آغاز ثبت نام متقاضیان سفر به عتبات عالیات تا ۱۵ بهمن ماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
آغاز ثبت نام متقاضیان سفر به عتبات عالیات تا ۱۵ بهمن ماه

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای به دفاتر ثبت‌نام و اعزام زائران به عتبات عالیات، از آغاز ثبت‌نام متقاضیان این سفر زیارتی تا نیمه بهمن‌ماه خبر داد.

سازمان حج وزیارت با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به دفاتر زیارتی که وظیفه ثبت‌نام و اعزام زائران به عتبات عالیات را دارند، از آغاز ثبت‌نام و اعلام ظرفیت‌ها برای متقاضیان سفر این سفر زیارتی تا نیمه بهمن‌ماه خبر داد. این موضوع در حالی است که ثبت‌نام سفر به عتبات از اوایل آذرماه از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شد و در مرحله نخست، امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها تا پایان دی‌ماه اعلام شده بود.

این دوره از اعزام‌ها به سفر عتبات عالیات نیز تنها به‌صورت هوایی صورت خواهد گرفت و با توجه به لغو ویزای عراق برای سفرهای هوایی، نیازی به اخذ ویزا نیست. افزون بر این، امکان انجام سفرها به دو صورت «برگشت زمینی» و «برگشت هوایی» وجود دارد که هزینه سفر دو طرف هوایی از ۸,۶۰۰,۰۰۰ تومان تا ۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان و همچنین هزینه سفر بازگشت زمینی تا حدود ۷,۴۰۰,۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

بنا بر اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت، اغلب کاروان‌های عتبات عالیات به‌صورت دو طرف هوایی هستند و با توجه به اینکه هزینه بلیط هواپیما برای رفت و برگشت با بلیط پرواز یک طرف عتبات تفاوت چندانی ندارد، زائران ترجیح می‌دهند که به‌صورت دو طرف هوایی به عراق سفر کنند. گفته شده است که از ماه رجب، سفر زمینی به عتبات نیز در صورت موافقت طرف عراقی با شیوه نوین از سر گرفته می‌شود و زائران می‌توانند از استان‌های مختلف به این سفر معنوی اعزام شوند.

با توجه به مشکلات در تامین پرواز زائران، امکان سفر عتبات عالیات از تمامی استان‌ها وجود ندارد و بیشتر زائران از ایستگاه‌های پروازی تهران، یزد و کرمان به عراق اعزام می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه