بهترین رستوران های ایروان برای خوردن غذاهای محلی ارمنستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
بهترین رستوران های ایروان برای خوردن غذاهای محلی ارمنستان

غذاهای سنتی ارمنستان بسیار لذیذ و متنوع هستند. در بهترین رستوران های ایروان، این غذاهای لذیذ را امتحان کنید.

ارمنستان کشوری با تاریخی طولانی و پرفراز و نشیب است. آشپزی این کشور نیز بسیار غنی و تاثیرگرفته از تاریخ طولانی منطقه است. آشپزی سنتی ارمنستان، تنوع قابل توجهی دارد و ارمنی‌ها به غذاهای سنتی خود افتخار می‌کنند.

اگر دوست دارید سفر به ارمنستان را تجربه کنید، با کمک کجارو دنبال بهترین تورها بگردید. در کجارو می‌توانید تورهای معتبرترین آژانس‌های گردشگری را با توجه به قیمت و تاریخ مد نظرتان جست و جو کنید و بهترین تور را از فروشنده های معتبر همکار کجارو خریداری کنید.

سفر به ارمنستان فرصت خوبی برای بازدید از ایروان، پایتخت زیبای این کشور است. اگر از علاقه‌مندان به غذاهای سنتی هستید، حتما در ایروان به یکی از این رستوران‌ها سر بزنید و غذاهای محلی و لذیذ ارمنی را نوش جان کنید.

رستوران دلماما

بهترین رستوران های ایروان برای خوردن غذاهای محلی ارمنستان

رستوران دلماما تجربه‌ای خاص و اصیل از غذا خوردن در یک رستوران عالی را برای شما رقم می‌زند. تخصص اصلی این رستوران در پخت غذاهای سنتی و زنده کردن سنت‌های ارمنی در آشپزی است. غذای اصلی منوی این رستوران که از نام رستوران هم مشخص است، دلمه است. دلمه را در ارمنستان با برگ مو و گوشت چرخ کرده تهیه می‌کنند. برای طعم دادن به غذا از ادویه‌ها و سبزیجات معطری مثل رزماری و چیلی استفاده می‌کنند. این غذا را همیشه با ماست و سس سیر سرو می‌کنند.

رستوران لواش

بهترین رستوران های ایروان برای خوردن غذاهای محلی ارمنستان

تخصص رستوران لواش در ارائه صبحانه‌هایی است که به‌شکل ساندویچ و پیچیده شده در نان لواش سرو می‌شوند. این نوع نان، نان سنتی ارمنی و شبیه به تورتیلا است. در این رستوران در طبقه اول با مراحل تهیه نان لواش هم آشنا می‌شوید. منوی رستوران ترکیبی از غذاهای محلی و منطقه‌ای است و به‌طور مرتب تغییر می‌کند. همچنین می‌توانید محصولات متنوع کشاورزی را مستقیما از مزرعه خریداری کنید از جمله محصولات لبنی و غذایی مثل تخم‌مرغ، خامه ترش، پنیر کاتیج، انواع پنیر، خامه و عسل.

رستوران Anoush

رستوران Anoush در هتل ریپابلیکای ایروان قرار دارد. لذیذترین غذاهای سنتی ارمنستان را می‌توانید در این رستوران نوش جان نید. غذاهایی که فقط با تازه‌ترین و بهترین محصولات بومی تهیه می‌شوند. فضای داخلی رستوران بسیار دنج است و تزیینات چوبی دارد. بهترین سرآشپزها در این رستوران بهترین غذاهای سنتی را در فضایی دوست داشتنی و گرم سرو می‌کنند. منوی رستوران بسیار متنوع است و شامل انواع سالاد، سوپ، غذاهای گوشتی، غذاهای گیاهی، پیش غذاهای سرد و گرم، غذاهای کبابی و انواع دسر است.

رستوران Tospia

بهترین رستوران های ایروان برای خوردن غذاهای محلی ارمنستان

رستوران Tospia بهترین غذاهای مدرن و سنتی ارمنستان را برای مهمانان خود سرو می‌کند. موسیقی زیبا و شنیدنی در این رستوران برای مهمانان پخش می‌شود.

منوی رستوران بسیار متنوع است و دست شما را برای انتخاب غذا باز می‌گذارد. انواع غذاهای گوشتی و غذاهای گیاهی در این منو دیده می‌شود. انواع غذاهای سنتی ارمنستان را می‌توانید اینجا نوش جان کنید از جمله khashlama که با گوشت بره یا گوساله تهیه می‌شود، دلمه و ghapama که نوعی کدو حلوایی شکم‌پر است. انواع غذاهای تهیه شده با مرغ و ماهی و غذاهای گیاهی نیز در این رستوران عرضه می‌شود.

رستوران Hin Zangezur

بهترین رستوران های ایروان برای خوردن غذاهای محلی ارمنستان

برای اینکه غذاهای محلی بخورید و رقص‌های سنتی را تماشا کنید روزهای پنجشنبه، جمعه یا شنبه به رستوران Hin Zangezur سر بزنید. در این روزها موسیقی محلی اجرا می‌شود و رقص‌های سنتی به نمایش درمی‌آید. منوی رستوران بسیار متنوع است و در نگاه اول حتی باعث سردردگمی مهمانان می‌شود؛ ولی کارکنان رستوران که رفتاری دوستانه دارند، می‌توانند چند غذای محلی را به شما معرفی کنند تا امتحان کنید.

رستوران Mer Taghe

بهترین رستوران های ایروان برای خوردن غذاهای محلی ارمنستان

سفر به ارمنستان بدون امتحان کردن غذای سنتی و محبوب این کشور یعنی لاه ماجون کامل نمی‌شود. این غذا را گاهی پیتزای ارمنی هم می‌نامند. رستوران Mer Taghe این غذای سنتی را در فضایی ساده و دنج و زیبا سرو می‌کند. پیتزای ارمنی شامل یک لایه خمیر تازه و باریک است که روی آن تاپینگ‌های مختلفی از جمله گوشت چرخ کرده، ریحان، گوجه فرنگی، پیاز و... قرار می‌گیرد. لاه ماجون را با مقداری آب لیموی تازه و معمولا با یک نوشیدنی تهیه شده از ماست به نام Tan سرو می‌کنند. ترکیب این غذا و نوشیدنی با هم، یک وعده غذای ارزان، لذیذ و کامل است که نباید فرصت امتحان کردن آن را از دست بدهید.

رستوران Mer Gyugh

بهترین رستوران های ایروان برای خوردن غذاهای محلی ارمنستان

این رستوران دنج و محبوب به غذاهای بسیار لذیذ سنتی شهرت دارد. یک از لذیذترین غذاهای منوی رستوران Mer Gyugh غذایی به نام keftah است که با پنیر و گوشت گاو یا گوسفند تهیه می‌شود. معمولا در این رستوران موسیقی زنده برپا می‌شود که باعث می‌شود تجربه غذا خوردن در این رستوران، به یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی سفرتان تبدیل شود. دکوراسیون رستوران، به سبک دکوراسیون سنتی ارمنی است و فرش‌های ارمنی آن را مزین کرده است. این رستوران شهرت و محبوبیت خاصی دارد و دارای مشتریان پر و پا قرصی است.

رستوران The Club

رستوران The Club فضایی لوکس و مجلل دارد. منوی آن قیمت‌های مناسبی دارد و دارای انواع غذاهای لذیذ سنتی و غذاهای بین‌المللی با تاثیراتی از آشپزی فرانسوی است. در طبقه دوم رستوران، انواع دسرهای لذیذ سرو می‌شود به‌خصوص کرم بروله که یکی از دسرهای مشهور فرانسوی است. سرآشپزان مشهور و مستعدی از ارمنستان و کشورهای خارجی در این رستوران فعالیت می‌کنند. این مجموعه، یک چایخانه، کافه، تالار کنسرت و فروشگاه هم دارد. در این فروشگاه، گردشگران می‌توانند فیلم، کتاب، مجله و سایر محصولات فرهنگی را خریداری کنند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه