رستوران های میکونوس، تجربه لذیذترین غذاهای دریایی

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
رستوران های میکونوس، تجربه لذیذترین غذاهای دریایی

میکونوس یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در یونان، به غیر از جاذبه‌های تاریخی و ساحلی، رستوران‌های بی‌نظیری دارد که فرصت غذا خوردن در آن‌ها را نباید از دست بدهید.

میکونوس در یونان و در استان اژه جنوبی قرار دارد. میکونوس یکی از جزایر یونان، رستوران‌های زیادی دارد؛ از رستوران‌های محلی فامیلی گرفته تا رستوران‌های لوکس ساحلی. بیشتر رستوران‌ها در مرکز شهر میکونوس و در نواحی ساحلی قرار دارند. بهترین رستوران‌های میکونوس از نظر چشم‌انداز، آن‌هایی هستند که در منطقه‌ی ونیز کوچک و نواحی ساحلی قرار دارند.

بسیاری از هتل‌های لوکس و بزرگ این شهر، رستوران‌هایی در کنار استخر دارند که چشم‌انداز زیبایی از دریا دارد. در این رستوران‌ها غذاهای بسیار متنوعی سرو می‌شود، ولی معمولا غذاهای سنتی یونان، غذاهای دریایی و انواع غذاهای گوشتی، بیشترین بخش منوی رستوران‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. 

در رستوران‌های بین‌المللی غذاهایی از سراسر دنیا را می‌توانید نوش جان کنید. از غذاهای ایتالیایی گرفته تا تایلندی و چینی. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران‌های میکونوس را معرفی می‌کنیم تا در سفر به این منطقه برای انتخاب رستوران، سردرگم نشوید.

رستوران ساحلی اسپیلیا (Spilia)

رستوران های میکونوس

یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های میکونوس، رستوران ساحلی اسپیلیا است که در زبان محلی به معنای غار است. این رستوران در صخره‌های غار Agia Anna در ساحل Kalafatis قرار دارد. یکی از مهم‌ترین محاسن این رستوران، موقعیت مشرف به دریا و داشتن چشم‌اندازهایی فوق‌العاده است. در این رستوران غذاهای مدیترانه‌ای و غذاهای سنتی میکونوس به‌خصوص انواع غذاهای دریایی سرو می‌شود. ماهی‌ها و غذاهای دریایی دیگر مثل حلزون و خرچنگ، مستقیما از دریا صید می‌شوند و کاملا تازه و طبیعی هستند. اگر از علاقه‌مندان به غذاهای دریایی و چشم‌اندازهای ساحلی هستید، بدون تردید این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب کنید.

رستوران Interni

رستوران Interni یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های جزیره است. در این رستوران، غذاهای بی‌نظیر در محیطی جذاب در یک باغ زیبا توجه مهمانان را جلب می‌کند. آشپزی مدیترانه‌ای در این رستوران با طعم‌هایی از سراسر دنیا تلفیق شده است. بهترین غذاهای دریایی را با تاثیراتی از آشپزی ملل می‌توانید در این رستوران امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن که حاصل استفاده از مواد غذایی تازه و باکیفیت است، لذت ببرید.

رستوران Ling Ling

رستوران های میکونوس

رستوران Ling Ling یک رستوران فضای باز است که تالار غذاخوری خصوصی هم دارد. این رستوران در مرکز منطقه‌ی قدیمی جزیره واقع شده است و غذاهای کانتونی را با تازه‌‌ترین مواد و محصولات محلی سرو می‌کند. انواع دیم سام با لابستر، شاه میگو و دامپلینگ میگوی سرخ مدیترانه‌ای در منوی رستوران دیده می‌شود. البته غیر از غذاهای دریایی، غذاهای دیگری مثلا اردک بریان هم در منوی رستوران وجود دارد، برای کسانی که غذاهای دریایی را دوست ندارند.

رستوران Matsuhisa

سرآشپز رستوران Matsuhisa غذاهای ترکیبی ژاپنی و آمریکای جنوبی را سرو می‌کند و غذاها و خلاقیت او، شهرت جهانی دارد. او رستوران را در سال ۲۰۰۴ افتتاح کرد و غذاهای موجود در منو را با تازه‌ترین مواد محلی سرو می‌کند و بهترین غذاهای دریایی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. در این رستوران، مهمانان از غذا خوردن در کنار استخر با چشم‌اندازی رو به خانه‌های سفید دامنه‌ی تپه، لذت می‌برند. علاوه بر غذاهای لذیذ، منوی مفصل از نوشیدنی‌های متنوع در این رستوران پیدا می‌شود.

رستوران Kiku

رستوران های میکونوس

رستوران Kiku یک رستوران لوکس و مجلل است که در یک هتل قرار گرفته و ادای احترامی به فرهنگ و آشپزی ژاپنی است. دکوراسیون رستوران با الهام از فرهنگ ژاپنی طراحی شده و یکی از دلایل جذابیت این رستوران برای مهمانان است. مهمانان رستوران از خوردن لذیذترین غذاهای مدرن ژاپنی و انواع سوشی در کنار یک استخر بی‌نهایت که به دریا منتهی می‌شود، لذت می‌برند. رول سوشی رویال کالیفرنا با تاپیگ خاویار یکی از غذاهای ویژه‌ی این رستوران است.

رستوران Nammos

رستوران Nammos به سوشی‌های لذیذ و دسرهای فوق‌العاده‌اش مشهور است. این رستوران ساحلی، در فضای باز قرار دارد و با چوب‌های سفید، سنگ، بامبو و درختان نخل تزیین شده است. در این رستوران غذاهای تلفیقی مدیترانه‌ای سرو می‌شود. برای پیش‌غذا می‌توانید لوزا (غذای محلی میکونوس) یا خوراک بادمجان و پنیر فتا و میگو را امتحان کنید. صدای دریا، بر آرامش و جذابیت این رستوران می‌افزاید و وادارتان می‌کند تا لذیذترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی رستوران را سفارش دهید. کرم شکلاتی یکی از دسرهای محبوب منوی این رستوران است.

رستوران La Maison de Katrin

رستوران های میکونوس

این رستوران را بیش از هر چیز به‌خاطر غذاهای سنتی یونانی و غذاهای فرانسوی باکیفیت می‌شناسند. خدمات‌دهی در این رستوران بسیار حرفه‌ای و در سطح بالا است؛ دسرهایی لذیذ و خاص سرو می‌کند که فرصت امتحان کردن آن‌ها را نباید از دست بدهید. رستوران La Maison de Katrin یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های جزیره است که هم غذای یونانی و هم غذای فرانسوی سرو می‌کند. در محله‌ای به نام دیلو، پنهان شده و اگر از وجود آن اطلاعی نداشته باشید، به راحتی آن را ازدست می‌دهید. با وجود قیمت بالا، غذای عالی و سرویس‌دهی بی‌نظیر در این رستوران باعث می‌شود که مشتریانی پروپاقرص داشته باشد. انواع پیش‌غذا در این رستوران با تازه‌ترین مواد و محصولات محلی تهیه می‌شود. شاتوبریان با سبزیجات گریل‌شده و استیک دریایی با سس گوجه از مهم‌ترین غذاهای اصلی موجود در منوی رستوران است. منوی دسرهای رستوران بسیار جذاب و قابل توجه است. چیزکیک با تاپینگ تمشک تازه و ارگانیک و کیک شکلاتی خامه‌ای با دستورهای خاص و سری، از دسرهای لذیذی است که در این رستوران به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

در این رستوران می‌توانید در فضای باز در خیابان‌های باریک غذا بخورید. فضای داخلی رستوران با رنگ سفید به زیبایی تزیین شده و از دلایل جذابیت و محبوبیت این رستوران است.

رستوران Kounelas

رستوران Kounelas به داشتن فضایی دوستانه و راحت مشهور است؛ رستوران تازه‌ترین غذاهای دریایی و غذاهای گوشتی را سرو می‌کند و نوشیدنی‌‌های فوق‌العاده‌ای دارد. این رستوران قدمتی طولانی دارد و سال‌ها است که با تازه‌ترین غذاهای دریایی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. حتی بسیاری از ماهیگیران بومی هم این غذاخوری را برای خوردن انواع ماهی انتخاب می‌کنند. می‌توانید ماهی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید. منوی رستوران به فصل و آب و هوا بستگی دارد. حتی در این رستوران نسبتا ارزان، غذاهایی مثل ماهی تازه، گران است.

رستوران Funky Kitchen

رستوران های میکونوس

رستوران Funky Kitchen جزو مشهورترین رستوران‌های میکونوس است و محیطی جذاب و دوست‌داشتنی دارد. سرویس‌دهی عالی و غذاهای متنوع از جمله غذاهای بدون گلوتن، از ویژگی‌های این رستوران است. رستوران فانکی کیچن در گوشه‌ای دنج از شهر قرار گرفته است و در خیابانی زیبا و سفید رنگ احاطه شده با گل‌های کاغذی رنگارنگ، قرار دارد. سرآشپز رستوران، بهترین غذاهای ترکیبی مدیترانه‌ای را سرو می‌کند که شامل انواع غذاهای سنتی یونانی نیز می‌شود. از بهترین مواد و محصولات محلی برای تهیه‌ی این غذاها استفاده می‌کنند. غذاهای اصلی این رستوران شامل انواع غذاهای دریایی، غذاهای گیاهی و غذاهای گوشتی است و انتخاب‌های بدون گلوتن هم در رستوران وجود دارد. منوی دسرهای رستوران بسیار متنوع و اشتهابرانگیز است. از کرم بروله‌ی هلو گرفته تا بستنی نعنایی را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. نوشیدنی‌های خلاقانه و خدمات‌دهی عالی، از دیگر دلایلی است که مهمانان را به این رستوران می‌کشاند.

رستوران ساحلی Buddha Bar Beach

رستوران Buddha Bar Beach یک رستوران آسیایی است که به‌خاطر چشم‌اندازهای زیبای دریایی و ساحلی شهرت دارد. در منوی رستوران بهترین غذاهای آسیایی و غذاهای تلفیقی دیده می‌شود. این رستوران در ساحلی دنج و آرام قرار دارد و رستورانی لوکس و مجلل برای امتحان کردن بهترین و تازه‌ترین غذاها است و بهترین سرآشپزها و اجراکننده‌های موسیقی در این رستوران آماده‌ی استقبال از مهمانان هستند. منوی رستوران شامل انواع غذاهای تلفیقی از گوشه و کنار دنیا است. بهترین غذاهای مدیترانه‌ای، یونانی، چینی، ژاپنی و حتی تایلندی با تغییراتی خلاقانه در این رستوران سرو می‌شود. رستوران، فضایی شیک و مدرن  دارد و محل رفت‌وآمد قشر مرفه است.

رستوران Avra

رستوران های میکونوس

رستوران Avra در فضایی باز در یک باغ قرار دارد و بهترین غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کند. این باغ زیبا، فضایی جذاب و دوست‌داشتنی دارد و با گل‌های کاغذی رنگارنگ احاطه شده است. رستوران آورا در مرکز شهر میکونوس قرار دارد و بیش از همه، غذاهای مدیترانه‌ای و منتخبی از بهترین غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کند. منوی پیش‌غذای رستوران بسیار متنوع است و غذاهای اصلی، با عطر و طعم و الهام از غذاهای یونانی ارائه می‌شوند. بره‌ی بریان با عطر رزماری، چیکن ارینتال با عطر زنجبیل و سس سویا دو نمونه از غذاهای اصلی منوی رستوران است.

رستوران Avli tou Thodori

رستوران Avli tou Thodori یک رستوران ساحلی است که غذاهای باکیفیت سرو می‌کند و میگوی تازه‌ی آن شهرت دارد. این رستوران مشرف به ساحلی زیبایی واقع شده و صندلی‌هایی در ساحل دارد و دکوراسیون آن مینیمال و جذاب است. شیوه‌ی آشپزی رستوران بسیار عالی و غذاهای منوی آن، منتخب و بی‌نظیر است. برای پیش‌غذا و غذاهای اصلی می‌توانید بهترین غذاهای یونانی و دریایی را امتحان کنید. فیله‌ی ماهی سرخ‌شده با سس آووکادو و میگوی سوته با بادمجان، دو نمونه از غذاهایی است که در منوی رستوران خواهید دید. به‌عنوان دسر می‌توانید ماست یونانی، چیزکیک با عسل و گردو و انواع دسرهای سبک و لطیف دیگر را امتحان کنید. رستوران در اصل به یک ماهیگیر بومی تعلق داشته وامروزه به فرزندان او رسیده است. تصویر صاحب اصلی رستوران، پرتره‌ای سیاه و سفید است که از دیوار رستوران آویزان است.

رستوران Tagoo

رستوران های میکونوس

رستوران Tagoo را به‌خاطر غذاهای لذیذ، چشم‌اندازهای زیبا و سرویس‌دهی عالی می‌شناسند. یعنی هر آنچه که از یک رستوران خوب انتظار دارید، در اینجا پیدا می‌کنید. در این رستوران بهترین غذاهای سنتی و محلی یا تلفیقی سرو می‌شود و فضای داخلی آن به زیبایی تزیین شده است و تعدادی میز و صندلی هم در فضای باز دارد. چشم‌انداز این رستوران رو به بندر میکونوس و استخرهای بی‌نهایت قرار دارد. انواع پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر در منوی رستوران وجود دارد که با بهترین و باکیفیت‌ترین مواد تهیه می‌شود. بستنی‌ خانگی با طعم قهوه و کارامل از دسرهای لذیذ این رستوران است که باید امتحان کنید. این رستوران منوی مفصلی از انواع نوشیدنی دارد و از ماه مه تا اکتبر فعالیت می‌کند.

رستوران Nice n Easy

رستوران Nice n Easy را به غذاهای ارگانیکش می‌شناسند که با تازه‌ترین مواد محلی تهیه شده در مزارع اطراف برداشت می‌شوند. یکی از مزایای این رستوران، موقعیت جغرافیایی آن است که در کنار دریا قرار دارد. سرآشپز رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای را با تمرکز بر استفاده از محصولات ارگانیک و بومی و مواد غذایی بدون گلوتن، تهیه می‌کند. منوی رستوران بسیار مفصل است و انواع غذاهای متنوع را دربر می‌گیرد. از اسپاگتی مرغ میکونوس گرفته تا سالمون بخارپز. علاوه بر چشم‌انداز زیبای رستوران، یکی دیگر از دلایل جذابیت آن، دکوراسیون آن با الهام از دهه‌ی ۱۹۵۰ هالیوود است.

غذاخوری سنتی Kikis Tavern

رستوران های میکونوس

رستوران محلی Kikis Tavern در یک ساحل زیبا قرار دارد. غذاهای رستوران در فضای خارجی کباب و بریان می‌شوند و یک باربیکیوی اختصاصی برای این کار دارد، چون در این رستوران سیم‌کشی برق و تلفن وجود ندارد و شما نمی‌توانید از قبل میز رزرو کنید. همچنین هیچ علامتی که محل رستوران را نشان بدهد، وجود ندارد و برای پیدا کردن آن باید به حس بویایی خود متوسل شوید. البته عطر و بوی غذاهای کبابی به درستی شما را به مکان رستوران هدایت می‌کند. در منوی رستوران انواع غذاها وجود دارد و تنوع آن بسیار قابل توجه است. بهترین غذاهای سنتی کبابی گوشتی و ماهی‌های محلی لذیذ در منو دیده می‌شود. غذاهای رستوران بسیار سالم است و قیمت مناسبی دارد. مهمانان از فضای دنج و آرام این غذاخوری لذت می‌برند.

رستوران M-eating

در رستوران M-eating می‌توانید بهترین غذاهای میکونوس را نوش جان کنید. این رستوران در خانه‌ای کوچک و محلی واقع شده که معماری سنتی میکونوس را به زیبایی نشان می‌دهد. فضای داخلی رستوران به زیبایی با وسایل چوبی سفید، تزیین شده است. علاوه بر فضای داخلی دنج رستوران، یک فضای خارجی در باغ برای مهمانان در نظر گرفته شده است که از غذا خوردن در فضای باز و در فصل تابستان لذت ببرند. سرآشپز و مالکان این رستوران با تجربه‌ای که از کار کردن در هتل‌های پنج ستاره به دست آورده‌اند، این رستوران را با کیفیتی بی‌نظیر پایه‌گذاری کرده‌اند؛ رستورانی که به غذاهای بسیار باکیفیت و خدمات‌دهی بی‌نقصش شهرت دارد. منوی رستوران شامل انواع غذاهای لذیذ یونانی است و دسرهای محلی هم دارد، از جمله پای عسل میکونوس که امتحان کردن آن را نباید از دست بدهید.

رستوران Katerina

رستوران های میکونوس

رستوران کاترینا در یک موقعیت مکانی عالی قرار دارد؛ در منطقه‌ای از میکونوس که با نام ونیز کوچک مشهور است. در این محله، خانه‌های قرون وسطایی دو یا سه طبقه با رنگ‌های متنوع رنگ‌آمیزی شده‌اند و بالکن‌های چوبی جذابی دارند که رو به اقیانوس قرار گرفته‌اند. رستوران کاترینا هم، چنین بالکنی دارد که چشم‌اندازهای بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای از آب و آسیاب‌هاب بادی قدیمی را به نمایش می‌گذارد. این آسیاب‌ها توسط ونیزی‌ها در قرن شانزدهم ساخته شده و یکی از مکان‌های جذاب توریستی و نمادین در میکونوس است. در مجموع ۱۶ عدد از آن‌ها در جزیره وجود دارد؛ جزیره‌ی که با نام سرزمین بادها مشهور است. در رستوران کاترینا همز‌مان که غذایی لذیذ نوش جان می‌کنید، از تماشای این منظره‌ی زیبا لذت خواهد برد. در پاسیوی فضای باز رستوران فقط سه میز وجود دارد؛ بنابراین اگر برایتان مهم است که چشم‌اندازهای غروب آفتاب را تماشا کنید، حتما باید از قبل میز رزرو کنید.

کافه Madoupas

میکونوس یکی از پربازدیدترین جزایر یونانی است. تعداد زیادی  رستوران و کافه در این جزیره ساخته شده تا پاسخگوی نیاز تعداد زیاد گردشگران باشد که هر سال برای لذت بردن از این جزیره‌ی زیبا به میکونوس سفر می‌کنند. کافه Madoupas با وجود اینکه مشرف به بندر قدیمی واقع شده و با تعدادی از مهم‌ترین رستوران‌ها و بناهای مشهور توریستی احاطه شده، ولی محلی اداره می‌شود و مشتریان آن را بیش از همه، اهالی بومی میکونوس تشکیل می‌دهند. در این کافه انواع خوراکی‌های خاص سنتی یونان از سوولاکی گرفته تا موساکا سرو می‌شود و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی رو به اقیانوس و بندر قدیمی دارد. فضای داخلی رستوران با عکس‌های قدیمی و سیاه‌ و سفید از گذشته‌های میکونوس تزیین شده است و اطلاعات جالبی در مورد تاریخچه‌ی میکونوس به مهمانان می‌دهد.

رستوران Hippie Fish

رستوران های میکونوس

رستوران Hippie Fish در ساحل قرار دارد و غذا خوردن در آن، فرصتی برای فرار از شلوغی و ازدحام زندگی شهری در میکونوس است. این رستوران در یکی از زیباترین سواحل شهر قرار دارد و چشم‌اندازها و دکوراسیون آن بسیار جذاب و چشم‌نواز است. همان‌طور که از اسم رستوران مشخص است، تمرکز اصلی این رستوران بر ارائه‌ی انواع غذاهای دریایی به‌خصوص ماهی است. البته لابستر و خرچنگ و میگو هم در منوی آن دیده می‌شود. فضای رستوران به زیبایی تمام شبیه به بسیاری از رستوران‌های ساحلی مجلل دنیا، طراحی شده است. اگر به غذاهای دریایی به‌خصوص انواع ماهی علاقه دارید، بدون تردید این رستوران را انتخاب کنید.

رستوران محلی Fokos Taverna

در ساحلی به همین نام رستوران Fokos Taverna در فضایی دنج و زیبا قرار دارد که چشم‌اندازهایی پانوراما و بی‌نظیر از دریای اژه و اطراف آن را به نمایش می‌گذارد. این رستوران شیک و در عین حال ساده با سنگ و چوب ساخته شده و فضایی بسیار دیدنی دارد. معماری خاص رستوران، حال و هوای رستوران‌های روباز سنتی را تداعی می‌کند و در عین حال که روباز است، از آفتاب شما را در امان نگه می دارد. غذا خوردن در این رستوران، شما را به دورانی می‌برد که میکونوس بسیار دنج‌تر و خلوت‌تر از زمان حاضر بود. هم‌زمان با غذا خوردن در این رستوران، زیبایی جزیره را تحسین خواهید کرد.

رستوران Joanna’s Nikos Place

رستوران های میکونوس

رستوران Joanna’s Nikos Place توسط فردی به نام جوانا اداره می‌شود و درست در ساحل قرار دارد. این رستوران فقط ۵ دقیقه پیاده تا مرکز شهر میکونوس فاصله دارد. غذاهای عالی با قیمت‌های مناسب در منوی این رستوران وجود دارد و در محیطی عالی هنگام غروب آفتاب و هم زمان با گوش دادن به صدای امواج، می‌توانید از غذا خوردن در آن لذت ببرید. همه‌ی غذاهای منو، غذاهای سنتی یونانی است. از انواع مزه گرفته تا کباب‌های میکس. کارکنان رستوران رفتاری بسیار گرم و دوستانه دارند. در فصل تابستان، این رستوران بهترین جا برای خوردن غذا در محیط باز است. اگر می‌خواهید در ماه‌های سردتر در این رستوران غذا بخورید، حتما لباس گرم مناسب بپوشید، چون نسیم‌های دریایی، هوا را بسیار خنک می‌کند.

رستوران Ntekoto

مهم‌ترین منطقه‌ی مسکونی در میکونوس، شهر میکونوس است که در سواحل غربی قرار دارد. رستوران و کافه Ntekoto در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته است. فضای رستوران بسیار مدرن و شیک است و جنبه‌ی دیگری از زندگی در یونان را به نمایش می‌گذارد. در منوی کافه رستوران، صبحانه‌های عالی، انواع پنکیک، کوکی‌های یونانی تهیه شده با شیره انگور و انواع خوراکی‌های لذیذ محلی پیدا می‌شود. این کافه رستوران بیشتر حکم یک غذاخوری و اغذیه فروشی را دارد، بنابراین می‌توانید خوراکی مورد نطرتان را سفارش دهید و همراه با خود ببرد. 

رستوران Eva’s Garden

رستوران های میکونوس

رستوران Eva’s Garden در مرکز شهر میکونوس قرار دارد. رستورانی فوق‌العاده است که لذیذترین و باکیفیت‌ترین غذاهای محلی را سرو می‌کند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای خاص یونانی را امتحان کنید، از جمله پای اسفناج تا انواع غذاهای گوشتی و کبابی. فضای رستوران بسیار صمیمانه و رمانتیک است. یک پاسیوی فضای باز دارد که تعدادی میز و صندلی کوچک در آن قرار گرفته‌اند. البته پیدا کردن این رستوران در بین رستوران‌های مشهور و پرزرق‌وبرق شاید سخت باشد، ولی ارزش وقت گذاشتن دارد و بدون شک غذایی لذیذ در این رستوران نوش جان خواهید کرد و خاطره‌ای برایتان رقم خواهد زد که تا مدت‌ها فراموش نمی‌کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه