افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری این وزارتخانه خبر داد.

غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین با حضور ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به‌صورت مجازی افتتاح شد. وی در مراسم افتتاحیه با تاکید بر نقش مهم این نمایشگاه در صنعت گردشگری و فراهم آوردن بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفه‌ای، اظهار داشت:

به‌دلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است، این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلاها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران به‌عنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد؛ حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران صورت پذیرفته است. حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان به‌عنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا به شمار می‌آید، حضور ویژه‌ای داشته باشد.

ولی تیموری با اشاره به شاخصه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی ایران، این نمایشگاه را فرصتی برای احیا و بازنمایی ظرفیت‌های گردشگری کشور پس از بحران شیوع ویروس کرونا دانست. وی خاطرنشان کرد:

حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشان‌دهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام می‌کنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان همه‌گیری شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم آوریم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بهره‌وری ایران از فضای مجازی و دیجیتال، شیوع ویروس کرونا را فرصتی برای آماده‌سازی صنعت گردشگری کشور و حضور فعال در عرصه‌های مختلف توصیف کرد.

گفتنی است که نمایشگاه بین المللی گردشگری ITB مهم‌ترین نمایشگاه بازرگانی سفر محسوب می‌شود که فرصت تجاری ویژه‌ای برای عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری به شمار می‌رود. این نمایشگاه که با حضور ۱۸۵ کشور از پنج قاره جهان برگزار می‌شود، رضایت ۹۰ درصدی شرگت‌کنندگان را در بر داشته است. ۸۵۰ خریدار برتر شناخته شده، ۱۰ هزار غرفه‌دار، ۲۳ هزار بازدیدکننده مدعو، ۵۰ هزار بازدیدکننده خصوصی، ۱۱۵ هزار بازدیدکننده تجاری، ۱۷۰ هزار متر مربع فضا و ۶٫۷ میلیارد یورو گردش مالی، از ویژگی‌های نمایشگاه برلین هستند. غرفه ایران در این نمایشگاه تا ۲۲ اسفند ماه سال جاری میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه