لغو برگزاری حضوری نمایشگاه گردشگری برلین برای سومین سال متوالی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
لغو برگزاری حضوری نمایشگاه گردشگری برلین برای سومین سال متوالی

مسئولان نمایشگاه ITB برلین ضمن انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به شیوع گونه «امیکرون» در جهان، از لغو برگزاری حضوری مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان خبر دادند.

شیوع گونه «امیکرون» آغاز موج پنجم کرونا در جهان باعث شد تا مسئولان نمایشگاه ITB برلین برای سومین سال متوالی با انتشار اطلاعیه‌ای از لغو برگزاری مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان و محدود شدن آن به رویدادی مجازی خبر دهند. در این اطلاعیه آمده است:

نمایشگاه گردشگری ITB را همسو با آخرین تحولات تنظیم می‌شود و از آنجا که تحولات پیرامون همه‌گیری ویروس کرونا مانع از برنامه‌ریزی قابل‌اعتماد برای یک رویداد بزرگ حضوری است. نسخه حضوری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ طبق برنامه‌ریزی اولیه برگزار نخواهد شد و «مس برلین» با توجه به آخرین دستورالعمل همه‌گیری ویروس کرونا، نمی‌تواند به غرفه‌داران و شرکای خود اطمینان لازم را برای برگزاری حضوری در ماه مارس بدهد؛ بنابراین نسخه مجازی این نمایشگاه در یک پلتفرم آن‌لاین برای سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد.

این موضوع در حالی است که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص تعویق در برگزاری نمایشگاه تا تابستان انجام شده بود؛ بااین‌حال، این تصمیم با توجه به آغاز فصل سفر در تابستان به مرحله اجرا نرسید.

شایان‌ ذکر است که نمایشگاه گردشگری آلمان (ITB) که از آن به‌عنوان بورس گردشگری و بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان نیز یاد می‌شود، از سال ۲۰۲۰ به‌صورت حضوری برگزار نشده است و تنها نسخه مجازی آن برای چند روز محدود در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. تا پیش از شیوع ویروس کرونا در جهان، بیش از ۱۸۰ کشور از جمله ایران در این نمایشگاه حضور پیوسته داشته‌اند. نمایشگاه ITB از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۱۹ میلادی به‌صورت مداوم برگزار شده است. تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB در نیم قرن گذشته، امری بی‌سابقه عنوان شده است.

مسئولان ITB در اطلاعیه‌ای مجزا نسبت به برگزاری حضوری این نمایشگاه در هشتم مارس سال ۲۰۲۳ ابراز امیدواری کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه