پنج استان میزبان برنامه‌های هفته صنایع دستی می‌شوند

نادر نینوایی
نادر نینوایی چهار شنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۵
پنج استان میزبان برنامه‌های هفته صنایع دستی می‌شوند

 پنج استان کشور میزبان برنامه‌های هفته صنایع دستی و ویژه‌برنامه روز جهانی صنایع دستی می‌شوند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری برنامه‌های هفته صنایع دستی و ویژه‌برنامه روز جهانی صنایع دستی در پنج استان کشور خبر داد.

 مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اعلام این خبر گفت:

برنامه‌های هفته صنایع دستی و روز جهانی صنایع دستی از ۱۷ خرداد آغاز خواهد شد و پنج استان کشور میزبان این برنامه‌ها هستند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود:

علاوه بر استان تهران، استان‌های البرز، زنجان، اردبیل و اصفهان میزبان رویدادهای هفته صنایع دستی و روز جهانی صنایع دستی خواهند بود.

او اضافه کرد:

به همین مناسبت در اولین روز از هفته صنایع دستی در روز ۱۷ خرداد ماه جاری، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در تهران برگزار می‌شود.

جلالی گفت:

ویژه‌برنامه روز جهانی صنایع دستی با حضور مهمانان داخلی و خارجی و مسئولانی از شورای جهانی صنایع دستی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اصفهان برگزار می‌شود.

او در ادامه گفت:

در روز دوشنبه ۲۲ خرداد، استان اردبیل میزبان مسئولانی از شورای جهانی صنایع دستی و نیز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و همین گروه در روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد به استان زنجان سفر خواهند کرد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد:

در روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه جاری، تهران میزبان برنامه گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و روز پنجشنبه ۲۵ خرداد نیز اختتامیه گام دوم و سوم «رویداد سه‌گام» برگزار و نمایشگاه فروش آثار هنری و صنایع دستی در کاخ نیاوران افتتاح می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد:

در روز جمعه ۲۶ خرداد نیز از کارگاه‌های هنرمندان نوگرا در استان البرز بازدید به عمل خواهد آمد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه