رستوران های هانوی، ویتنام

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵
رستوران های هانوی، ویتنام

هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور ویتنام، به خاطر تنوع رستوران‌ها و کافه‌ها، بهترین شهر این کشور برای امتحان کردن غذاهای محلی و چشیدن طعم‌های جدید و متفاوت است.


غذاهای ویتنامی را سراسر دنیا می‌شناسند و جزو محبوب‌ترین غذاهای دنیا هستند. با وجود رابطه‌ی فرهنگی عمیق ویتنام با فرانسه و چین و وجود سنت‌های غنی در این کشور، رستوران‌های هانوی تاثیر زیادی از سراسر دنیا پذیرفته‌اند و هر غذا، یک ماجراجویی متفاوت است. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای لذیذ و مشهور دنیا از بهترین غذاهای فرانسوی گرفته تا بومی‌ترین غذاهای سنتی را نوش جان کنید. با هر ذائقه‌ای مطمئنا یک غذای خوشمزه در رستوران‌های هانوی پیدا می‌کنید. در ادامه با محبوب‌ترین رستوران‌های این شهر آشنا می‌شویم.

رستوران باربتا ریپابلیک (Barbetta Republic)

این رستوران و کافه در فاصله‌ی بسیار کمی از موزه‌ی ملی هنرهای زیبای ویتنام قرار دارد و دارای فضا و حال و هوایی هنری و فرهنگی است. طراحی داخلی و تزئینات این کافه یکی از دلایل جذابیت آن برای مهمانان است. غذای منوی رستوران ترکیبی از آشپزی ویتنامی و غذاهای محبوب غربی است و منوی متنوعی از انواع نوشیدنی دارد.

کافه و رستوران اسنس (Essence)

رستوران های هانوی

این کافه و رستوران در طبقه‌ی همکف هتل اسنس هانوی قرار دارد. در این رستوران، غذاهای سنتی ویتنامی در محیطی شیک و مجلل سرو می‌شوند. دکوراسیون این رستوران، ترکیبی از طرح‌های سنتی و بومی و طرح‌های مدرن و امروزی است و همین باعث شده که مورد توجه گردشگران و اهالی شهر قرار بگیرد و به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های شهر شناخته شود. یکی از محبوب‌ترین و متمایزترین غذاهای این رستوران، Cha Ca La Vong نام دارد که با ماهی‌های آب شیرین، مارینه شده در زردچوبه و نوعی سس مخصوص تهیه می‌شود. ماهی را بعد از مارینه کردن کباب می‌کنند.

هانوی سوشال کلاب (Hanoi Social Club)

شعار پایه‌گذاران این رستوران غذای سالم برای سیاره‌ی سالم است. سرآشپزان این رستوران با تازه‌ترین و بهترین محصولات داخلی، غذاهای سنتی و لذیذ را با سالم‌ترین شیوه‌ی ممکن برای مهمانان سرو می‌کنند. غذاهای منوی این رستوران، بسیار ساده و در عین حال لذیذ است. همانطور که از اسم رستوران مشخص است، اینجا فقط جایی برای غذا خوردن نیست، بلکه برای گردهمایی‌های اجتماعی و رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا کنسرت‌های شبانه، نمایش فیلم و نمایشگاه‌های هنر و صنایع دستی در این مجموعه برگزار می‌شود که آن را از یک کافه و رستوران به مکانی برای میزبانی رویدادهای هنری و فرهنگی تبدیل می‌کند.

رستوران لا ورتیکال (La Verticale)

رستوران های هانوی

این رستوران را به عنوان بهترین رستوران فرانسوی هانوی می‌شناسند، رستورانی که حاصل تلاش‌های سرآشپزی به نام دیدیه کرلو است. این رستوران در یک ویلای قدیمی کوچک واقع شده و در آن می‌توانید بهترین و لذیذترین غذاهای فرانسوی را با مواد و محصولات محلی و ادویه‌های بومی نوش جان کنید. غذاهای کلاسیک از هر دو کشور فرانسه و ویتنام در منوی این رستوران به چشم می‌خورد. انواع غذاهای ترکیبی با عطر و طعم آشپزی هر دو کشور هم در این رستوران تهیه می‌شود که بسیار مورد توجه مهمانان آن قرار دارد.

کافه Manzi

این کافه بالافاصله بعد از افتتاحش در سال ۲۰۱۲ به شهرت رسید و به عنوان یک کافه‌ی فرهنگی و هنری عالی که میزبان بهترین رویدادهای هنری است، شناخته شد. کافه Manzi در یک ویلای فرانسوی در باغی سرسبز قرار دارد و دارای بخش مخصوص برپایی نمایشگاه‌های هنری، سالن سینما، تالار اجرا و کافه است. برنامه‌های فرهنگی این مجموعه با تمرکز بر فرهنگ و هنر بومی و برای انعکاس هنر هنرمندان داخلی اجرا می‌شوند. البته منوی این کافه محدود است و شامل چند نوع نوشینی و اسنک است. اگر دوست دارید یک تجربه‌ی فرهنگی و هنری عالی داشته باشید و برای استراحت در فضایی آرام، نوشیدنی و اسنک‌های ویژه بخورید، حتما این کافه را انتخاب کنید.

رستوران Pots ‘n Pans

رستوران های هانوی

این رستوران یکی از جدیدترین رستوران‌های هانوی است که با طراحی و آشپزی خلاقانه‌اش در مدتی کوتاه توانسته محبوبیت زیادی به دست آورد. این رستوران چند طبقه درست در مرکز هانوی قرار دارد و غذاهای ویتنامی را با تغییراتی جزئی و با الهام از آشپزی بین‌المللی، سرو می‌کند. منوی رستوران شامل انواع غذاهای خلاقانه و ترکیبی است که با تازه‌ترین و بهترین محصولات محلی تهیه می‌شوند. انواع پیش‌غذا و دسرهای لذیذ هم در منوی آن دیده می‌شود. غذا خوردن در این رستوران، تجربه‌ای متفاوت است که نباید آن را از دست بدهید.

رستوران Bobby Chinn

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای امتحان کردن غذاهای ویتنامی است و جالب است بدانید که سرآشپزی نیوزیلندی به نام Bobby Chinn دارد. این سرآشپز، حمایت از غذاهای ملی و سنتی ویتنام را فراتر از دیوارهای آشپزخانه‌ی رستوران برده و کمپین‌های زیادی برای جلب توجه گردشگران به غذاهای بومی تشکیل داده است. او علاوه بر هانوی در بسیاری از شهرهای دیگر، رستوران ویتنامی داشته و تجربه‌ی ۱۸ ساله‌ی او در آشپزی ویتنامی و منطقه‌ای این کشور، باعث شده که مورد توجه قرار بگیرد. در این رستوران که در هانوی قرار دارد، غذاهای تازه‌ی ویتنامی با تاثیرات جزیی از آشپزی سایر کشورهای دنیا تهیه می‌شوند.

رستوران ۱۹۱۱ (Nineteen 11)

رستوران های هانوی

این رستوران در خانه‌ی اپرای هانوی قرار دارد و نام آن برگرفته از سال تکمیل ساخت این تئاتر استعماری فرانسوی است. سر زدن به این رستوران، شما را به سفری در دل تاریخ و به دوران استعمار ویتنام می‌برد. خانه‌ی اپرا یکی از چند ساختمان قدیمی متعلق به دوران استعمار در هانوی است که هنوز پابرجا باقی مانده و یکی از بناهای نمادین فرهنگی شهر است. این رستوران هم علاوه بر فضای داخلی شیک و مجللی که دارد، بهترین جا برای امتحان کردن لذیذترین و باکیفیت‌ترین غذاهای ترکیبی است.

کافه هنر میلنیوم (Millenium) 

این رستوران سه طبقه، حال و هوای دیگری به محله‌ی قدیمی هانوی داده است، چون فضای داخلی و ظاهری بسیار جذاب با المان‌های هنر معاصر دارد. بهترین غذاهای مدرن فرانسوی و لذیذترین دسرها در منوی این رستوران جای دارند. این رستوران، یک تراس زیبا دارد که چشم‌انداز زیبایی از خیابان‌های هانوی را به تصویر می‌کشد. با وجود اینکه رستورانی باکیفیت و مجلل است، منوی بسیار متنوع با قیمت‌های معقولی دارد. محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا در منوی آن به چشم می‌خورد. یک بار در ماه، اجرای زنده‌ی موسیقی جاز حال و هوای دیگر به فضای دوست‌داشتنی رستوران می‌دهد.

رستوران Quan An Ngon

رستوران های هانوی

این رستوران، بهترین غذاهای سنتی را دور از همهمه و شلوغی فروشندگان خیابانی برای مهمانان عرضه می‌کند. غرفه‌های غذای بومی در اطراف محوطه‌ی این مجموعه قرار دارند و آشپزخانه‌های روباز بهترین غذاها را سر میزهای چوبی سرو می‌کنند. منوی متنوع این رستوران، فرصتی عالی برای امتحان کردن انواع غذاهای محلی است که هر کدام به گوشه‌ای از این کشور تعلق دارند. فضای داخلی آن با المان‌های سنتی و به زیبای تمام تزیین شده است. محبوبیت این رستوران باعث شده که ۴ شعبه از آن در سراسر شهر افتتاح شود.

رستوران لا تراس دو متروپل (La Terrasse Du Metropole)

این رستوران در هتل Sofitel Legend Metropole یکی از بهترین هتل‌های ویتنام قرار دارد. این رستوران هم مثل هتل، مجلل و شیک است. فضای دیدنی و زیبای رستوران و دکوراسیون داخلی آن یادآور فرانسه‌ی قرن بیستم است. بهترین غذاهای فرانسوی و پنیرهای لذیذ را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. تراس متروپل، هر روز باز است و ارزش سر زدن دارد، حتی اگر برای خوردن یک فنجان قهوه به آن سر زده و از طراحی بی‌نظیر آن لذت ببرید. این هتل به راحتی قابل دسترسی است و در جنوب دریاچه‌ی Hoan Kiem در محله‌ی فرانسوی قرار دارد.

رستوران های‌وی ۴ (Highway 4)

رستوران های هانوی

این رستوران یکی از آن رستوران‌های است که همه‌ی مسافران هانوی حتما برای یک بار هم که شده، باید به آن سر بزنند. البته شاید نام چندان خوشایندی نداشته باشد، ولی جزو محبوب‌ترین‌ها است. این رستوران مجلل، طراحی و تزیینات ویتنامی و کارکنانی انگلیسی زبان دارد. منوی مفصل رستوران، انواع غذاهای ویتنامی از نواحی مختلف را در بر می‌گیرد. منوی این رستوران چند غذای ویژه دارد که نباید آن‌ها را از دست بدهید از جمله اسپرینگ رول گربه‌ماهی. رستوران های‌وی ۴، بین اهالی شهر و گردشگران بسیار محبوب است و همه‌ی غذاهای آن با محصولات بومی به خصوص سبزیجات معطر محلی تهیه می‌شود. منوی رستوران به چهار بخش آتش، چوب، فلز و آب تقسیم می‌شود و هر کدام نشان‌دهنده‌ی سبک خاصی از آشپزی است. برای کسانی مناسب است که گروهی سفر می‌کنند و هر کسی سلیقه و ذائقه‌ی خاصی دارد، چون در منوی گسترده‌ی این رستوران، حتما غذایی مناسب هر سلیقه پیدا می‌شود.

رستوران Sen 60 Ly Thai

این رستوران شیک در مرکز محله‌ی فرانسوی هانوی قرار دارد و دکوراسیون و نمای دیدنی آن در کنار غذاهای دریایی فوق‌العاده و غذاهای سنتی ویتنام باعث شده که جزو محبوب‌ترین رستوران‌ها برای گردشگران و اهالی شهر باشد. خدمات این رستوران بسیار منظم و قیمت آن نسبت به کیفیت، کاملا معقول است با توجه به اینکه در نزدیکی خانه‌ی اپرای هانوی و تعدادی از بهترین هتل‌های شهر قرار دارد. این رستوران سه شعبه‌ی دیگر هم دارد.

رستوران نارنگی سبز (Green Tangerine)

رستوران های هانوی

این رستوران کوچک ولی زیبا، خلاقانه‌ترین غذاهای هانوی را سرو می‌کند. رستورانی که در محیطی دنج در کوچه‌های شهر واقع شده و سرآشپز آن با تکنیک‌های اشپزی فرانسوی و افزودن مواد و محصولات محلی، بهترین و لذیذترین غذاها و دسرهای متنوع را تهیه می‌کند. قیمت‌های این رستوران هم نسبت به شهرت و کیفیتی که دارد، کاملا معقول و مناسب هر بودجه‌ای است.

رستوران Xuan Xuan

این رستوران گرچه از نظر ظاهری به پای سایر رستوران‌های شیک و مشهور نمی‌رسد، ولی بهترین جا برای خوردن غذاهای محلی ویتنامی است. انواع غذاهای کبابی در این رستوران سرو می‌شود و حتی خودتان هم می‌توانید در باربیکیوهای مخصوصی که در نظر گرفته شده، غذایتان را کباب کنید. تجربه‌ی جالبی است که می‌توانید در نزدیکی اهالی شهر داشته باشید و از نزدیک سبک زندگی آن‌ها را ببینید. این رستوران در قلب منطقه‌ی قدیمی شهر قرار دارد و معمولا مورد استقبال اهالی قرار می‌گیرد.

کافه، رستوران و قنادی O’Douceurs

رستوران های هانوی

این قنادی فرانسوی مشهور در منطقه‌ی شلوغ و پررفت و آمد Hoan Kiem قرار دارد. جایی است که در آن می‌توانید از خوردن لذیذترین شیرینی‌ها، نان‌ها و کیک‌های فرانسوی لذت ببرید. در کنار این شیرینی‌های لذیذ، قهوه یا چای هم سرو می‌شود. علاوه بر دسرهای فرانسوی، منوی این رستوران شامل انواع ساندویچ واسنک است. کرواسان، تارت‌های میوه‌ای و انواع کوکی وانیلی، شکلاتی و دارچینی در منوی کافه دیده می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه