مراکز خرید لندن؛ از بازار بورو تا بازار گرینویچ (قسمت دوم)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
مراکز خرید لندن؛ از بازار بورو تا بازار گرینویچ (قسمت دوم)

بازارهای لندن علاوه بر مراکز خرید این پایتخت زیبا و همیشه ابری، مکان‌های مناسبی برای خرید و گذران یک روز لذت‌بخش هستند. برای آشنایی با بازارهای لندن با کجارو همراه باشید.

بازارهای لندن بهترین مقاصد خریدی هستند که از آن‌ها هر چیزی را از غذا گرفته تا گل، وسایل عتیقه و مدرن، لباس و سوغات می‌توان تهیه کرد. اگر قصد دارید روز خود را با قدم زدن در بین دست‌فروش‌ها و تخفیف گرفتن بگذرانید بازارهایی چون اسپیتالفیلدز، بازار کامدن یا پورتبلو رود بهترین گزینه‌ها برای شما هستند. بازار گرینویچ بهترین مکان برای خرید سوغات و تزئینات محلی است. از بازار بورو نیز هرگز نمی‌توان سرسری گذشت. در قسمت قبل با بهترین مراکز خرید لندن آشنا شدیم، در این قسمت به معرفی بازارهای این شهر می‌پردازیم.

بازار بورو (Borough Market)

بازار بورو

بازار مواد غذایی بورو شامل بیش از ۱۰۰ غرفه است که در آن تولیدات سراسر کشور را مانند ماهی، گوشت، سبزیجات، سرکه سیب، پنیر، نان، قهوه، کیک و شیرینی (همه تازه هستند) عرضه می‌کنند. برخی غرفه‌ها نیز محصولات وارداتی را می‌فروشند.

ساعت کار:

از دوشنبه تا پنجشنبه  از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر.

جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر.

شنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر.

یکشنبه‌ها: تعطیل.

بیشتر بخوانید:

بازار بریک لین (Brick Lane)


East End of London Spitalfields Market

بازار بریک لین در خیابان بریک لین شرق لندن قرار دارد و قدمت آن به قرن ۱۷ بازمی‌گردد، زمانی که کشاورزان روزهای یکشنبه محصولات خود را برای عرضه به این مکان می‌آوردند. از سال ۲۰۰۰ تا به امروز مغازه‌های بسیار متفاوتی در این بازار افتتاح شده‌اند. هرچیزی را از کتاب‌های عتیقه گرفته تا ضبط‌های بسیار قدیمی در این بازار می‌توانید بیابید. در این بازار چیزهایی را کشف می‌کنید که باورتان نمی‌شود.

بازار بریک لین یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان هنر است.

بازار بریک لین محبوب‌ترین مکان بین دانشجویان هنر و یکی از بهترین سوزه‌های عکاسی آن‌ها است.

این بازار زمانی به این معروف بود که دوچرخه‌های دزدیده‌شده را در این مکان می‌فروشند که با دخالت پلیس این خرید و فروش دوچرخه‌های دزدی کاهش یافت.

بازارهای دیگری در همین منطقه وجود دارند که به نام ترومن مارکت (Trueman Market) معروف هستند. این بازار شامل ۵ بازار دیگر است که هر کدام در برهه‌های زمانی مختلف افتتاح شدند. این ۵ بازار شامل سال غذاخوری Boiler House، سالن‌ چای یا The Tea Rooms، بازار Backyard، یکشنبه بازار و بازار انگور است.

بازار Background

این بازار در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد و امروزه شامل ۸۰ غرفه است که در آن هنرمندان و افراد خلاق هنرهای خود را به نمایش می گذارند. همچنین کالاهای دیگر، کافه‌ها، بوتیک‌ها و سالن‌های آرایش نیز در این بازار وجود دارند.

Boiler House

قدمت این بازار به دهه ۱۸۳۰ بازمی‌گردد و امروزه دارای ۳۰ غرفه است. این مکان بهترین و زیباترین مکانی است که انواع غذاهای بین‌المللی را عرضه می‌کند.

یکشنبه بازار

این بازار با بیش از ۱۰۰ غرفه یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر میزبان افرادی است که قصد خرید انواع محصولات خانگی، صنایع دستی، لباس‌های دست‌دوز، میوه‌های ارگانیک و غیره را دارند.

Tea Rooms

این بازار که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد عرضه کننده انواع چای، قهوه، کالاهای عتیقه، کوسن‌های ابریشمی و صنایع دستی است.

بیشتر بخوانید:

بازار عتیقه‌فروشی الفیز (Alfies)

بازار الفیز

بازار آنتیک ۵ طبقه الفیز واقع در خیابان Church در منطقه Lisson Grove مجموعه‌ای از ۷۵ غرفه نقره، مبلمان، طلا، نقاشی، سرامیک، شیشه و لباس‌های قدیمی است. از جمله مشتریان این بازار طراحان داخلی چون Tom Dixon، Kelly Hoppen، Nina Campbell و Jasper Conran هستند. بام این بازار یک آشپزخانه وجود دارد که از منظره ۳۶۰ درجه آن می‌توانید لذت ببرید.

ساعت کار: سه‌شنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر.

بیشتر بخوانید:

پورتبلو رود مارکت (Portobello Road Market)


Portobello Road Market - London

بازار پورتبلو رود واقع در منطقه Notting Hill یکی از بازارهای مشهور و جالب دنیا است. امروزه با وجود رستوران‌ها، کافه‌ها، غرفه‌ها و مکان‌های عمومی دیگر جایی بسیار متفات از بازار پورتبلوی ۳۰۰ سال پیش است.

با اینکه قدمت این بازار به  دهه ۱۸۰۰ بازمی‌گردد اما در ۱۹۵۰ بوده که به خاطر فروش وسایل عتیقه معروف شد. امروزه این بازار مجموعه‌ای از غرفه‌های مختلف از جمله میوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌، نان، پوستر، لباس، سرامیک و وسایل موسیقی است. این جا مکانی بسیار هیجان انگیز برای خانواده‌ها است.

روزهای اصلی کار بازار جمعه‌ها و شنبه‌ها است. در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه نیز برخی مغازه مشغول به کار هستند.

ساعت کار: دوشنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر.

چهارشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر.

جمعه‌ها و شنبه ها از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب.

بیشتر بخوانید:

بازار کمدن لاک (Camden Lock)

بازار کمدن لاک

بازار کمدن لاک واقع در مرکز Camden Town هر روز هفته میزبان مشتریان است. این بازار مجموعه‌ای از غرفه‌ها و مغازه‌هایی است که هر چیزی از لباس‌های قدیمی تا طلاهای دست‌دوم، وسایل هنری، کادو، آلات موسقی و غیره را می‌فروشند. همچنین غرفه‌های غذایی که در این بازار وجود دارند انواع آشپزی‌ها را به مردم عرضه می‌کنند.

افراد در تمام روزهای هفته بجز روز کریسمس می‌توانند از این بازار دیدن کنند.

بیشتر بخوانید:

بازار قدیمی اسپیتالفیلدز (Old Spitalfields)

بازار قدیمی اسپیتالفیلد

اسپیتالفیلدز (ساخته شده در سال ۱۸۷۶) یک بازار سرپوشیده در منطقه اسپیتالفیلدز، و یکی از بهترین یادگاری‌های دوران ویکتوریایی است. غرفه‌های این مجموعه وسایل عتیقه، غذا، وسایل عجیب، صنایع دستی با طراحی آفریقایی، اسبا‌بازی‌های چوبی و غیره می‌فروشند.

ترکیب رستوران‌های زنجیره ای و غرفه‌های غذاهای تازه بهشتی از غذاهای خوشمزه را برای طرفداران غذا فراهم کرده است. غذاها با قیمت‌های مناسب، نان‌ها و محصولات ارگانیک از ویژگی‌های این بازار است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ شب.

بیشتر بخوانید:

بازار مالتبی استریت (Maltby Street Market)

بازار مالتبی

این بازار کوچک اما شلوغ محصولات تازه‌ای چون نان، کیک، گوشت و پنیر به مردم عرضه می‌کند. مععروف‌ترین غرفه‌های بازار شامل ساندویچ‌فروشی Monty’s Deli و نانوایی، شیرینی و دونات‌فروشی St John است.

ساعت کار: شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر.

بازار گرینویچ (Greenwich)

بازار گرینویچ

بازار گرینویچ مجموعه‌ای از وسایل عتیقه، محصولات هنری و صنایع دستی است. این بازار به خاطر داشتن طراحان و تولیدات خانگی مشتریان به بسیاری از چیزهای نایاب نیز دسترسی دارند. صدای موسیقی کلاسیک دانشجویان دانشکده موسیقی Trinity که در همین همسایگی قرار دارد، فضای بازار را بسیار دلپذیر می‌کند. همچنین می‌توانید از غذاهای قاره ای فودکورت‌ها نیز لذت ببرید.

از دیگر بازارهای لندن:

بازار گلو گیاه کلمبیا رود (Columbia Road)

بازار سوثبنک سنتر (Southbank Centre)

بازار سرپوشیده کاونت گاردن (Covent Garden Londen)

بازار براودوی (Broadway)

مطالب مرتبط:

منبع visitlondon

دیدگاه