سفر ۲ روزه به نیژنی نووگورود؛ پنجمین شهر بزرگ روسیه

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی چهار شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
سفر ۲ روزه به نیژنی نووگورود؛ پنجمین شهر بزرگ روسیه

نیژنی نووگورود پنجمین شهر بزرگ کشور روسیه است که از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است؛ این شهر منبعی از جاذبه‌های دیدنی و خاص است و با داشتن برنامه سفر می‌توان با زمان‌بندی بهتری این دیدنی‌ها را بازدید کرد.

جام جهانی ۲۰۱۸ نزدیک است؛ بسیاری از طرفداران فوتبال، برای تماشای این بازی‌ها در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه شرکت می‌کنند. نیژنی نووگورود یکی از شهرهایی است که این رقابت‌ها در آن برگزار می‌شود. 

نیژنی نووگورود یکی از شهرهای مهم روسیه است که یک مرکز مهم اقتصادی، علمی، آموزشی و فرهنگی در این کشور قلمداد می‌شود. این شهر که پنجمین شهر بزرگ روسیه است، در محل تلاقی دو رود ولگا و اوکا قرار دارد که این موضوع مناظر زیبایی را در این شهر خلق کرده است.

این شهر یک گزینه عالی برای غرق شدن در معماری و هنر روسی است.  وسعت شهر ۴۶۰ کیلومترمربع است. رود اکا از میان شهر می‌گذرد و آن را به دو منطقه‌ی شهر بالادست در ساحل تپه‌ای سمت راست و شهر پایین‌دست در ساحل سمت چپ تقسیم می‌کند.

برنامه سفر نیژنی نووگورود

در ادامه، برنامه سفر ۲ روزه به نیژنی نووگورود ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه‌ای که دارند، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت و گذار در این منطقه زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم

روز اول

خانه های ماکسیم گورکی (Maxim Gorky Museum Houses)

خانه های ماکسیم گورکی (Maxim Gorky Museum Houses)

  • آدرس: Ulitsa Semashko, 19, Nizhnij Novgorod, Nizhegorodskaya oblast', Russia, 603005
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر

در شهر نیژنی نووگورود، تمام خانه‌هایی که نویسنده معروف «ماکسیم گورکی» در آن‌ها زندگی کرده است، تبدیل به موزه شده‌اند. کامل‌ترین موزه در میان این همه موزه، خانه‌ای است که ماکسیم گورکی در دهه سی‌سالگی در آن زندگی کرده و اکنون به‌عنوان «موزه گورکی» از آن یاد می‌کنند. اگر به آثار ماکسیم گورکی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این موزه‌ها دیدن کنید.

کاخ کرملین نیژنی نووگورود (The Kremlin)

کاخ کرملین نیژنی نووگورود (The Kremlin)

  • آدرس: Minin and Pozharsky Square, Nizhnij Novgorod, Nizhegorodskaya oblast', Russia, 603005
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه با ماشین

کاخ کرملین، کاخی بسیار معروف در بخش تاریخی نیژنی نووگورود است که دیوارهای ستبر و یازده برج آن در قرن شانزهم میلادی با چوب ساخته شده‌اند. در قدیم از این کاخ به‌عنوان یک قلعه نظامی استفاده می‌شده است. این کاخ باشکوه روی تپه‌ای با چشم‌اندازی بی‌نظیر از دو رود ولگا و اوکا قرار دارد. این کاخ که بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است دارای ۱۳ برج فوق‌العاده با آجرهای سرخ رنگ است و دیوارهایی با ارتفاع نزدیک به ۱۲ متر دارد و توسط یک معمار ایتالیایی طراحی شده است. این کاخ به نوعی مرکز تاریخی شهر محسوب می‌شود.

کلیسای ولادت ویرجین (The Virgin’s Nativity Church)

کلیسای ولادت ویرجین (The Virgin’s Nativity Church)

  • آدرس: Rozhdestvenskaya St, 34, Nizhnij Novgorod, Nizhegorodskaya oblast', Russia, 603001
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴ دقیقه با ماشین

کلیسای ولادت ویرجین کلیسایی باشکوه و زیبا است که به سبک معماری باروک و در سال ۱۷۱۹ ساخته شده است. این کلیسا شامل مجموعه‌ای بی‌نظیر از نقاشی‌های آبرنگ روی گچ‌ها و نقوشی از کتاب مقدس است. بی‌شک این کلیسا یکی از بناهای درخشان و برجسته در این شهر خواهد بود که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

رستوران پیشنهادی

رستوران نیژنی نووگورود

در سفر به روسیه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که نباید ساده از آن گذشت، تست غذاهای محلی روسی است. غذاهای محلی روسی عمدتا محصول شرایط خاص آب و هوایی و زیست محیطی روسیه هستند. کوتاه بودن فصل کشت و در مقابل طولانی بودن زمستان‌های سخت و سوزان، باعث شده رژیم غذایی روسیه به طور سنتی بیشتر ترکیبی از دانه‌های آسیاب شده، محصولات انباری (مانند سیب زمینی، چغندر، هویج و کلم)، به علاوه ماهی، مرغ و گوشت گاو باشد. رستوران‌های پیشنهادی زیر را با توجه به موقعیت آن‌ها نسبت به جاذبه‌ها خواهیم داشت:

رستوران ویتالیچ (VITALICH)

رستوران ویتالیچ (VITALICH)

رستوران ویتالیچ یکی از بهترین رستوران‌ها برای تست غذاهای لذیذ روسی در این شهر است. محیط این رستوران بسیار جذاب است و با المان‌هایی از شکار کردن دکور شده است. این مکان یک جای مناسب برای خوردن ناهار و قرار گرفتن در محیطی جذاب و هیجانی است.

رستوران میتریش (MITRICH)

رستوران میتریش (MITRICH)

اگر به دنبال رستوران شیک و زیبا با منویی فوق‌العاده هستید، رستوران میتریش انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود. استیک‌های این رستوران بی‌نظیر است و دسرهای آن از شهرت بالایی برخوردار است. محیط آن نیز همان‌طور که گفته شد خاص و دوست داشتنی است و با دکوری مدرن و شیک در کنار نورپردازی‌های زیبا دکور شده است.

موزه هنری نیژگوردوسکی (The Nizhegorodsky State Art Museum)

موزه هنری نیژگوردوسکی (The Nizhegorodsky State Art Museum)

  • آدرس: Nizhny Novgorod State Art Museum Kreml ter 3, Nizhny Novgorod 603082, Russia
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین- ۴ دقیقه پیاده‌روی

موزه هنری نیژگوردوسکی در داخل کاخ کرملین جای گرفته است. ساختمان این موزه که در حال حاضر گالری‌های هنری در آن جای گرفته‌اند، زمانی خانه فرماندار شهر بوده است. در این موزه مجموعه گسترده‌ای از اقلام مختلف از دوران‌های متنوع از آثار اسلامی متعلق به قرن چهاردهم گرفته تا آثار روسی متعلق به قرن بیستم نگهداری می‌شود. اگر به موزه‌گردی، آثار هنری و باستانی علاقه‌مند هستید، در سفر به نیژنی نووگورود دیدن این موزه را به هیچ‌عنوان از دست ندهید.

موزه روکاویشنیکف (The Rukavishnikov Estate Museum)

موزه روکاویشنیکف (The Rukavishnikov Estate Museum)

  • آدرس: 603005, Nizhni Novgorod region, 7, Verkhne-Volozhskaya emb., Nizhny Novgorod
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۴ دقیقه پیاده‌روی – ۹ دقیقه با ماشین

موزه روکاویشنیکف کاخ یکی از ثروتمندترین خانواده‌های روسی در قرن نوزدهم است که در میان فضایی سبز و زیبا به دور از ازدحام و شلوغی شهر در نیژنی نووگورد قرار گرفته است. این کاخ در حال حاضر به‌عنوان یک موزه تغییر کاربری داده است. با ورود به این کاخ موزه می‌توانید تصویری از میزان ثروت خانواده‌های ثروتمند روسی در زمان تزار را در در ذهن خود تداعی کنید.

پله های چکالوف (The Chkalov Staircase)

پله های چکالوف (The Chkalov Staircase)

  • آدرس: Nizhnevolzhskaya embankment, Nizhnij Novgorod, Nizhegorodskaya oblast', Russia, 603001
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۹ دقیقه با ماشین

پله‌های چکالوف یکی از مکان‌های دیدنی منحصر به فرد نیژنی نووگورود است که توسط دولت شوروی ساخته شده است. بالای این ۱۵۰۰ پله، همچنین بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب در نیژنی نووگورود است. نام این پله‌ها از خلبان معروف روسی، «والری چکالوف» (Valery Chkalov) گرفته شده است که برای نخستین بار از شهر مسکو به شهر ونکوور پرواز کرد. در بالای پله‌های چکالوف نیز بنای یادبودی از این خلبان احداث شده است.

روز دوم

خیابان تاریخی بولشایا پوکروفسکایا (Bolshaya Pokrovskaya Street)

خیابان تاریخی بولشایا پوکروفسکایا (Bolshaya Pokrovskaya Street)

  • آدرس: Bolshaya Pokrovskaya St, Nizhnij Novgorod, Nizhegorodskaya oblast', Russia
  • مدت زمان بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز

خیابان تاریخی بولشایا پوکروفسکایا، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر نیژنی نووگورود است که بسیاری از خانه‌های تاریخی قرن نوزدهم، موزه‌ها، تئاترها، کلیساها، پارک‌ها و ایستگاه تله‌کابین کراس به ولگا را در خود گنجانده است. برای افزایش جذابیت این خیابان، مجسمه‌های برنزی نیز در سرتاسر آن قرار داده شده است.

موزه تجهیزات و ابزارات قدیمی نیژنی نووگورود (Museum of Old Equipment and Tools)

موزه تجهیزات و ابزارات قدیمی نیژنی نووگورود (Museum of Old Equipment and Tools)

  • آدرس: Bolshaya Pokrovskaya St., 43 | 3rd Floor, Nizhny Novgorod 603000, Russia
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • ساعت بازدید: ۱۰:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه پیاده‌روی

موزه تجهیزات و ابزارآلات قدیمی یکی از موزه‌های کوچک نیژنی نووگورود است که از دو اتاق تشکیل شده است. این دو اتاق متعلق به کلکسیونری است که علاقه فراوانی به آثار و اشیای قدیمی خصوصا مربوط به دوران شوروی سابق دارد. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از سکه‌های قدیمی، دوچرخه و لوازم جنگی را تماشا کنید.

پیشنهاد ناهار

رستوران پیاتکین (PYATKIN)

رستوران پیاتکین (PYATKIN)

گاهی غذا خوردن به شکل قدیمی‌ها و به سبک آنان بسیار لذت‌بخش است. رستوران پیاتکین شما را به قرن ۱۹ کشور روسیه می‌برد و با محیطی زیبا و جذاب در کنار غذاهای لذیذ روسی و منویی متنوع لذت سفر را برای شما دوچندان می‌کند؛ این رستوران بسیار شیک است و غذاهای آن ارزش امتحان کردن را دارد.

رستوران تیفانی بار (TIFFANI BAR)

رستوران تیفانی بار (TIFFANI BAR)

رستوران تیفانی بار رستورانی مدرن با غذاهای باکیفیت است که منویی با غذاهای بین‌المللی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. این رستوران دارای پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای است که در کنار غذا خوردن می‌توان از دیدن منظره زیبای شهر لذت برد. در فصل‌های خوش آب و هوا می‌توان از تراس این رستوران استفاده کرد. این رستوران علاوه بر صرف ناهار برای یک شام رمانتیک نیز گزینه‌ای فوق‌العاده و رمانتیک است.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky Cathedral)

کلیسای جامع الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky Cathedral)

  • آدرس: Strelka Street, 3А, Nizhnij Novgorod, Nizhegorodskaya oblast', Russia, 603086
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

کلیسای جامع الکساندر نوسکی در نیژنی نووگورود کلیسایی ارتدوکس است که معماری آن سبک معماری‌های قرن ۱۹ است و در محل تلاقی دو رودخانه اکا و ولگا بنا شده است. این کلیسا که طراحی بی‌نظیری دارد، یکی از نمادهای شهر به حساب می‌آید.

نیژگورودسکایا یارمارکا (Nizhegorodskaya Yarmarka)

نیژگورودسکایا یارمارکا (Nizhegorodskaya Yarmarka)

  • آدرس: Sovnarkomovskaya str., 13, bld.3, Nizhny Novgorod, Russia
  • مدت زمان بازدید: با توجه به نمایشگاهی که برگزار می‌شود تقریبا بین ۲ تا ۳ ساعت
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین – ۴ دقیقه پیاده‌روی

نمایشگاه نیژنی نووگورود یا نیژگورودسکایا یارمارکا یک مرکز عالی نمایشگاه مدرن است که میزبان رویدادهای بین‌المللی، نمایشگاه‌ها و کنوانسیون‌های زیادی است. این نمایشگاه علاوه بر تاثیر فرهنگی و اقتصادی در شهر، یکی از جاذبه‌های توریستی نیژنی نووگورود نیز به شمار می‌آید.

باغ وحش لیمپوپو (Limpopo Zoo)

باغ وحش لیمپوپو (Limpopo Zoo)

  • آدرس: Ulitsa Yaroshenko, 7Б, Nizhnij Novgorod, Nizhegorodskaya oblast', Russia, 603035
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۸ شب
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۰ دقیقه با ماشین

باغ‌وحش لیمپوپو، باغ‌وحشی بزرگ در شهر نیژنی نووگورود است که حیوانات جالب و دوست‌داشتنی فراوانی در آن نگهداری می‌شوند. شما می‌توانید مقداری خوراکی مناسب حیوانات خریداری کنید، و در این باغ‌وحش به این حیوانات غذا بدهید.

برنامه سفر نیژنی نووگورود

پس از سفری ۲ روزه در نیژنی نووگورود به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه