سفر بیش از ۱٫۲ میلیون گردشگر سلامت به ایران در سال ۱۴۰۱

نادر نینوایی
نادر نینوایی سه شنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۸
سفر بیش از ۱٫۲ میلیون گردشگر سلامت به ایران در سال ۱۴۰۱

در سال گذشته بیش از ۱,۲۰۰,۰۰۰ گردشگر سلامت برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به ایران سفر کرده‌اند.

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، از حضور بیش از ۱,۲۰۰,۰۰۰ گردشگر سلامت در ایران، برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در«گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور»، از حضور ۱,۲۰۰,۰۰۰ نفر گردشگر سلامت در ایران در سال گذشته خبر داد که بیشتر آنان از کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان، ترکیه، هند، ارمنستاین، ترکمنستان، لبنان و تاجیکستان بودند.

در ادامه، عین اللهی در راستای توسعه گردشگری سلامت ایران در منطقه و جهان، بین‌المللی‌سازی ظرفیت سلامت، ایفای نقش موثر منطقه‌ای در ابعاد مختلف سلامت، توسعه همکاری‌های علمی و اقتصادی بین‌المللی و افزایش سهم کشور از بازار سلامت را از ظرفیت‌هایی دانست که می‌توان آن‌ها را گسترش داد و اجرایی کرد. او با اشاره با راه‌اندازی گروه «G5» با حضور ایران، افغانستان، عراق، پاکستان و سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد:

این گروه به‌منظور همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه سلامت راه‌اندازی شده؛ همچنین ما آمادگی خود را برای میزبانی وزرای بهداشت شانگهای هم اعلام می‌کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه، ایران، رتبه نخست علمی را در منطقه غرب آسیا در سال ۲۰۲۲ میلادی از آن خود کرده است، افزود:

رتبه ایران از نظر علم پزشکی در جهان پانزدهم است و ۴۰ دانشگاه ما نیز ویژگی بین‌المللی‌سازی در بحث آموزش پزشکی را دارا هستند.

علاوه بر این، وی پیشنهاد داد تا در سفارتخانه‌های ایران در دیگر کشورها، نمایشگاهی از قدرت کشور در حوزه سلامت، برپا شود.

مطالب مرتبط:

منبع قطب‌نما

دیدگاه