پرتغال؛ بازگشایی اولین هتل پنج ستاره آزور پس از ۲۷ سال

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
پرتغال؛ بازگشایی اولین هتل پنج ستاره آزور پس از ۲۷ سال

هتل پنج ستاره مونته پلس (Monte Palace hotel) در مجمع‌الجزایر آزور متعلق به کشور پرتغال پس از ۲۷ سال بازگشایی می‌شود.

هتل مونته پلس در جزیره سائو میگل (São Miguel island) واقع در مجمع‌الجزایر آزور در کشور پرتغال که در ۲۷ سال گذشته بسته و در ۸ سال اخیر به صورت کامل رها شده بود، قرار است در سال ۲۰۲۱ با بازسازی کامل، بازگشایی شود.

این خبر توسط ساندرا انریکس در سایت لونلی پلنت نوشته شده است.

این هتل که در مشهورترین چشم‌انداز در این جزیره یعنی ویستا دو ری (Vista do Rei) واقع شده، نظاره‌گر تالاب‌های آبی و سبز منطقه سجه سیداجس (Sete Cidades) است. مونته پلس، اولین هتل پنج ستاره آزور، در سال ۱۹۹۰، عنوان بهترین هتل کشور پرتغال را به خود اختصاص داده بود.

هتل پنج ستاره مونته پلس

منطقه سجه سیداجس، سائو میگل، آزور

طبق گفته‌های یک شرکت توسعه‌گر چینی که مسئولیت بازسازی این هتل را بر عهده دارد، هتل جدید، استایل اصلی معماری خود را حفظ خواهد کرد. مذاکرات با شرکت‌های مدیریتی هتل‌های محلی در حال انجام است و نتیجه و انتخاب نهایی این جلسات تا قبل از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، اعلام خواهد شد. هتل جدید به احتمال زیاد از تاریخ افتتاح دوباره، نام مونته پلس را نخواهد داشت.

هتل پنج ستاره مونته پلس

هتل مونته پلس

این مکان اقامتی ۴ طبقه، در مدت زمان کوتاهی پس از افتتاح به علت سوددهی کم، بسته شد و تا سال ۲۰۱۰ توسط یک کمپانی، تحت نظارت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته بود. از آن پس، هتل مونته پلس، ویران و رها شده، تبدیل به جاذبه‌ای غیر رسمی و ناموزون در آن منطقه شد. این هتل به چشم برخی از افراد، تبدیل به منظره‌ای زشت و آزاردهنده و برای دیگران، فرصتی برای عکاسی شد.

هتل پنج ستاره مونته پلس

چشم‌انداز هتل

هتل جدید که با چشم‌اندازهای بدیع طبیعی و درختان کرپتومریا (cryptomeria)، گونه‌ای که در کنار گل‌های ادریسی آبی رنگ، با جزایر آزور هماهنگی جالبی را خلق کرده‌اند، طبق ارزش‌های گردشگری پایدار منطقه، به محیط زیست احترام خواهد گذاشت.

مهمانان آینده هتل به یک مرکز علمی، یک اسپا، محلی برای نشستن در پشت بام و فعالیت‌های خارج از هتل در مناطق اطراف مانند تماشای پرندگان و هایکینگ، دو جاذبه توریستی فوق‌العاده مجمع‌الجزایر آزور، دسترسی خواهند داشت.

هتل پنج ستاره مونته پلس

هتل، کاملا بازسازی و مرمت خواهد شد

دریاچه سجه سیداجس، که از شهر پونتا دلگادا (Ponta Delgada) تنها نیم ساعت با ماشین فاصله دارد، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های طبیعی جزیره سائو میگل به شمار می‌آید و شامل چندین مسیر محبوب هایکینگ که بازدیدکنندگان را به نزدیکی تالاب‌های آبی و سبز می‌برد، می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه