برنامه‌ریزی برای طراحی تورهای ویژه در تهران

نادر نینوایی
نادر نینوایی چهار شنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۵
برنامه‌ریزی برای طراحی تورهای ویژه در تهران

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پیشنهاد داد که با کمک موزه هنرهای معاصر، تورهای سفر در تهران طراحی کنند.

حرمت‌الله رفیعی ـ رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ از دو نمایشگاه ردپا و هایپررئالیسم دیدن کرد و در نشستی با عبادرضا اسلامی‌کولایی (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) درباره طراحی تورهای سفر در تهران گفت‌وگو کرد.

رفیعی در این دیدار با اشاره به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و آوازه جهانی آن، این نهاد هنری را یک فرصت بزرگ گردشگری هنری خواند و گفت:

می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از این فرصت کم‌نظیر برای جذب گردشگران استفاده کرد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت:

خلق رویدادهای متنوع یکی از استراتژی‌های روز دنیا در جذب گردشگر است و در این زمینه، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری یکی از کارآمدترین شیوه‌ها است. در دنیا دفاتر گردشگری با آگاهی از تقویم جشنواره‌های هنری، تورهای سفر طراحی می‌کنند و این مهم با محوریت موزه هنرهای معاصر تهران می‌تواند در تهران انجام شود.

عبادرضا اسلامی نیز با اعلام آمادگی کامل برای همکاری با انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت:

گاه نمایش آثار هنرمندان دیگر کشورها بخشی از دیپلماسی فرهنگی ست و می‌تواند زمینه جذب گردشگران فرهنگی هنری شود.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران گفت:

نمونه بسیار شاخص گردشگری هنری موفق، بینال هنری ونیز است که گفته می‌شود این بینال در دوره گذشته درآمدی بیش از ۳.۳ میلیارد یورو داشت. بدیهی است باید با یک نقشه راه مهندسی شده برای ایران نیز این گردش مالی خیره‌کننده سهمی ایجاد کرد.

موزه هنرهای معاصر تهران این روزها میزبان دو نمایشگاه «رد پا» با درنگی بر مراوده هنرمند و جهان پیرامون است و «هایپررئالیسم» با مروری بر آثار پست مدرن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، است. در این دو نمایشگاه آثاری شاخص از گنجینه موزه از جمله پیکاسو، پل گوگن، کلود مونه، کامی پیسارو، داون هانسون، رابرت کاتینگهام، چاک کلوز و... در کنار آثار پیشگامان هنر مدرن و معاصر ایران مانند سهراب سپهری، پرویز کلانتری، بهمن محصص، جلیل ضیاپور، غلامحسین نامی، جلال شباهنگی، عبدالرضا دریابیگی و... به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه