بازدید از دشت لاله‌های کندر تا اطلاع ثانوی متوقف شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰
بازدید از دشت لاله‌های کندر تا اطلاع ثانوی متوقف شد

بازدید عمومی از دشت لاله‌های روستای کندر به‌دلیل نگرانی ناشی از ازدحام جمعیت و انتشار ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

فرج‌الله پهلوان، دهیار روستای کندر، از توقف موقت بازدید عمومی از دشت لاله های روستای کندر به‌دلیل کرونا خبر داد. طبق گفته دهیار روستای کندر روز شنبه تصمیم نهایی دراین‌باره اخذ خواهد شد. پهلوان ادامه داد:

این دشت گل که در ۳٫۵ هکتار و با حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار گل لاله تزئین شده است در طول مدتی که امکان بازدید عمومی از آن فراهم بود با استقبال گسترده مردم همراه شد و حدوداً بین ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت.

طبق گفته‌های دهیار کندر در حدود ۲۰ هزار نفر نیز برای بازدید از این لاله‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به توقف بازدید عمومی، فعلاً امکان حضور این علاقه‌مندان فراهم نیست. وی در خصوص نامناسب بودن مسیر دسترسی دشت لاله‌ها چنین گفت:

امسال به‌دلیل موضوع کرونا و احتمال بسته ماندن دشت لاله‌ها، کار بسیاری روی مسیر صورت نگرفت؛ اما در ادامه امکان بازدید فراهم شد. اکنون با توقف بازدید عمومی قرار است مسیر دسترسی اصلاح و حتی المقدور آسفالت شده و شیب آن نیز گرفته شود.

دشت لاله‌های کندر که امسال برای اولین بار چهره‌ی رویایی خود را در دامان طبیعت زیبا ‌و بهاری منطقه گسترانده است، در روستای کندر در بخش آسارا، از توابع استان البرز قرار دارد. این روستا در ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج و در هفت کیلومتری جاده‌ی کرج-چالوس واقع است. در این دشت که بر دامنه‌ی کوهی مشرف بر روستا جا خوش کرده و از دور چشم‌نوازی می‌کند، برای اولین بار دو میلیون و ۱۰۰ هزار پیاز لاله آلیوم و سنبل در ۳۰ نوع واریته لاله در مساحتی حدود سه‌و‌نیم هکتار در عرصه‌ی طبیعی کشت شده‌اند. 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه