غذاهای محلی مالدیو؛ طعم متفاوتی از غذاهای دریایی

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی شنبه، ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
غذاهای محلی مالدیو؛ طعم متفاوتی از غذاهای دریایی

غذاهای کشور مالدیو بر پایه غذاهای دریایی و ادویه‌های مختلف است؛ غذاهای آنان تاثیرپذیر از کشورهایی مانند هند و سریلانکا است.

مالدیو کشوری کوچک در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. این کشور زیبا هزاران جزیره دارد که دارای طبیعت بکر و بی‌نظیر است. این سرزمین رویایی جدای طبیعت زیبایش دارای غذاهای محلی خوش‌عطری است که بر پایه ماهی و نارگیل است و نسل‌ها با توجه به شرایط جغرافیایی و طبیعت استوایی که دارد غذاهای محلی خود را حفظ کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی غذاهای مالدیو بپردازیم؛ برای آشنایی با غذاهای این سرزمین همراه ما باشید.

غذا محلی مالدیو

ماس هونی (Mas Huni)

ماس هونی (Mas Huni)

یکی از مشهورترین صبحانه‌ها در غذاهای مالدیو ماس هونی است که همیشه در میز صبحانه آنان یافت می‌شود. مواد اصلی این غذای خوش‌طعم ماهی دودی، پیاز و نارگیل است. این مواد به کمک ادویه‌های خاصی تهیه می‌شود و به‌عنوان یکی از محبوب ترین غذاها در بین مردم بومی و گردشگران شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

Bis keemiya

Bis keemiya

این غذا نوعی سمبوسه است که در تهیه آن از خمیر تردی استفاده می‌شود که در هنگام طبخ پف‌دار می‌شود و دارای بافت نرمی است. این غذا بسیار لذیذ است و با مواد میانی متفاوتی تهیه می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها تن ماهی دودی، کلم ریزشده و کاری با ادویه‌های مختلف است.

گارودیا (Garudhiya)

گارودیا (Garudhiya)

یکی از غذاهای سنتی مالدیو، گارودیا است که شامل برنج و ماهی است که همراه فلفل تند و پیاز سرو می‌شود. این غذا در اصل به‌نوعی سوپ محسوب می‌شود که در آن از پیاز، سیر و کاری استفاده می‌شود. این غذا در همه فصل‌ها در مالدیو طبخ می‌شود.

هونی روشی (Huni roshi)

هونی روشی (Huni roshi)

هونی روشی یا «نان چاپاتی» (chapati bread) نانی است که از نارگیل تهیه می‌شود و سپس آن را سرخ یا طبخ می‌کنند تا طلایی رنگ شود. طعم و بافت این نان بی‌نظیر است و عطر خوش نارگیل، مزه آن را فوق‌العاده کرده است.

Saagu bondibai

Saagu bondibai

این غذا نوعی پودینگ است که از نشاسته تهیه می‌شود. این دسر لذیذ با شیره نارگیل یا خامه سرو می‌شود. برای تزیین آن از انواع مختلف میوه‌ها استفاده می‌شود.

گولها (Gulha)

گولها (Gulha)

گولها توپک‌های اشتهاآوری است که از میان‌وعده و غذاهای لذیذ مالدیو محسوب می‌شود. این توپک‌ها با مواد میانی شامل ماهی تن، پیاز خرد شده و نارگیل رنده شده به‌همراه ادویه‌های معطر پر می‌شوند و سپس در دریایی از روغن سرخ می‌شوند.

کاری سبزیجات

کاری سبزیجات

مرغ و ماهی کاری از غذاهای محبوب مالدیو است، اما در این میان، کاری سبزیجات نیز بسیار مورد توجه مردم محلی است و غذایی سالم با عطر و بویی فوق‌العاده است. در ترکیب این غذا از سیب‌زمینی، هویج، لوبیا سبز، کدو تنبل و کاری با ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه