله بگیرید و بازارهای محلی و سنتی ابوظبی را برای سر زدن و خرید کردن، انتخاب کنید. برای چندین قرن، این بازارها نقشی حیاتی در فرهنگ عرب داشتند. بازار فرش در خیابان المیناء، بهترین جا برای خرید باکیفیت‌ترین فرش‌ها است. در نزدیکی همین بازار، بازار ماهی و غذای تازه قرار دارد که در این بازار اهالی شهر خرید مایحتاج روزانه‌ی خود را انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید یک بازار شلوغ و جذاب را ببینید حتما به بازار العین که با نام بازار مرکزی هم شناخته می‌شود، سر بزنید. در این بازار می‌توانید مهارت خود را در چانه زدن بسنجید و تخفیف‌های خوبی از فروشنده‌ها بگیرید.

در ادامه چند مورد از بازارهای سنتی ابوظبی را معرفی می‌کنیم.

بازار ماهی مینا زاید

یکی از مشهورترین بازارهای ابوظبی چه برای گردشگران و چه برای اهالی شهر، همین بازار است که فرصتی عالی برای تماشای سبک زندگی اهالی ابوظبی  و صنعت پررونق ماهیگیری در این منطقه است. فروشندگان و ماهیگیران محلی، محصولات و صید روزانه‌ی خود را در این بازار رنگارنگ و شلوغ عرضه می‌کنند. البته اگر از بوی ماهی بیزارید، فکر سر زدن به این بازار را از سرتان بیرون کنید. فروشنده‌های این بازار، رفتار بسیار دوستانه‌ای با مشتریان دارند و دوست دارند در مورد انواع ماهی و زندگی در کنار دریا به گردشگران توضیح دهند.

بازار فرش ابوظبی

راهنمای خرید در ابوظبی

این بازار بدون شک یکی از زیباترین بازارهای شهر است. حتی اگر قصد خرید ندارید، حتما برای گشت‌وگذار در این بازار سرزنده و رنگارنگ وقت بگذارید و فرش‌های زیبا با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب را تماشا کنید و از هنر زیبای ایرانی لذت ببرید. غیر از فرش ایرانی، فرش‌هایی از کشورهای دیگر و کوسن‌ها و منسوجاتی با طرح‌های سنتی عربی در این بازار به فروش می‌رسد. زیباترین سجاده‌ها را به‌عنوان سوغات می‌توانید از این بازار دیدنی خریداری کنید. 

بازار طلای مدینه زاید

راهنمای خرید در ابوظبی

یکی از چیزهایی که در امارات طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی برای خرید آن به امارات سفر می‌کنند، طلا است و چه جایی بهتر از بزرگ‌ترین بازار طلای پایتخت برای خریدن زیورآلات؟ تک تک فروشگاه‌های این مجموعه، پر از زیورآلات طلا، سنگ‌های قیمتی، الماس و... است.

بازار میوه و سبزی المیناء

این بازار، مدل اماراتی بازارهای کشاورزی است و یکی از شلوغ‌ترین و رنگارنگ‌ترین بازارهای شهر. در این بازار هر چیزی که از مواد غذایی در نظر داشته باشید، عرضه می‌شود؛ از میوه‌های استوایی، سبزیجات محلی و میوه‌های خشک و انواع خشکبار و آجیل گرفته تا سایر محصولات محلی.

سوق الزعفرانه

این بازار به‌خاطر ترکیب سنت و مدرنیته بسیار محبوب است و هرآنچه که فکر کنید در آن به فروش می‌رسد؛ از صنایع دستی اماراتی تا پوشاک مدرن با قیمت‌های مناسب. اینجا بهترین مکان برای خرید سوغات است و در آن هرآنچه که به امارات و سوغات و صنایع دستی آن مربوط باشد، پیدا می‌شود؛ مثلا قهوه‌های عربی، حنا و عودهای اماراتی.

بازارچه‌ی محلی شرایتون ابوظبی

این بازار فقط چهار بار در سال برگزار می‌شود، ولی یکی از محبوب‌ترین بازارهای ابوظبی بین زوج‌های جوان و خانواده‌ها است. هرآنچه که از اشیای قدیمی در نظر داشته باشید، می‌توانید اینجا پیدا کنید.  

بازار مرکزی ابوظبی

این بازار به‌منظور بازسازی یک روستای سنتی اماراتی ساخته شده و بهترین جا برای گذراندن یک بعدازظهر طولانی در ابوظبی است. از صنایع دستی سنتی گرفته تا غذاهای اماراتی در غرفه‌های این بازار پیدا می‌شود و بدون شک دست خالی از آن بیرون نخواهید رفت.

بهترین خرید از بوتیک‌ها در Avenue at Etihad

راهنمای خرید در ابوظبی

اگر دنبال برندهای برتر مد هستید و در عین حال دوست دارید محصولات برندهای کمترشناخته‌شده‌ را ببینید، از بوتیک‌های عالی خرید کنید و خریدی باکیفیت داشته باشید، حتما به مجموعه‌ی تجاری Avenue at Etihad سر بزنید. در این مجموعه، برترین محصولات اختصاصی در وسعتی معادل ۱۴ هزار متر مربع و در بیش از سه طبقه عرضه می‌شود. برج‌های Avenue at Etihad بخشی از مجموعه‌ی چندمنظوره و مدرن برج‌های اتحاد است که آخرین محصولات مد مردانه و زنانه را عرضه می‌کند.

بهترین جا برای خرید از برندهای بین‌المللی در Paris Avenue

اگر دوست دارید با جدیدترین برندهای اروپایی آشنا شوید و بهترین محصولات آن‌ها را خریداری کنید حتما به این منطقه‌ی تجاری سر بزنید. بسیاری از طراحان برتر مد که معمولا جوان و تازه‌کار هستند، ولی محصولاتی بسیار باکیفیت و خاص دارند در این منطقه گرد هم آمده‌اند. نام‌های بزرگ و مشهور را در این منطقه نخواهید دید،  ولی از برندهای تازه‌کار و خلاق، بهترین محصولات را با قیمت‌های مناسب می‌توانید خریداری کنید که بسیاری از آن‌ها دست‌ساز هستند.

بهترین جا برای خرید صنایع دستی در مرکز صنایع دستی زنان

این مرکز دولتی به‌منظور ارائه و حمایت از هنرهای دستی سنتی مثل بافت‌های سنتی، گلدوزی‌های دستی، سبدبافی و سایر هنرهای سنتی هر منطقه از امارات، تاسیس شده است. قبل از عکس گرفتن از این مجموعه، باید مجوز لازم را بگیرید. بهترین سوغاتی‌ها و هدایای دست‌ساز را می‌توانید از این مجموعه مستقیما از هنرمندان خریداری کنید.

فستیوال خرید ابوظبی

راهنمای خرید در ابوظبی

فستیوال خرید ابوظبی معمولا بین‌ماه‌های مارس و آوریل هر سال برگزار می‌شود. این فستیوال خرید بهترین رویداد برای عاشقان خرید است، چون در طول برگزاری جشنواره می‌توانند از تخفیف‌های عالی استفاده کنند. این فستیوال گرچه به‌اندازه‌ی فستیوال خرید دبی مشهور و جذاب نیست، فرصتی عالی برای خرید لوازم الکترونیک و کالای دیجیتال، فرش، ساعت، لباس‌های مد روز، عطر و طلا است.  

در زمان برگزاری جشنواره، سراسر ابوظبی حال و هوای دیگری دارد و همه‌جا به زیبایی تمام تزیین می‌شود. گردشگران از سراسر دنیا برای شرکت در این فستیوال به ابوظبی سفر می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه