بهترین مراکز خرید پنانگ مالزی

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
بهترین مراکز خرید پنانگ مالزی

پنانگ، یکی از مقصدهای گردشگری خارجی محبوب در بین ایرانیان است. یکی از دلایل این محبوبیت، وجود مراکز خرید متنوع در این شهر است.

پنانگ از نظر موقعیت‌های خرید، تنوع زیادی دارد. مراکز خرید بزرگ و فروشگاه‌های کنار اسکله از مهم‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید پنانگ و از محبوب ترین جاهای دیدنی مالزی است که با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانید در آن‌ها چیزی برای خرید پیدا کنید.

بازارچه‌های خیابانی در پنانگ هم طرفداران خاص خود را دارند و  جنبه دیگری از زندگی در پنانگ را نشان می‌دهند؛ اما مراکز خرید بزرگ با وجود امکانات و محیط آرام و مطبوعی که دارند، انتخاب بهتری برای خرید هستند؛ به‌خصوص اگر از نظر مالی، محدودیت نداشته باشید. در این مراکز خرید هم گاهی اجناس عالی با قیمت‌های باورنکردنی عرضه می‌شود؛ به‌خصوص اگر در فصل حراج به پنانگ سفر کنید.

با بهترین مراکز خرید پنانگ آشنا شوید:

گرنی پاراگون (Gurney Paragon)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید Gurney Paragon

این مرکز تجاری بزرگ، مجموعه‌ای از بهترین برندهای پوشاک و مد را گرد هم آورده است. این مجموعه که در کنار دریا واقع شده، میزبان بیش از ۴۰ بوتیک مد و ۳۰ رستوران است. یکی از دلایل جذابیت این مرکز خرید این است که در اطراف کلیسای قدیمی St. Joseph’s Novitiate قرار دارد که به زیبایی تمام بازسازی شده است.

این مجموعه بزرگ دارای مرکز خرید ۹ طبقه و یک اقامتگاه لوکس است و یک برج اداری هم دارد. فروشگاه‌های لوکس مد، در طبقات اول و دوم قرار دارند. تئاتر IMAX و رستوران‌های عالی، بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

ستون‌های پست مدرن، کف مرمرین با پنجره‌های بزرگ با شیشه‌های رنگی از ویژگی‌های طراحی داخلی و خارجی این مرکز است. یک فودکورت بسیار بزرگ هم در این مرکز وجود دارد. از دیگر امکانات آن می‌توان به مرکز تناسب اندام و باشگاه ورزشی و سوپرمارکت اشاره کرد.

مرکز خرید Gurney Paragon

دپارتمان استورهای مختلف و بهترین برندهای داخلی و خارجی در این مجموعه نمایندگی دارند. از میان برندهای مشهوری که در این مرکز خواهید دید می‌توان به رولکس، لاکوست، سفورا، H &M، مایکل کورس، آدیداس، پوما و... اشاره کرد.

در فودکورت این مجموعه می‌توانید بهترین غذاهای محلی پنانگ را امتحان کنید. اگر غذای محلی دوست ندارید، در رستوران‌های مختلف غذاهای متنوع از سراسر دنیا عرضه می‌شود. مثلا نودل یا انواع پیتزا که معمولا هر سلیقه‌ای آن را می‌پسندد.

علاوه بر رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، چشم‌انداز رو به اقیانوس و تفریحات متعددی که در این مرکز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، بر جذابیت آن افزوده است. سینمای IMAX در بالاترین طبقه مرکز، مرکز اسپا و سلامتی، مرکز مراقبت از مو و سالن زیبایی از دیگر امکانات این مجموعه است که مورد توجه خانم‌ها قرار دارند.

فرست اونیو مال (1st Avenue Mall)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید 1st Avenue Mall

این مرکز، یک مجموعه تجاری ۷ طبقه است که در آن برندهای شناخته شده‌ای چون H&M، ویکتوریا سیکرت، Cotton On و... نمایندگی دارند. این مجموعه فقط به خاطر فروشگاه‌هایش محبوب نیست بلکه مجموعه‌ای از مراکز تفریحی دارد که هم برای اهالی و هم برای گردشگران، جذاب است. مجموعه سینمایی، سالن بولینگ، کافه‌های متعدد، مرکز کارائوکه و حتی یک اتاق پازل و بازی در این مجموعه برای سرگرمی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

گرنی پلازا (Gurney Plaza)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید Gurney Plaza

این مرکز خرید که در کنار دریا قرار دارد، در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده است و بخش‌های مختلفی دارد. از جمله یک سوپرمارکت بزرگ، یک مجموعه سینمایی کامل و مرکز تجاری. در این مرکز خرید ۹ طبقه، بیش از ۳۸۰ فروشگاه از برندهای معتبر به عرضه محصولات خود می‌پردازند. این مرکز تجاری در ۳ کیلومتری از شمال غربی جرج تاون، دومین مرکز خرید بزرگ جزیره است.

مرکز خرید Gurney Plaza

در کنار فروشگاه‌های مختلف مد و پوشاک از برندهای مشهور، این مجموعه بیش از ۵۷ اوت لت غذایی دارد که در آن‌ها بهترین غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌شود. در سال‌های اخیر، عملیات بازسازی و توسعه این مجموعه انجام شده است و بخش‌های جدید مرکز، در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. این قسمت جدید دارای ۸۰ فروشگاه و ۸۰۰ ظرفیت پارکینگ و یک دپارتمان استور است.

کویینزبی (Queensbay)

  • ساعت کار: ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

مرکز خرید Queensbay

این مجموعه تجاری، بزرگترین مرکز خرید پنانگ است و فقط چند دقیقه از پل پنانگ فاصله دارد. این مجموعه میزبان بسیاری از رستوران‌های میان‌رده، فروشگاه‌های لباس، فروشگاه‌های لوازم دیجیتال و یک مجموعه سینمایی بزرگ است. این مجموعه به خاطر وسعت زیاد و تنوع کالاها، یکی از محبوب‌ترین مراکز تجاری جزیره است که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده است. این مجموعه یکی از بزرگترین مراکز خرید مالزی است و شباهت زیادی به مجموعه تجاری  Gurney Plaza دارد ولی جدیدتر و بزرگ‌تر است و فروشگاه‌های بیشتری دارد.

این مجموعه پنج طبقه، بیش از ۵۰۰ فروشگاه از برندهای مشهوری مانند بریتیش ایندیا، MNG Mango، ال، گپ، تیمبرلند و... دارد. در طبقه ی سوم، یک مجموعه تفریحی ساخته شده است که امکاناتی چون سینمای، مرکز کارائوکه و تفریحاتی از این دست دارد.

مرکز خرید Queensbay

به عقیده بسیاری از اهالی پنانگ، خرید کردن با تخفیف و چانه زدن فقط در خیابان‌های باریک و بازارچه‌های محلی امکان‌پذیر است اما بد نیست بدانید که در این مرکز تجاری هم می‌توانید حصولات متعددی را با قیمت‌های بسیار مناسب خریداری کنید و در آرامش بیشتر نسبت به خیابان‌های شلوغ، خرید کنید. علاوه بر اینکه در این مجموعه می‌توانید در آرامش کامل خرید کنید، هرآنچه که در جزیره برای فروش عرضه شده باشد، در این مجموعه هم پیدا می‌شود. بدون سختی می‌توانید محصولات ارزان را پیدا کنید به‌خصوص در فصل حراج که برندهای مشهور، محصولات خود را با قیمت‌های استثنایی عرضه می‌کنند.

این مجموعه تجاری به‌راحتی از طریق ماشین و از ساحل شرقی قابل دسترسی است. ارزان‌ترین راه برای رفتن به این مرکز خرید، استفاده از اتوبوس‌های تندرو، خط ۳۰۷ است.

استریتز کی (Straits Quay)

  • ساعت کار: ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

مرکز خرید Straits Quay

این مرکز تجاری یک مجموعه فضای باز و دو طبقه است که در مقابل تفریح‌گاه ساحلی قرار گرفته است و میزبان برترین برندهای داخلی است. البته این مجموعه غیر از فروشگاه‌های برند، به خاطر رستوران‌ها و کافه‌هایش مشهور است. این مرکز میزبان مرکز هنرهای نمایشی پنانگ (Penang PAC) است و امکانات تفریحی متعددی دارد. از جمله یک مرکز اسپا، پارک ترامپولین و مرکز تناسب اندام خصوصی.

کومتار (KOMTAR)، مرکز خریدی با سکوی دید باز در جرج‌ تاون

  • ساعت کار: ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

مرکز خرید KOMTAR،

این برج ۶۵ طبقه‌ای در مرکز جرج تاون قرار دارد و یکی از بناهای نمادین پنانگ است. پایین‌ترین طبقه این برج، یک مرکز تجاری است که میزبان برندهای داخلی و فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی مثل تلفن همراه، دوربین، لپتاپ و تعمیرگاه‌های لوازم الکترونیک است. طبقات بالاتر، به دفاتر اداری و تجاری اختصاص دارد.

بلندترین ساختمان پنانگ، سازه‌ای استوانه‌ای شکل  و دومین ساخمان بلند مالزی است. یکی از جاذبه‌های گردشگری پنانگ در این برج قرار دارد. در طبقه پنجاه و هشتم برج، یک سکوی دید باز در نظر گرفته شده است که چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از پنانگ را به نمایش می‌گذارد. این بنا با تعداد زیادی فروشگاه‌های کوچک و بزرگ احاطه شده است. در نتیجه بعد از سر زدن به برج و تماشای پنانگ از ارتفاع، می‌توانید در مناطق اطراف و در طبقه پایین برج، خرید کنید.

مرکز خرید KOMTAR،

این مجموعه، بخش‌هایی در فضای آزاد دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌ها قدم بزنند و از رستوران‌ها و کافه‌های اطراف لذت ببرند. در طبقات مختلف این مرکز خرید محصولات خاصی عرضه می‌شود. طبقه اول که بیشتر به کالاهای دیجیتال اختصاص دارد. طبقه دوم میزبان فروشگاه‌های زیورآلات، فروشگاه سوغات، اسباب‌بازی فروشی و دو فست فود مک دونالد و KFC است. در طبقه سوم و چهارم، فروشگاه‌های پوشاک بانوان قرار دارد که بسیاری از آن‌ها از برندهای داخلی مالزی هستند. در نتیجه در این مرکز می‌توانید محصولاتی ارزان‌تر نسبت به بسیاری از مراکز خرید لوکس پیدا کنید.

بازدیدکنندگان با دو بالابر مخصوص می‌توانند خود را به سکوی بازدید برسانند. این بخش از مجموعه هرروز از ۱۰ صبح تا ۵ عصر باز است اما بهترین زمان برای بازدید، صبح است چون نور کافی و مطلوب برای ثبت عکس‌های زیبا وجود دارد.

پرانگین مال (Prangin Mall)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید پرانگین مال (Prangin Mall)

این مرکز خرید هم درست مثل مرکز خرید KOMTAR برای کسانی مناسب است که می‌خواهند خرید ارزان‌تری را تجربه کنند. اگر می‌خواهید انواع پوشاک و لوازم دیجیتال با قیمت مناسب پیدا کنید حتما به این مرکز سر بزنید. این مجموعه پنج طبقه، یک دپارتمان استور زنجیره‌ای است و بهترین برندهای داخلی در آن نمایندگی دارند.

آیلند پلازا (Island Plaza)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید آیلند پلازا (Island Plaza)

در این مجموعه تجاری، دپارتمان استور، سوپرمارکت و مجموعه‌ای از بهترین برندهای داخلی و خارجی مثل کوییک سیلور، CK Jeans، نایکی و بادی گلاو، نمایندگی دارند. غیر از خرید، در این مجموعه می‌توانید از مرکز سینمایی، باشگاه تناسب اندام و سایر امکانت استفاده کنید.

پنانگ پلازا (Penang Plaza)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید پنانگ پلازا (Penang Plaza)

یکی از قدیمی‌ترین مرازک خرید پنانگ، این مجموعه تجاری است که طرفداران زیادی به‌خصوص در بین اهالی پنانگ دارد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌های متعددی در این مرکز وجود دارد. یک فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در طبقه دوم این مرکز قرار دارد که قیمت‌های بسیار مناسبی دارد. درمجموع اگر دنبال خرید ارزان و متنوع هستید، این مرکز را برای گشت‌وگذار انتخاب کنید.

تایمز اسکوئر پنانگ (Penang Times Square)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

تایمز اسکوئر پنانگ (Penang Times Square)

این مجموعه تجاری متشکل از مرکز خرید، برج اقامتی و ساختمان اداری است. این مجموعه یک کیلومتر از برج KOMTAR فاصله دارد. در سه طبقه مرکز خرید این مجموعه، محصولاتی چون پوشاک، لوازم آرایش، کالای دیجیتال و موزه و سالن زیبایی وجود دارد. چندین رستوران در این مجموعه، میزبان بازدیدکنندگان است. بهترین برندهای پوشاک و کفش داخلی در این مرکز نمایندگی دارند.

آیا تابه‌حال به مالزی سفر کرده‌اید؟ در سفر خود، آیا از پنانگ و مراکز خرید آن هم بازدید داشته‌اید؟ اگر دانش، تجربه یا توصیه‌ای در خصوص مراکز خرید پنانگ دارید، لطفا دیدگاه خود را با سایر همراهان کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع penang

دیدگاه