راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در شهرکرد در اسفند امسال

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در شهرکرد در اسفند امسال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری خبر از راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری در شهرکرد داد.

در راستای خدمت‌رسانی به گردشگران در نوروز و تابستان ۹۸ اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در اسفند ماه امسال در شهرکرد راه‌اندازی خواهد شد، بعد از آن در سایر شهرهای استان که گردشگران بیشتری حضور دارند مانند سامان و بروجن نصب خواهد شد.

مزیت‌های این اپلیکیشن عبارتند از: ارائه سرویس‌های مورد نیاز گردشگران، حمایت از شرکت‌های استارآپ، تلفیق گردشگری سنتی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات.

اشتغال‌زایی و درآمد از نتایج گردشگری اینترنتی خواهد بود که با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌های فعال در این زمینه، این بستر در استان چهارمحال و بختیاری برای پذیرش مسافر در نوروز و ایام تابستان مهیا خواهد شد.

مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۱۲ روستا و ۲۵ منطقه هدف گردشگری استان که دارای مراکز تفریحی، محصولات باغی، صنایع دستی و ... هستند، تصریح کرد:

با استفاده از پتانسیل‌های موجود در این مناطق و بهره‌گیری از اپلیکیشن گردشگری اینترنتی، سرویس‌هایی چون معرفی اماکن تفریحی، موزه‌ها، آبشارها و سوغات این مناطق و سایر مناطق مختلف استان به مسافرانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:

با ورود گردشگران به مرکز استان اپلیکیشن به‌صورت چتر رایگان وای‌فای روی گوشی هوشمند آنان نصب می‌شود و به‌دنبال آن هستیم تا با کمک اپراتورها، پیش شماره‌های سایر استان‌ها نیز هنگام وارد شدن به مرکز استان در محدوده سرویس‌های اپراتوری قرار گیرند و یک پیامک به آنان ارسال شده و از اپلیکیشن استفاده کنند.

به وسیله این اپلیکیشن موقعیت مکانی گردشگر تعیین شده و راهنمایی خواهد کرد که از چه اماکن تفریحی، سوپرمارکت، رستوران، جایگاه سوخت رسانی و... استفاده کند که نزدیک‌ترین آدرس را ارائه دهد.

به منظور اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوا، کمپ‌های هلال احمر و تعمیر خودرو، کمیته‌هایی که ذیل ستاد تسهیلات نوروزی هستند، به اپلیکیشن لینک داده خواهد شد.

بلالی با بیان این‌که اپلیکیشن هزینه‌ای برای دستگاه‌های اجرای ندارد و به‌صورت رایگان نصب می‌شود، خاطرنشان کرد:

آمادگی داریم تا از فعالیت شرکت‌های فعال در زمینه گردشگری که هر گونه طراحی اپلیکیشن انجام می‌دهند، استفاده کنیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه