برگزاری تور گردشگری آبی در خرمشهر

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
برگزاری تور گردشگری آبی در خرمشهر

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر بخش خصوصی برای احیای گردشگری آبی در خرمشهر وارد می‌شود.

تور گردشگری آبی با هماهنگی بخش خصوصی و حضور تعدادی از مسئولان، مدیران ادارات و نیز سایر علاقه‌مندان، به‌صورت رایگان در خرمشهر برگزار شده است. هدف از اجرای این تور توسعه فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های گردشگری آبی منطقه، همگانی کردن استفاده از این پتانسیل و نیز حمایت اشتغال موجود در این حوزه بود.

این تور زمینه را برای ورود جدی بخش خصوصی در حوزه گردشگری آبی درون منطقه‌ای مهیا می‌کند.

سجاد پاکگوهر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت:

با ورود بخش خصوصی که حاصل همکاری میان یک لنج دار مبتکر که لنج خود را به یک لنج گردشگری تغییر کاربری داده است و یک شرکت گردشگری است، قرار است از این به بعد گشت‌های دریایی به‌صورت روزانه از ساعت ۱۹ در خرمشهر برگزار شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر در ادامه بر اینکه ظرفیت گردشگری آبی منطقه آزاد اروند در طول سال‌های گذشته مغفول مانده بود، تاکید کرد و افزود:

رودخانه پر آب موجود در محدوده منطقه آزاد اروند از جمله کارون، اروند، بهمنشیر و شاخه‌های منشعب از آن را می‌توان مهم‌ترین ظرفیت گردشگری موجود در منطقه دانست که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است.

با توجه به وجود تعدادی زیادی لنج و دیگر ابزار گردشگری آبی، درصورت تقویت این صنعت در منطقه آزاد اروند می‌تواند اشتغال چشم‌گیری در این حوزه ایجاد کرد.

به گفته وی از این ظرفیت طبیعی موجود به جز در فصول پایانی سال و ایام نوروز استفاده چندانی نشده است و این در حالی است که در حال حاضر حدود ۸۰ لنج، هشت شاتل دریایی و حدود ۸۵ قایق در آب‌های منطقه آزاد اروند وجود دارد.

یکی از موضوعات مهم در بحث گردشگری آبی، اشتغال ایجاد شده در این حوزه است، استفاده از ظرفیت گردشگری آبی باعث می‌شود تا بیش از ۳۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم برای هر شناور گردشگری ایجاد شود.

هشت تا ۱۲ نفر به طور مستقیم و حدود ۲۵ نفر به طور غیر مستقیم با حرکت هر لنج گردشگری صاحب شغل می‌شوند.

تنها لنج‌ها و قایق‌ها نیستند که باعث اشتغال می‌شوند بلکه ایجاد اسکله‌های ماهیگیری، رستوران‌های دریایی و نیز توسعه ورزش‌های ساحلی از دیگر پتانسیل‌‌های مهم در این منطقه است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه