تفاوت های فرهنگی ایران و ترکیه: کارهایی که نباید در ترکیه انجام دهید!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰
تفاوت های فرهنگی ایران و ترکیه: کارهایی که نباید در ترکیه انجام دهید!

یکی از مقصدهای مهم مهاجرتی برای ایرانیان، کشور ترکیه است که فاصله بسیار کمی هم با ایران دارد. اما آیا می‌دانید که این کشور زیبا و مهاجرپذیر چه تفاوتی با ایران دارد؟

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مهاجرت همیشه انسان را با زندگی جدید و به طبع چالش‌های جدید هم آشنا می‌کند. مهاجرت به کانادا، ترکیه یا هر کشور دیگری می‌تواند برای خود دردسرها و مشکلاتی هم داشته باشد که با گذشت زمان از بین می‌روند و می‌توانید خودتان را با آن‌ها اخت کنید. یکی از مقصدهای مهم مهاجرتی برای ایرانیان، کشور ترکیه است که فاصله بسیار کمی هم با ایران دارد. اما آیا می‌دانید که این کشور زیبا و مهاجرپذیر چه تفاوتی با ایران دارد؟ و در زمان حضور در ترکیه به چه مواردی باید توجه زیادی داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید؟ در ادامه قصد داریم که تفاوت‌های فرهنگی ایران و ترکیه و اینکه چه کارهایی که نباید در ترکیه انجام دهید! را خدمت‌تان به‌صورت کامل بیان کنیم.

تفاوت ایران و ترکیه

مهاجرت و سفر به هر کشوری همیشه با اختلافاتی اساسی بین کشور زادگاه و کشور جدید همراه است. البته این تفاوت‌ها بخشی از جذابیت‌های مهاجرت و سفر هستند. کشور ترکیه یکی از مقاصد مهم مهاجرتی برای ایرانیان محسوب می‌شود که خوشبختانه تفاوت های فرهنگی زیادی با ایران ندارد و حتی می‌توان گفت که فرهنگ‌های یکسانی در هر دو کشور وجود دارد. اما با این حال در برخی قوانین و سبک زندگی اختلافاتی وجود دارد که بهتر است قبل از مهاجرت به ترکیه از آن‌ها مطلع باشید.

اصطلاح «فرهنگ» شاید تعریف گسترده‌ای داشته باشد اما به‌طور ساده آن را می‌توان شامل زبان، اعتقادات، سنت‌ها، غذاهای محلی، رقص محلی، آداب لباس پوشیدن و غذا خوردن، تفکرها و باورها و میزان آزادی دانست. ما در زیر لیستی از کارهایی که به هنگام حضور در ترکیه باید از انجام آن‌ها اجتناب کنید، را برای شما آماده کرده‌ایم. برای اینکه تجربه‌ی شیرینی از سفر ترکیه خود داشته باشید، بهتر است که به این قوانین احترام بگذارید و از آن‌ها پیروی کنید.

لباس مناسب برای سفر به ترکیه:

استانداردهایی که در مورد نوع پوشش در ترکیه وجود دارد، یکی از گیج‌کننده‌ترین موارد در فرهنگ مردم ترکیه است. چراکه اقوام و ادیان مختلفی در هر دو شکل سنتی و مدرن در ترکیه در کنار هم زندگی می‌کنند و شما به‌عنوان توریست کاملا متوجه آن خواهید شد. خوشبختانه ترکیه از لحاظ امنیت در سطح بالایی قرار دارد و با توجه به اینکه کشوری توریستی است، هیچ اجباری در مورد نوع پوشش وجود ندارد.

شما می‌توانید با حجاب کامل یا لباس های غیررسمی راحت نیز در این کشور رفت و آمد کنید. البته انتخاب لباس مناسب به این بستگی دارد که از کدام شهر و منطقه ترکیه (حتی کدام بخش از شهر) بازدید خواهید کرد.

خصوصیات اخلاقی مردم ترکیه:

مهمان‌نوازی یکی ارکان اصلی فرهنگ مردم ترکیه است. در صورتی که برای نوشیدنی یا خوردنی یا صرف ناهار یا شام دعوت شدید، بهتر است پیشنهاد اول را رد کنید، اگر پیشنهاد آن‌ها دور از تعارف باشد، حداقل دوبار دیگر نیز تکرار خواهد شد و می‌توانید پیشنهاد فرد را در بار سوم قبول کنید.

صله رحم، دورهمی‌های خانوادگی، هدیه دادن و گرفتن و شب‌نشینی‌ نیز از دیگر آداب و رسومی است که در بین مردم ترکیه بسیار محبوب است. البته مهمانی‌های مردم ترکیه با پذیرایی‌های بسیار مفصل همراه بوده و همیشه با انواع غذا و شیرینی متنوع سورپرایز می‌شوید.

فرهنگ چانه زدن به هنگام خرید

چانه زدن فقط مختص ما ایرانی‌ها نیست و در ترکیه نیز چانه زنی یک امر بسیار عادی است. پس بدون هیچ نگرانی به هنگام خرید در ترکیه می‌توانید با چانه زدن برای آنچه که می‌خرید آن را به بهترین قیمت دریافت کنید.

آداب بازدید از مساجد

ترکیه با مساجد بسیار زیبا و منحصربه‌فرد خود شناخته شده است و اگر قرار است که از مسجد سلطانیه، سلطان احمد و دیگر مساجد ترکیه دیدن کنید، بهتر است که به اعتقادات آن‌ها بی حرمتی نکنید. هرچند که این اصول برای ما ایرانی‌ها نیز کاملا آشناست و جزو فرهنگ و اعتقادات ما نیز است.

علاوه بر تفاوت‌های فرهنگی، کشور ترکیه و ایران نیز از لحاظ قانون و قانون گذاری هم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اگر به روش مهاجرت تحصیلی به ترکیه مهاجرت کرده‌اید، یا اینکه قصد دارید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید و با این عنوان به ترکیه قدم گذاشته‌اید، باید نسبت به این قوانین حساس باشید تا دچار مشکل نشوید.

  • استعمال دخانیات در وسایل نقلیه و اماکن عمومی ممنوع است.
  • کشور ترکیه قوانین سخت‌گیری در مورد استفاده، نگهداری یا قاچاق مواد مخدر دارد و اگر به هر یک از این جرایم محکوم شوید، باید منتظر مجازات آن از ۴ الی ۲۴ سال زندان و جریمه‌های سنگین باشید.
  • نگهداری، فروش و صادرات اشیا عتیقه خلاف قانون است و مجازاتی برابر ۵ الی ۱۲ سال زندان دارد.
  • در صورت پارک ممنوع، ماشین شما به پارکینگ حمل و مشمول جریمه نقدی خواهید شد.
  • اقامت بیش از سه ماه در ترکیه نیازمند اجازه رسمی از مقامات است و اقامت بیش از آن مشمول جریمه و حتی اخراج از ترکیه خواهد شد.
  • برای خروج فرش از کشور ترکیه شما نیازمند گواهی خرید هستید.
  • توهین به ملت ترکیه یا پرچم ملی جرم است و اگر به هر یک از این جرایم محکوم شوید، بین ۶ ماه الی ۳ سال به زندان محکوم خواهید شد.
  • مصرف مشروبات الکلی در خیابان‌های ترکیه ممنوع است.
  • هرگونه فحشا و آسیب اجتماعی در ترکیه ممکن است باعث محکومیت یا حتی اخراج شما از خاک کشور ترکیه شود.
  • همیشه پاسپورت خود را در سفر ترکیه به‌همراه داشته باشید تا در صورت مواجه با ایست بازرسی پلیس بتوانید همکاری کنید و از هرگونه دردسر دور باشید. این مورد برای افرادی که با عنوان مهاجرت تحصیلی به ترکیه مهاجرت کرده‌اند، مهم و ضروری است.

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید و می‌خواهی از شرایط ورود به این کشور و نحوه اخذ اقامت دائم یا موقت این کشور اطلاعات دقیق و کاملی در اختیار داشته باشید، همین حالا می‌توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی طینت به آدرس www.tinat.group ارتباط برقرار کنید و تمام نکات و موارد لازم برای مهاجرت به ترکیه، کانادا، فرانسه و... اطلاعات جامعی دریافت کنید.

منبع این مطلب: تفاوت های فرهنگی ایران و ترکیه: کارهایی که نباید در ترکیه انجام دهید!

مطالب مرتبط:

دیدگاه