همکاری‌ کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی هامبورگ و اسکاتلند

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
همکاری‌ کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی هامبورگ و اسکاتلند

کاخ گلستان با «مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی فرهنگی هامبورگ» و «دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند» در صورت موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی همکاری‌های آموزشی و پژوهشی را انجام خواهد داد.

مسعود نصرتی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، با مایکل فردریش رئیس مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی فرهنگی هامبورگ و ایلسه استارکنبوم از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند در کاخ گلستان نشستی را انجام داد. در این نشست درباره همکاری‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، کنفرانس‌های بین‌المللی، چاپ و نشر آثار فرهنگی و تاریخی گفت و گو شد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت:

مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی فرهنگی هامبورگ یکی از مهم‌ترین مراکز پژوهشی در این زمینه است و تاکنون پروژه‌های پژوهشی مهمی در اکثر نقاط دنیا مدیریت و اجرا و در این راستا آثار منحصر به فردی را از شرق آسیا تا غرب آفریقا به دنیا معرفی کرده است.

وی اضافه کرد:

پس از طی مراحل قانونی و دریافت موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تفاهمنامه سه جانبه میان کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه‌های خطی فرهنگی هامبورگ و دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند برای معرفی آثار تاریخی و فرهنگی این مجموعه میراث جهانی پس از تأیید معاونت میراث فرهنگی سازمان بسته می‌شود، همچنین فهرست تخصصی مرقعات کتابخانه نسخ خطی کاخ گلستان و فهرست کامل نسخه‌های خطی کاخ گلستان به شکل ۲ زبانه چاپ و دیجیتال کردن نسخه‌های خطی این مجموعه در دستور کار قرار می‌گیرد و زیرساخت‌های مناسب برای برخط شدن آن‌ها فراهم می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه