بهترین صرافی های ارز دیجیتال

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین صرافی های ارز دیجیتال

اگر می‌خواهید که دارایی های دیجیتالی خود را بر بستر یک پلتفرم امن و معتبر سرمایه‌گذاری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

صرافی ارز دیجیتال یا دیجیتال اکسچنج (Digital Exchange) بستری است که در آن کاربران می‌توانند دارایی های دیجیتالی موجود در کیف پول ارز دیجیتال خود را به سایر رمزارزها تبدیل کرده، همچنین اقدام به خرید ارز دیجیتال یا فروش دارایی های دیجیتالی خود کنند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال بپردازیم. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید که دارایی های دیجیتالی خود را بر بستر یک پلتفرم امن و معتبر سرمایه‌گذاری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما این صرافی ها را بر اساس معیارهای کلیدی مانند امنیت، در دسترس بودن و… بررسی کرده‌ایم.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

در ادامه لیستی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال به‌همراه تاریخچه آن‌ها را شرح می دهیم. اما ذکر این نکته الزامی است که صرافی های خارجی برای دارایی های ما به‌عنوان یک ایرانی ریسک زیادی را به‌همراه دارند. البته که برخی از افراد با جعل هویت در صرافی های خارجی احراز هویت می‌کنند اما با پیشرفت سیستماتیک احراز هویت در سراسر جهان، احتمال اینکه هویت آنان لو رود بالاست و ممکن است که اموالشان بلوکه شود.

به هر صورت در زیر صرافی های برتر جهان را به شما معرفی می‌کنیم و در میان آن‌ها بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را هم معرفی خواهیم کرد. این شما هستید که می‌توانید راه سرمایه‌گذاری خود را برگزینید.

۱. صرافی ارز دیجیتال Kraken

صرافی ارز دیجیتال Kraken

پلتفرم معاملاتی حرفه ای Kraken، انتخاب ما برای بهترین صرافی کم کارمزد است، زیرا برخی از کمترین هزینه‌ها را در چشم‌انداز مبادلات رمزنگاری دریافت می‌کند. همچنین بهترین انتخاب ما برای معامله گران با تجربه است، زیرا انواع سفارشات پیشرفته را ارائه می‌دهد و از معاملات حاشیه و آتی نیز پشتیبانی می‌کند.

صرافی از دیجیتال Kraken که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و در اکثر نقاط جهان در دسترس است، یکی از معتبرترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است. این صرافی مستقر در سانفرانسیسکو سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال را بخرند، بفروشند یا نگهداری (Hold) کنند.

پلتفرم کرکن یا کراکن خود را به‌عنوان بستری برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در روزهای اولیه بازار فروش و خرید ارز دیجیتال تثبیت کرد و شهرت خود را به‌عنوان یک مکان معاملاتی قابل‌اعتماد و حرفه‌ای نیز حفظ کرد.

صرافی ارز دیجیتال Kraken، دو پلتفرم، که شامل پلتفرم معاملاتی اصلی و پلتفرم حرفه ای خود یعنی Kraken Pro است را ارائه می‌دهد. داشبورد حرفه ای صرافی ابزارهای تجزیه و تحلیل نمودار بسیار قابل تنظیم، بینش دقیق در مورد دفترچه سفارش، ۱۳ نوع سفارش و اجرای با سرعت بالا را ارائه می‌دهد. علاوه بر معاملات نقطه ای، کاربران صرافی ارز دیجیتال Kraken می‌توانند با استفاده از معاملات مارجین، ارزهای دیجیتال را نیز معامله کنند و استراتژی های معاملاتی مشتقات رمزنگاری را اجرا کنند.

در حالی که هزینه‌های خرید فوری در پلتفرم اصلی Kraken بسیار بالا است - تا ۱/۵٪ - کارمزدها در Kraken Pro بسیار پایین است. Kraken Pro یک ساختار کارمزد چند لایه ارائه می‌دهد که به معامله گران با حجم بالا اجازه می‌دهد در هزینه‌های معاملاتی صرفه‌جویی کنند.

برای معامله گران با حجم ۳۰ روزه کمتر از ۵۰۰۰۰ دلار، کارمزد سازنده Kraken Pro از ۰/۱۶٪ و کارمزد گیرندگان از ۰/۲۶٪ شروع می‌شود. با این حال، کارمزدهای سازنده می‌تواند تا ۰٪ و کارمزدهای گیرنده می‌تواند تا ۰/۱۰٪ کاهش یابد (برای معامله گران با حجم چرخش ۳۰ روزه بیش از ۱۰ میلیون دلار).

۲. صرافی ارز دیجیتال Coinbase

صرافی ارز دیجیتال Coinbase، انتخاب ما برای بهترین صرافی رمزنگاری برای مبتدیان است زیرا تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی شده، امنیت قوی و قابلیت‌های معاملاتی پیشرفته را ارائه می‌کند، که تنها در یک پلتفرم هستند و تجربه کاربری آن‌ها نیز آسان است.

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد تا مردم را قادر سازد تا بیت کوین (BTC) را به‌طور یک‌پارچه بخرند، بفروشند و ذخیره کنند. اکنون Coinbase ، یک صرافی ارز دیجیتال با ارزش کل بازار بیش از ۱۶ میلیارد دلار است.

صرافی ارز دیجیتال Coinbase که در ابتدا در سانفرانسیسکو واقع شده بود، اکنون یک شرکت غیرمتمرکز جغرافیایی است و دفتر مرکزی ندارد و در بیش از ۱۰۰ کشور نیز در دسترس است. این امر برای ارائه یک تجربه معاملاتی کاربر پسند، امنیت قوی و طیف وسیعی از ویژگی‌های پیشرفته برای معامله گران با تجربه متمایز است.

همچنین صرافی ارز دیجیتال کوین بیس کوین وجوه دیجیتالی را که به نمایندگی از کاربران نگهداری می‌کند بیمه می‌کند و موجودی دلار آمریکا را در حساب‌های بانکی بیمه شده شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) ذخیره می‌کند تا از از دست رفتن وجوه کاربر در صورت نقض امنیتی جلوگیری کند. حساب‌های معاملاتی را می‌توان با طیف گسترده‌ای از روش‌های پرداخت، از جمله حواله سیمی و انتقال ACH تأمین مالی کرد.

در حالی که کوین‌بیس می‌تواند صرافی خوبی برای سرمایه‌گذاران جدید و پیشرفته ارزهای دیجیتال باشد، کارمزدهای معاملاتی می‌تواند نسبتا بالا باشد و بسته به حجم معاملات از ۰% تا ۰/۰۶۰% متغیر باشد. علاوه بر این، بازخورد کاربران Coinbase نسبتا ضعیف است.

علاوه بر این، داستان های متعددی از بسته شدن غیر منتظره حساب وجود دارد که وجهه صرافی را مخدوش کرده است. به‌رغم این ایرادات، صرافی ارز دیجیتال Coinbaseبه دلیل ویژگی‌های مثبت فراوانی که دارد، همچنان قابل تامل است.

۳. صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج، از نظر بسیاری از معامله‌گران بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که فعالیت خود در این حوزه را از سال ۹۶ آغاز کرده است. تمرکز عمده این صرافی ارز دیجیتال دانش بنیان، به ارائه خدمات در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتال و فروش و خرید بیت کوین، فروش و خرید تتر، فروش و خرید اتریوم و سایر رمزارزها و توکن‌ها است که توانسته تحولی در بحث مبادلات ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

از جمله ویژگی‌های اوکی اکسچنج می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابلیت واریز و برداشت ریالی به‌صورت آنی

  • اپلیکیشن اندروید و iOS

  • دارا بودن بیش از ۷۰۰ توکن و رمزارز گوناگون

  • کیف پول حمایتی (برای حفاظت از دارایی کاربران)

  • بخش خریدوفروش سریع (معاملات آنی)

  • بخش تریدر (خریدوفروش کاربر با کاربر؛ یعنی قیمت را خودتان مشخص می‌کنید)

  • کیف پول ارز دیجیتال ایمن و اختصاصی

  • رابط کاربری آسان و راحت

  • امنیت بالا

  • صرافی ارز دیجیتال دانش بنیان

  • خریدوفروش ارز دیجیتال با PAIR USDT و با قیمت تتر امروز

و چندین ویژگی دیگر که با ثبت نام در این صرافی می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بهره‌مند شوید.

همانند همه دارایی های مهم نظیر طلا، اسکناس، کارت بانکی و… ارزهای رمزنگاری شده و دیجیتال هم نیازمند یک محیط امن جهت نگهداری هستند. این محیط ایمن و مهم برای رمزارزها، کیف پول ارز دیجیتال (cryptocurrency wallet) نامیده می‌شود.

کیف پول ارز دیجیتال که انواع گوناگونی نیز دارد، یک سازوکار مهندسی شده‌ی ویژه جهت حفظ امنیت دارایی های شما بر بستر بلاک چین (blockchain) دارد. به زبان ساده هر کیف پول رمزارز شامل یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است.

  • کلید عمومی: همان آدرس کیف پول ارز دیجیتال شما است که می‌توانید آن را در اختیار هر کسی قرار دهید تا به بتوانند به شما ارز دیجیتال (مانند بیت کوین) واریز کنند.

  • کلید خصوصی: به‌وسیله ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول رمزارز، کلید خصوصی به دست می‌آید که طی این فرایند شما می‌توانید به دارایی ها خود دسترسی کامل داشته باشید. بنابراین ۱۲ کلمه بازیابی به‌هیچ‌وجه نباید در اختیار افراد دیگر قرار گیرد و صرفا باید شما از آن مطلع باشید.

نکته حائز اهمیت در رابطه با کیف پول ارز دیجیتال اوکی اکسچنج این است می‌توانید با استفاده از ذخیره اثر انگشت خود، فعال کردن ورود دو مرحله‌ای و ایجاد یک گذرواژه مناسب، یک کیف پول ایمن و اختصاصی داشته باشید که در مقایسه با رقبای داخلی و خارجی این سازوکار بی سابقه است.

شما با استفاده از کیف پول رمزارز اوکی اکسچنج به بیش از ۳۵ شبکه جهت واریز و برداشت رمزارزهای گوناگون دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین می‌توانید رمزارزهای خود را به کیف پول اوکی اکسچنج منتقل کنید و به‌صورت آنی آن‌ها را به ریال تبدیل کرده و به کارت بانکی خود ریال بزنید.

ناگفته نماند که با ثبت نام در صرافی اوکی اکسچنج این کیف پول ارز دیجیتال همه کاره با پشتیبانی از ۷۰۰ + رمزارز بلافاصله و به‌صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

۴. صرافی ارز دیجیتال Crypto.com

ما صرافی ارز دیجیتال Crypto.com را به‌عنوان بهترین برنامه مبادله رمزنگاری موبایل انتخاب کردیم، زیرا یک اکوسیستم تجاری و سرمایه‌گذاری دیجیتال گسترده را ارائه می‌کند که می‌توانید به‌راحتی از طریق تلفن هوشمند خود به آن دسترسی داشته باشید.

صرافی ارز دیجیتال Crypto.com پس از راه‌اندازی در سال  ۲۰۱۶، خود را به‌عنوان یکی از پیشروترین صرافی های رمزنگاری جهانی تثبیت کرد. اکنون این صرافی در ۹۰ کشور در سراسر جهان در دسترس است و بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر ارائه تعداد زیادی دارایی پشتیبانی شده، صرافی ارز دیجیتال Crypto.com ، یک اکوسیستم دارایی دیجیتال گسترده متشکل از زنجیره بلوکی خود، Crypto.org Chain را ارائه می‌دهد.

آنچه بیش از همه به چشم می خورد، برنامه موبایل Crypto.com است. در حالی که بسیاری از برنامه‌های موبایل صرافی رمزنگاری نسخه ضعیفی از پلتفرم مبتنی بر وب صرافی را ارائه می‌دهند، Crypto.com تمرکز زیادی بر ساخت برنامه ای دارد که طیف گسترده‌ای از محصولات و ویژگی ها را ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند از اکوسیستم این صرافی در صرافی بهره‌مند شوند.

در حالی که Crypto.com مقدار قابل‌توجهی از محصولات و ویژگی ها را ارائه می‌دهد، پشتیبانی مشتری وجود ندارد.

۵. صرافی ارز دیجیتال Gemini

صرافی ارز دیجیتال Gemini را به‌عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال جهان از لحاظ امنیت می شناسند زیرا دارای پروتکل‌های امنیتی قوی است، وجوه کاربران را بیمه می‌کند و دارای گواهینامه SOC 2 است.

صرافی ارز دیجیتال جمینای که در سال ۲۰۱۴ توسط تایلر و کامرون وینکلوس راه‌اندازی شد، به‌دلیل تاکید شدید بر امنیت و انطباق متمایز است. این صرافی مستقر در نیویورک کیف پول ارز دیجیتال کاربران را بیمه کرده است تا مطمئن شود که وجوه کاربر در صورت نقض امنیتی، ایمن باقی می ماند. علاوه بر این، از کاربران می‌خواهد که فرایند تایید هویت را برای کاهش احتمال تقلب انجام دهند.

صرافی ارز دیجیتال Gemini همچنین کاربران را تشویق می‌کند تا از احراز هویت دو مرحله‌ای برای ایمن کردن حساب‌های خود استفاده کنند و گزینه بررسی و تایید دستگاه‌های مورد استفاده برای ورود به حساب معاملاتی را فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی برجسته Gemini این است که دارای گواهینامه SOC 2 است، به این معنی که حسابرسان شخص ثالث چارچوب های امنیتی و انطباق شرکت را تایید کرده‌اند.

صرافی ارز دیجیتال Gemini که با در نظر گرفتن معامله گران پیشرفته ساخته شده است، یک داشبورد معاملاتی حرفه ای ارائه می‌دهد و از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند. همچنین این صرافی یک کارت پاداش ارز دیجیتال ارائه می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد برای کالاها و خدمات با رمزنگاری پرداخت کنند.

پلتفرم اصلی جمینی و پلتفرم معامله گر فعال از ساختارهای کارمزد متفاوتی استفاده می‌کنند. پلتفرم اولیه مبالغ ثابتی را برای معاملات کوچک‌تر و ۱/۴۹ درصد در معاملات بالای ۲۰۰ دلار دریافت می‌کند. پلتفرم معامله گر فعال، با افزایش حجم شما، کارمزدهای سازنده را تا 0.4٪ با کاهش می گیرد. اینها نیز در سطح بالایی قرار دارند.

۶. صرافی ارز دیجیتال BitMart

صرافی ارز دیجیتال BitMart در دسته صرافی هایی است که رمزارزهای زیادی دارند زیرا به کاربران بیش از ۱۸۰ کشور اجازه می‌دهد تا بیش از ۱۰۰۰ ارز رمزنگاری شده را خریداری کرده و بفروشند.

صرافی ارز دیجیتال BitMart که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد، یک صرافی جهانی ارز دیجیتال است که در بیش از ۱۸۰ کشور در دسترس است. این صرافی به کاربران امکان خرید، فروش و ذخیره بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد.

صرافی ارز دیجیتال BitMart که در جزایر کیمن ادغام شده است، خود را به‌عنوان یک مرکز تجارت پیشرو برای ارزهای دیجیتال کوچک و متوسط ​​معرفی کرده است. بیت‌مارت دارایی‌ها و جفت‌ ارزهای معاملاتی بیشتری را نسبت به همتایان پیشرو خود در بازار ارائه می‌کند، بنابراین، سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال اضافه کردن دارایی‌های رمزنگاری تازه راه‌اندازی شده یا مبهم به پرتفوی خود هستند، احتمالاً آنچه را که به‌دنبال آن هستند در این صرافی خواهند یافت.

علاوه بر این، مشتریان BitMart می‌توانند از ویژگی Earn صرافی برای دریافت سود دارایی های رمزنگاری شده در صرافی استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند هنگام نگهداری توکن بومی صرافی، BMX، به تخفیف‌های کارمزد معاملاتی دسترسی داشته باشند.

در حالی که بیت‌مارت چیزهای زیادی برای ارائه به معامله‌گران با تجربه ارزهای دیجیتال دارد، این صرافی در طول سال‌ها بازخورد ضعیفی از مشتریان دریافت کرده است. به‌عنوان مثال، چندین شکایت از کاربران مشکلات مربوط به خروج، پشتیبانی ضعیف مشتری و عدم شفافیت را گزارش کردند. با این حال، حداقل برخی از بررسی های مثبت نیز وجود دارد.

علاوه بر این، صرافی BitMart در دسامبر ۲۰۲۱ دچار نقض امنیتی شد که منجر به از دست رفتن ۱۹۶ میلیون دلار از وجوه کاربران شد. در حالی که BitMart قول داده است که به کاربران بازپرداخت کند، این هک به شهرت صرافی آسیب جدی وارد کرده است.

با وجود این اشکالات، علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند به تجارت طیف گسترده‌ای از ارزهای رمزنگاری شده کمتر شناخته شده، آنچه را که به‌دنبال آن هستند در بیت مارت پیدا می‌کنند.

۷. صرافی ارز دیجیتال Bisq

صرافی ارز دیجیتال Bisq، یک صرافی غیرمتمرکز است زیرا به کاربران در هر نقطه از جهان اجازه می‌دهد تا به‌طور امن و خصوصی ارزهای رمزنگاری شده را خریداری کرده و بفروشند.

صرافی ارز Bisq، که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد، یک نرم افزار معاملات رمزنگاری منبع باز است که به افراد از سراسر جهان امکان می‌دهد تا طیف وسیعی از ارزها و توکن های دیجیتال را به‌صورت همتا به همتا معامله کنند. در حال حاضر بیش از ۱۲۰ دارایی دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

در حالی که صافی ارز دیجیتال Bisq در میان پذیرندگان اولیه ارزهای دیجیتال محبوب است زیرا به بسیاری از ارزش‌هایی که بیت‌کوین بر اساس آن‌ها ساخته شده است، مانند تمرکززدایی، حریم خصوصی و حاکمیت وفادار می‌ماند، اما این صرافی برای مبتدیان چندان مناسب نیست.

جمع بندی

اگر به‌دنبال شروع معاملات یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستید، انتخاب بهترین صرافی برای نیازهای خود ضروری است. چه بخواهید تعداد زیادی دارایی دیجیتال برای معاملات داشته باشید، چه کمترین کارمزد ممکن را داشته باشید یا بهترین تجربه تجارت موبایلی را داشته باشید، گزینه‌های خوبی برای شما وجود دارد.

با این حال، پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به تحریم هایی که برای کاربران ایرانی در سراسر جهان وجود دارد، پلتفرمی را انتخاب کنید که بر یک بستر ایرانی و امن استوار است. ذکر این نکته الزامی است که تمامی صرافی های عنوان شده در این مقاله، در جهت افزایش آگاهی و کسب اطلاعات شما است و یک پیشنهاد تضمین شده نیست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه