افزایش تردد مسافر با شناورهای گردشگری در خرمشهر

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
افزایش تردد مسافر با شناورهای گردشگری در خرمشهر

با استقبال مسافران و گردشگران، تردد شناورهای تفریحی و گردشگری در رودخانه‌های کارون و اروند افزایش یافته است.

بندر خرمشهر در حاشیه‌ی شمال غربی خلیج‌فارس و بین دو رود کارون و اروندرود انتهای مرز خاکی و آغاز خلیج فارس قرار دارد. سواحل اروندرود، کارون ظرفیت بالقوه‌ای برای جذب گردشگر دارد که متاسفانه صنعت پرجاذبه گردشگری دریایی در خوزستان با وجود جاذبه‌های فراوان و فرصت‌های مناسب گردشگری مورد غفلت واقع شده است کهمی‌توان با بهره‌گیری از این جاذبه‌ها به رونق گردشگری در این منطقه کمک کرد.

به گفته نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در رودخانه‌های کارون و اروند تردد شناورهای تفریحی و گردشگری با استقبال مسافران ۷۳ درصد رشد داشته است.

نوراله اسعدی با بیان اینکه این میزان رشد طی هشت ماهه امسال در این بندر محقق شده است افزود:

در این مدت از مسیر رودخانه‌های کارون و اروند با شناورهای تفریحی و گردشگری ۳۶۰ هزار و ۲۴۶ نفر تردد کرده‌اند که رشد ۷۳ درصدی نسبت به‌مدت مشابه پارسال دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه همچنین از آغاز عملیات اجرایی هشت پست اسکله گردشگری - تفریحی به‌منظور ارتقاء توسعه گردشگری دریایی و با اعتباری بالغ بر ۶۰  میلیارد ریال در دهه مبارک فجر در بندر خرمشهر خبر داد.

اسعدی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد افزایش قابل‌توجه میزان استقبال سرمایه‌گذاران فعال و علاقه‌مند به گردشگری دریایی و گشت‌های تفریحی در بندر خرمشهر با شناسایی توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری دریایی و برخورداری از مجهزترین پایانه مسافربری دریایی باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه