خراسان رضوی رتبه نخست کشور به لحاظ ظرفیت اقامتی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
خراسان رضوی رتبه نخست کشور به لحاظ ظرفیت اقامتی

استان خراسان رضوی رتبه نخست اقامتی رسمی کشور را با دارا بودن بیش از یک هزار واحد اقامتی رسمی را به خود اختصاص داد.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه این استان رتبه نخست کشور را به لحاظ ظرفیت اقامتی رسمی برای مسافران دارد، گفت که برای پذیرایی از مسافران این استان هم‌اکنون ۱۱۶ هزار و ۹۱۶ تخت آماده دارد که این ظرفیت رسمی اقامتی است.

شمار فراوانی واحدهای اقامتی غیررسمی علاوه بر این واحدها به‌خصوص در مشهد فعالیت دارند که بر این واحدها نیز نظارت و کنترل انجام می‌شود و به واحدهای دارای شرایط مانند خانه‌های زائرپذیر تا حد امکان مجوزهای موقت داده می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ایمنی واحدهای اقامتی گفت:

تا پایان امسال در استان با هدف تامین امنیت مسافران، کلیه واحدهای اقامتی رسمی اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر موظف هستند، تائیدیه آتش‌نشانی را دریافت و مجوزهای بهداشتی خود را کامل کنند.

بیدخوری با اشاره به اینکه در واحدهای اقامتی خراسان رضوی سطح کیفی و کمی خدمات‌دهی بالا است، گفت از ابتدای امسال نرخ اقامت در واحدهای این استان با هدف رفاه حال مسافران، افزایشی نداشته است.

همچنین امسال برنامه مناسب‌سازی واحدهای اقامتی در این استان با هدف تامین حال زائران و مسافران به خصوص معلولان با جدیت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد:

تا پایان امسال برای حضور معلولان و افراد ناتوان ۵۰ درصد واحدهای اقامتی استان طبق برنامه‌ریزی انجام شده مناسب‌سازی می‌شود.

استان خراسان رضوی رتبه نخست اقامتی رسمی کشور را با دارا بودن بیش از یک هزار واحد اقامتی رسمی و با بیش از ۱۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه