با بهترین رستوران های مشهد، شاندیز و طرقبه آشنا شوید

نرجس  اکبری
نرجس اکبری پنجشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۶
با بهترین رستوران های مشهد، شاندیز و طرقبه آشنا شوید

مشهد یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین نیازهای مسافران در سفر به مشهد، آگاهی از بهترین رستوران های مشهد است.

نسخه قبلی این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۲/۱۸ توسط صدیقه شجاعی نوشته شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۵/۱۶ به‌روزرسانی شده است.

مشهد بزرگترین و مهم‌ترین شهر مذهبی ایران است و سالانه میلیون‌ها زائر وارد این شهر می‌شوند؛ بنابراین این شهر باید برای رفاه حال زائران و گردشگران از امکانات متعددی برخوردار باشد. یکی از مهم‌ترین نیازهای مسافران در این شهر، آگاهی از بهترین رستوران های مشهد است تا علاوه بر صرف غذای سالم و خوشمزه، خاطره‌ای خوب از آن داشته باشند.

با توجه به اینکه مشهد دارای رستوران‌های معروف زیادی است که به‌لحاظ کیفی از سطح بالایی برخوردارند و از تفریحات شبانه مشهد محسوب می‌شوند، در ادامه به معرفی کامل بهترین رستوران های مشهد خواهیم پرداخت. علاوه بر رستوران‌های خوب مشهد، برای بهره‌مندی از طبیعت زیبا و غذاهای خوشمزه شاندیز و طرقبه، شما را در انتخاب بهترین رستوران های شاندیز و طرقبه نیز راهنمایی خواهیم کرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • برای مشاهده موقعیت هر رستوران روی نقشه گوگل، روی لینک آدرس کلیک کنید.

بهترین رستوران های مشهد

۱. رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم

منبع عکس: tripbama

رستوران پسران کریم در سال ۱۳۵۹ در خیابان طالقانی افتتاح شد و از سال ۱۳۷۶ در محل فعلی واقع در بلوار خیام ۲۳ (فرهاد ۲۲) انتقال یافت و شعبه‌های دوم و سوم این رستوران در برج آلتون و انتهای خیام شمالی مجتمع مروارید افتتاح شده است. دلیل نام‌گذاری این رستوران، یاد و خاطره بنیان‌گذار آن، مرحوم کریم قاسم زاده حاتمی است که به‌مدت تقریبا ۵۶ سال از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۶ به مدیریت رستوران مشغول بوده است.

در این رستوران از بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی استفاده می‌شود، کیفیت غذاها بی‌نظیر بوده و در عین حال از قیمت مناسبی هم برخوردار است. محیط رستوران پسران کریم بسیار فوق‌العاده بوده و همیشه آماده پذیرایی از میهمانان است. سالن غذاخوری این رستوران در اکثر مواقع شلوغ است و فضایی دنج برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذای رستوران پسران کریم، چلو ماهیچه بوده که از طعم بی‌نظیری برخوردار است.

۲. رستوران معین درباری

رستوران معین درباری

منبع عکس: kojaro

یکی از رستوران‌های قدیمی و بسیار معروف شهر مشهد، رستوران معین درباری است. این رستوران فعالیت خود را از سال ۱۲۸۰ آغاز کرده و مدیریت آن را حاج اصغر معین درباری بر عهده داشت. رستوران معین درباری چندین نسل توسط خاندان معین درباری اداره شده و هم‌اکنون حاج علیرضا معین درباری که چهارمین نسل از خاندان بنیان‌گذار آن به حساب می‌آید، مدیریت این رستوران بزرگ را بر عهده دارد.

سبک رستوران معین درباری مشهد، نوستالژی است و شما را به یاد رستوران‌های سنتی گذشته می‌اندازد. سالن غذاخوری این رستوران چند پله از سطح زمین پایین‌تر بوده و دیواره‌ها و سقف آن کاملا آینه‌کاری شده است. صرف غذا در این رستوران، آرامش خاصی به افراد هدیه می‌دهد و گل‌های مصنوعی و آکواریوم تعبیه شده در آن هم این آرامش را دو چندان خواهد کرد.

معروف‌ترین غذای این رستوران پرآوازه، شیشلیک است که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید. یکی از بهترین مزایای این رستوران، سرویس‌دهی عالی و قیمت مناسب آن است که قطعا از چشم مشتریان دور نخواهد ماند.

۳. رستوران رضایی

رستوران رضایی

منبع عکس: rezervan

رستوران رضایی یا «چلو کباب رضایی»، از رستوران های قدیمی مشهد است و اولین بار در سال ۱۳۳۶ در خیابان نخریسی مشهد که آن روزها حال و هوای خاصی داشت با نام "چلوکباب یاس" تاسیس شد. این رستوران در سال ۱۳۵۷ توسط دو برادر به نام های حاج محمدرضا و حاج علیرضا، در خیابان دریا دل مشهد پایه‌گذاری شد. هم‌اکنون این رستوران ۶ شعبه دارد که ۵ مورد از آن‌ها در شهر مشهد و یکی در شهر بابل استان مازندران قرار دارد.

تفاوت جالب آن با سایر رستوران های قدیمی، غذاهایش است که آن‌ها را به غذاهای ایرانی محدود نکرده و منو غذاهای خارجی نیز دارد.  چلوکباب، مشهورترین غذای رستوران رضایی بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

۴. رستوران راستگو

رستوران راستگو

منبع عکس: mashhadmag

رستوران راستگو یکی از صدها رستوران فعال در شهر زیارتی مشهد مقدس است که انواع غذاهای ایرانی در آن طبخ و سرو می‌شود. ظرفیت سالن رستوران راستگو در حدود ۱۲۰ نفر است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این رستوران فضای مناسب جهت پارک اتومبیل‌های شخصی مسافران و میهمانان است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رستوران راستگو در مقابل سایر رستوران های مشهد ساعت کاری آن است. رستوران راستگو بازه‌های طولانی برای وعده ناهار و شام را در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهد.

رستوران راستگو منوی غذایی متنوعی از انواع غذاهای ایرانی با گوشت قرمز و گوشت سفید دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد پرس‌های غذایی این رستوران وجود دارد، حجم زیاد غذا است.

تقریبا همه افرادی که تجربه غذا خوردن در رستوران راستگو وکیل آباد مشهد را داشته‌اند، طرفدار پر و پا قرص شیشلیک‌های راستگو شده‌اند. برخی از آن‌ها معتقدند که شیشلیک رستوران راستگو حتی از شیشلیک‌های معروف شاندیز هم بهتر است؛ اما نکته‌ای که وجود دارد قیمت بسیار بالای این غذا است. این رستوران دارای منوی اردور نیز هست که مبلغ جداگانه‌ای برای هر نفر دریافت می‌شود.

۵. رستوران بابا قدرت

رستوران باباقدرت

منبع عکس: fidilio

مجتمع بابا قدرت متعلق به دوران قاجار است و قدمتی ۲۰۰ ساله دارد. این مکان جزو آثار ملی محسوب می‌شود و دارای رستوران سنتی، چای‌خانه و بازارچه سنتی است.

مجموعه رستوران باباقدرت با وسعتی در حدود ۳۰۰۰ متر مربع در محیطی کاملاْ تاریخی و سنتی با استفاده از مبلمان سنتی فضایی دلنشین و جذاب را برای مهمانان گرامی فراهم کرده است. سازه خشتی و آجری و سقف‌های بلند گنبدی و درمجموع نوع ساختار فضا، محیطی آرام‌بخش و متناسب با روحیه‌ ایرانیان فراهم کرده است. اگر عاشق سبک نوستالژیک و سنتی هستید، به هیچ عنوان این رستوران را از دست ندهید.

بهتر است بدانید که معروف‌ترین غذای رستوران سنتی بابا قدرت، خوراک گردن آن است. 

۶. رستوران نسیم لبنان

رستوران نسیم لبنان

منبع عکس: tripbama

رستوران نسیم لبنان با سرو انواع غذاهای لبنانی از سال ۱۳۸۸ در مشهد آغاز به کار کرد و همان طور که از نامش پیدا است، با انواع غذاهای لبنانی در خدمت مهمانان است. غذاهای خوشمزه و برخورد مناسب کارکنان و پیک رایگان از جمله ویژگی‌های این رستوران به شمار می‌رود.

غذاهای رستوران نسیم لبنان به روش کاملا سنتی به مشتریان عرضه می‌شود و مهم‌ترین ویژگی آن به‌کار نبردن مواد غذایی مضر مانند سوسیس، کالباس، سس مایونز و برنج است؛ هرچند کمبود این مواد را حس نمی‌کنید و از امتحان‌کردن غذاهای متنوع و جدید که هم لذیذ و هم سالم هستند لذت می‌برید. محبوب ترین غذایی که در این رستوران سرو می‌شود، شاورما و فلافل است که البته طرفداران بسیاری هم دارد. پیشنهاد ما به شما در این رستوران زیبا و خاص، شاورمای مرغ و پیتزا سجوق است.

همچنین این رستوران به‌لحاظ موقعیت، بسیار نزدیک به حرم امام رضا (ع) است.

  • آدرس رستوران نسیم لبنان: خیابان شیرازی
  • شماره تلفن رستوران نسیم لبنان: ۳۲۲۹۱۳۶۰-۰۵۱

۷. رستوران باغ زیتون

رستوران باغ زیتون مشهد

منبع عکس: irandehkadeh

رستوران باغ زیتون در شهر مشهد شهرت خاصی دارد و در آن غذاهای ایتالیایی سرو می‌شود. این رستوران دارای دو شعبه در سطح شهر مشهد است و ویژگی برجسته و جالب آن را می‌توان استفاده از مرغ و گوشت تازه به‌جای سوسیس و کالباس دانست. تمامی سبزیجات موجود در غذاها کاملا ضدعفونی‌شده و غذا در محیطی بهداشتی طبخ می‌شود. مشهورترین غذای این رستوران، استیک آن است؛ البته پیتزاها و پاستاهای آن هم بسیار محبوبیت دارند.

۸. رستوران مهستان

رستوران مهستان مشهد

منبع عکس: fidilio

رستوران مهستان شاندیز در زمينى به وسعت ٢٠٠٠ متر مربع و داراى فضاى زمستانى و تابستانى اختصاصى، با كيفيت و خدماتى بى‌سابقه میزبان زائران عزیز است.

غذاهای ایرانی و چلوهای مختلف این رستوران بسیار معروف هستند؛ به همین خاطر، رستوران مهستان را می‌توان به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین و برترین رستوران‌های مشهد به حساب آورد. سرویس‌دهی و خدمات این رستوران مطابق میل مشتریان بوده و ظرفیت آن در حدود ۳۰۰ نفر است. بد نیست بدانید که این رستوران غذاهای خود را به‌صورت بیرون‌بر و تحویل درب منزل هم ارائه خواهد کرد.

۹. رستوران شورورزی

رستوران و کترینگ شورورزی مشهد

منبع عکس: mashhadmag

یکی دیگر از رستوران‌های مشهور و پرطرفدار مشهد که دارای محیطی دنج و گرم است، رستوران شورورزی نام دارد. غذاهای این رستوران بسیار باکیفیت و خوشمزه بوده و قیمت مناسبی دارد. سابقه رستوران شورورزی در رستوران‌داری بسیار درخشان است و به‌منظور رفاه حال مشتریان، دارای پارکینگ اختصاصی نیز است. صرف غذا در این رستوران واقعا آرامش‌بخش بوده و لحظاتی بی‌نظیر برای شما ثبت خواهد کرد. همچنین این مجموعه دارای فضای مجزای کترینگ نیز است.

۱۰. چلوکبابی امید

رستوران چلو کبابی امید

منبع عکس: restline

چلو کبابی امید از رستوران‌های اصیل مشهدی است که اگرچه مدرن نیست، کیفیت غذای آن واقعا بالاست. اگر اهل یک چلوکباب درجه یک با پیاز، سبزی خوردن و دوغ محلی هستید، هرگز این رستوران را از دست ندهید. رستوران امید یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کبابی‌های مشهد با نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت است؛ این کبابی همیشه شلوغ بوده و کباب کوبیده‌های این رستوران محوبیت زیادی در مشهد دارد.

۱۱. رستوران علی

رستوران علی مشهد

منبع عکس: fidilio

رستوران علی از رستوران‌های خوب با غذای ایرانی است که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد. این رستوران سرویس‌دهی بسیار سریعی دارد و کیفیت غذا عالی است. ظرفیت سالن رستوران علی در حدود ۲۲۰ نفر است و رزرو تلفنی  انجام می‌پذیرد؛ همچنین پیک رستوران علی نیز رایگان سرویس می‌دهد.

این رستوران در محدوده اطراف حرم قرار دارد و فاقد پارکینگ اختصاصی است.

۱۲. رستوران ایتالیایی لیو

رستوران ایتالیایی لیو

منبع عکس: restline

یکی از بهترین پیتزاها و پاستاهای موجود را می‌توان در رستوران ایتالیایی لیو یافت. رستورانی شیک با مشتری زیاد که طبیعتا باعث شلوغ بودن فضا می‌شود، البته اگر قبل از مراجعه میز رزرو کنید، بهتر خواهد بود؛ اما بدون رزرو هم مشکلی پیش نمی‌آید.

هزینه‌های این رستوران به جهت محیط شیک آن و همچنین کیفیت خوب غذاهایش، بالاتر از فست فودهای عادی خواهد بود؛ اما به نسبت کیفیت غذاها می‌توان گفت به‌صرفه است. بهتر است بدانید که چیکن پاستا و چیکن پیتزا دو مورد از بهترین غذاهای رستوران لیو به شمار می‌روند. همچنین به نظر می‌رسد پیتزاها بهتر از پاستاها باشند.

یکی از مزایای این رستوران این است که افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند، می‌توانند میز مخصوص داشته باشند و این بسیار عالی است. همچنین سرویس تحویل غذا در منزل نیز برقرار است.

۱۳. خانه استیک

خانه استیک مشهد

منبع عکس: dehkade

یکی از بهترین استیک‌های مشهد را می‌توانید در خانه استیک دایان پیدا کنید که البته غذاهای دیگر هم مثل لازانیا، پیتزا، پاستا در منوی این رستوران است. در خانه استیک دایان، استیک به سبک ایتالیایی سرو می‌شود و سرویس‌دهی اروپایی در کنار دکوراسیون داخلی بسیار شیک آن، فضا را برای گذراندن یک شب آرام در مشهد فراهم می‌کند. در این رستوران می‌توان استیک با طعم های متفاوت مکزیکی، فلفلی، ترش یا ساده را امتحان کرد. 

این رستوران همه‌روزه به غیر از جمعه‌ها به مشتریان خود خدمات داده و تنها در وعده شام سرویس‌دهی پیک دارد.

۱۴. پیتزا شبدیز

رستوران پیتزا شبدیز مشهد

منبع عکس: fidilio

پیتزا شبدیز یکی از بهترین فست فودهای مشهد محسوب می‌گردد. رستورانی خلوت، آرام و دنج با انواع ساندویچ‌ها، برگرها و پیتزاهای فوق‌العاده‌ که البته می‌توانید سالادهای خیلی خوبی را هم مزه کنید. 

۱۵. رستوران کلبه

رستوران کلبه مشهد

منبع عکس: kojaro

یکی دیگر از رستوران‌های شیک و زیبای مشهد رستوران کلبه است. منوی رستوران کلبه شامل غذاهای ایرانی، ایتالیایی و فست‌فود است. این رستوان گنجایش ۴۰ نفر را دارد و تحویل رایگان در محدوده، رزرو تلفنی و پارکینگ از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

۱۶. رستوران گیاهی خانه

رستوران گیاهی خانه مشهد

منبع عکس: kojaro

افرادی که گیاه‌خوار هستند می‌توانند برای صرف غذا به رستوران گیاهی خانه مراجعه کنند. هدف این رستوران سرو غذاهای گیاهی و سالم است. در واقع رستوران گیاهی‌خانه اولین و تنها رستوران گیاهی در مشهد است که تمامی غذاها را با طعم و بوی بی‌نظیر طبخ می‌کند. در صورتی که این رستوران را انتخاب کردید، حتما دمنوش‌ها و شربت‌های رستوران گیاهی‌خانه را نیز امتحان کنید. این رستوران با ظرفیت ۳۰ نفر، محیطی دنج و آرام دارد و امکان برگزاری مراسم‌ها و جشن با هماهنگی قبلی در آن مهیا است.

۱۷. کافه رستوران تراس

کافه رستوران تراس مشهد

منبع عکس: touryab

کافه رستوران تراس مشهد یکی از کافه رستوران‌های جدید شهر است که در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده و توانسته است در این مدت کم، جزو برترین رستوران‌های مشهد قرار گرفته و در کنار رستوران‌هایی باشد که قدمت‌های بیش از ۵۰ سال دارند. 

کافه رستوران تراس مشهد را با نام مجموعه غذایی تراس هم می‌شناسند؛ چراکه در این رستوران، علاوه بر انواع غذاهای لذیذ ایرانی، انواع غذاهای فرنگی به‌خصوص غذاهای ایتالیایی هم سرو می‌شود. همچنین در کنار منوی غذایی، منوی کافه نیز وجود دارد که شامل انواع وعده‌های صبحانه، کیک‌ها، دسرها، انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد است. منوی کافه در هر ساعتی که به رستوران مراجعه کنید، قابل سفارش است؛ اما برای وعده ناهار و شام، منوهای جداگانه دارند و وعده صبحانه همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ به‌صورت بوفه ارائه می‌شود.

رستوران محیطی مدرن، شیک و نسبتا شلوغی دارد چراکه به لطف تعداد بالای میزها و صندلی‌ها به‌خصوص میزهای با ظرفیت بالا، در اکثر مواقع شلوغی قابل‌توجهی در رستوران مشاهده می‌شود؛ هرچند کمتر دیده شده مشتریان هنگام ورود به رستوران، زمانی را جهت خالی شدن میز صبر کنند. توصیه می‌شود برای قرارهای کاری، دوستانه، گروهی و ملاقات‌های مختلف، کافه رستوران تراس مشهد یکی از اولویت‌ها باشد.

۱۸. فود کورت اطلس

فود کورت اطلس مشهد

منبع عکس: kojaro

فودکورت اطلس در طبقه F مجتمع اطلس قرار دارد. این فودکورت دارای فضایی بزرگ و بسیار شاد، بادکور زیبا است. کیفیت فودکورت عالی و نمایندگی‌های غذایی مطرح در آنجا حضور دارند.

با توجه به برخورد خوب پرسنل و محیط بسیار تمیز مجموعه واقعا ارزش امتحان کردن را دارد.

۱۹. فود کورت آرمیتاژ

فود کورت آرمیتاژ مشهد

منبع عکس: armitajmall

مجموعه فودکورت آرمیتاژ می‌تواند به همه سلیقه‌ها و ذائقه‌ها پاسخ بدهد و حداقل تنوع غذایی چندین کشور دنیا را ارائه خواهد کرد و همه علاقه‌مندان می‌توانند در یک فضای دل‌انگیز، انواع و اقسام خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های ملل مختلف دنیا را امتحان کنند.

این مجموعه دارای ۱۰ غرفه با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی شامل انواع استیک، پاستا، پیتزا، برگر، سیب‌زمینی، غذاهای ایرانی، ساندویچ، سالاد، آب‌میوه است.

۲۰. فود کورت پاژ

فود کورت پاژ یا شهر غذا مشهد

منبع عکس: lastsecond

در فودکورت پاژ که معروف به شهر غذا است، انواع رستوران‌های سنتی و فست‌فودی و همچنین سالاد بار مشغول به کار هستند. شهر غذای پاژ دارای پارکینگ اختصاصی است.

بهترین رستوران های شاندیز

۱. رستوران ارم شاندیز

رستوران ارم شاندیز

منبع عکس: epersianhotel

رستوران ارم شاندیز یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های مشهد است که درسال ۱۳۶۲  افتتاح شده و شامل سه بخش رستوران سنتی، فضای باز و سالن VIP است که بخش رستوران VIP از سال ۹۰ راه‌اندازی شده است.

چلوکباب‌ها و شیشلیک‌های این رستوران بسیار محبوب بوده و بیشتر مشتریان این رستوران را کسانی تشکیل می‌دهند که قصد خوردن کباب‌های آن را دارند.

یکی از مزایای این رستوران، انتخاب فضایی است که دوست دارید غذایتان را در آنجا میل کنید؛ فضای باز با آلاچیق یا فضای سرپوشیده با میز و صندلی مدرن. کیفیت غذاها عالی است خصوصا شیشلیک و ماهیچه که دو غذای معروف و لذیذ آن هستند. معمولا هر پرس غذا برای دو نفر کافی است و این خیلی عالی است. گفته می‌شود بهترین شیشلیک در مشهد در همین جا سرو می‌شود. 

پارکینگ اختصاصی مجموعه یکی دیگر از مزایای آن است. همچنین ورودی مخصوص ویلچر نیز در این مکان وجود دارد.

  • آدرس رستوران ارم شاندیز : شاندیز، نرسیده به میدان دوم
  • شماره تلفن رستوران ارم شاندیز : ۳۴۲۸۴۰۰۰-۰۵۱ و ۳۴۲۸۲۰۲۰-۰۵۱

۲. رستوران پدیده شاندیز

رستوران پدیده شاندیز

منبع عکس: mashhadmag

رستوران پدیده شاندیز مشهد یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های مشهد است که از گذشته تاکنون همیشه بر سر زبان‌ها نامی خوش دارد.

یکی از ویژگی‌های اصلی این رستوران، فضای هیجان‌انگیزی است که برای استقرار مشتریان و مخاطبان رستوران تعبیه شده است. آلاچیق‌ها و فضای باز این رستوران نیز همیشه برای مشتریان و طرفداران همیشگی شاندیز جذاب است.

اگر به رستوران پدیده شاندیز سری بزنید، متوجه این نکته خواهید شد که شما با ورود به یک رستوران، در واقع به سه رستوران مختلف با نام‌های رستوران بین‌المللی، رستوران منو آزاد و رستوران تابستانی وارد شده‌اید. همین مسئله موجب می‌شود تا مشتریان با سلیقه‌های مختلف بتوانند برای صرف یک وعده غذایی بی‌نظیر به شاندیز بیایند.

باغ بزرگ پرندگان، موجب شده تا مخاطبان شاندیز مشهد بتوانند در کمال آرامش و پس از صرف غذای خود از محیط اطراف لذت ببرند. همچنین محیط سفره‌خانه‌ای و سنتی رستوران به‌عنوان فضایی برای صرف چای، یکی از پر طرفدارترین قسمت‌های مجموعه پدیده شاندیز به حساب می‌آید.

رستوران پدیده شاندیز همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است؛ همچنین این رستوران امکان رزرو تلفنی دارد.

۳. رستوران حسین شیشلیکی

رستوران حسین شیشلیکی

منبع عکس: fidilio

حسین شیلیکی یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شاندیز است که شیشلیک های خیلی محبوبی دارد. فضای این رستوران نیز باز و دارای تخت و حوض است و حتی تا هزار نفر هم ظرفیت دارد.

شیشلیک‌های رستوران حسین شیشلیکی از بهترین شیشلیک‌های مشهد است به طوریکه بین مردم خود مشهد، کمتر کسی غذای رستوران حسین شیشلیکی را با دیگر رستوران ها عوض می‌کند. قیمت غذا در رستوران حسین شیشلیکی کمی بیشتر است، اما پیش غذای بسیار مفصل و خوشمزه‌ای برای پذیرایی از میهمانان می‌آورد. پرس غذای حسین شیشلیکی بزرگ‌تر از دیگر رستوران‌ها است.

۴. رستوران دهکده شاندیز

رستوران معلق در دهکده شاندیز

منبع عکس: soltansafar

یکی از فضاهای گردشگری کامل و مجهز که در فاصله‌ بسیار نزدیکی از مشهد مقدس قرار دارد دهکده‌ شاندیز است که در سال ۹۳ به‌صورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر با ۵۳,۵۰۰ متر مربع مساحت و ۹,۳۰۰ متر مربع زیربنا و ۱۱,۰۰۰ متر مربع درخت‌کاری، به‌عنوان اولین پارک خصوصی کشور به ثبت رسیده است. این مکان با داشتن امکاناتی از جمله سالن‌های بزرگ پذیرایی، سالن‌های مجهز جهت همایش و سمینار، انواع آلاچیق‌ها، باغ عشایر، باغ گل‌ها و پرندگان، افلاک نما، ایستگاه تیر و نشانه، جاده سلامت، عکاسخانه سنتی، رستوران ملل، رستوران هوایی، رستوران بزرگ دهکده، دریاچه ماهی‌گیری، محیط درشکه سواری، بازاچه هنر و سنت و… یکی از مکان‌های بسیار مناسب جهت گذراندن یک روز متفاوت در کنار خانواده است و روزانه توان پذیرایی از ۵۰۰۰ نفر مهمان را دارد. ساعات کاری این مجموعه همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۱ شب است.

رستوران معلق این مجموعه که در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده، در نوبت‌های یک ساعته و به‌صورت چهار فصل و در مدت ۴۵ دقیقه آماده پذیرایی و خدمات‌دهی به گردشگران است. این رستوران مجهزترین، مرتفع‌ترین و بزرگترین رستوران معلق جهان است، جالب است بدانید اکثر رستوران‌های معلق را به‌وسیله جرثقیل بالا و پایین می‌آورند، اما رستوران معلق مشهد، به‌وسیله سازه‌ای که وظیفه بلند کردن رستوران را دارد نصب شده است. این رستوران با ۱۰ خدمه، ۹ تن وزن دارد و تا ارتفاع ۴۰ متری بالا می‌رود. ظرفیت این رستوران ۳۲ نفر است که همگی در طول دریافت خدمات در این رستوران بیمه می‌شوند. اجرای موسیقی در ارتفاع و ارائه سرویس در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در این رستوران صورت می‌گیرد.

۵. رستوران حاج حسن شاندیز

منو رستوران حاج حسن

منبع عکس: restline

حاج حسن برند معروف رستوران‌های زنجیره‌ای در مشهد است که شعبه شاندیز آن به‌دلیل داشتن فضای سنتی با تخت‌های ایرانی در دل یک فضای سبز دل‌انگیز که رودخانه‌ای نیز از میان آن می‌گذرد، بسیار پرطرفدار است. در بیشتر روزها ظرفیت بالای ۲۰۰ نفر این رستوران پر می‌شود و ممکن است کمی برای خالی شدن جا معطل شوید؛ اما سرعت سرویس‌دهی بالا است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سر زدن به این رستوران تخت خود را رزرو کنید.

در رستوران حاج حسن کیفیت نسبت به کمیت اهمیت بسیار بیشتری دارد به همین دلیل، منو پرباری جلوی شما نخواهد بود؛ اما قطعا هر غذایی که در منو قرار دارد کیفیت بالایی دارند. چلو گوشت رستوران حاج حسن در کل مشهد مشهور است و قطعا یک انتخاب فوق‌العاده خواهد بود. حجم غذاها از حد معمولی بیشتر است و شامل سرویس رایگان نیز می‌شود. در این رستوران جای پارک اختصاصی وجود دارد.

بهترین رستوران‌های طرقبه

۱. رستوران سید و پسران

رستوران سید و پسران دیزی

منبع عکس: irandehkadeh

رستوران سید و پسران در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر در سال ۱۳۷۴ با مدیریت سید مهدی سجادیان جاغرق در روستای ییلاقی جاغرق افتتاح شد که دارای فضایی دیدنی، آرام و دلنشین است. این رستوران دارای سالن های پذیرایی سنتی و همچنین لژ خانوادگی مخصوص است و بهترین دیزی‌های منطقه در این رستوران معروف ییلاقی سرو می‌شود. ظرفیت رستوران با فضای باز زیبای آن در حدود ۴۰۰ نفر است و از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا یک بامداد مشغول سرویس‌دهی است.

۲. رستوران آبشار

رستوران آبشار

منبع عکس: okhtapous

رستوران آبشار فعالیت خود را از سال ۱۳۶۵ آغاز کرد. این رستوران با محیطی زیبا، دلنشین و فضای مجهز به آلاچیق‌های تابستانی و زمستانی، سالن سرپوشیده شیشه‌ای با چشم‌انداز زیبای رودخانه و امکانات متنوع از قبیل ماهی‌گیری، اینترنت رایگان، کافی شاپ و سالن بیلیارد آماده پذیرایی و ارائه خدمات است.

کابین‌های زمستانی این رستوران در زمستان این امکان را به شما می‌دهد که بدون سرد شدن غذا از محیط دلنشین و غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

۳. رستوران تشریفات

رستوران تشریفات طرقبه

منبع عکس: sfiran

یکی از بهترین رستوران‌های مشهد در طرقبه، رستوران تشریفات است که در نزدیکی جاغرق واقع شده است. فضای این رستوران که از رستوران‌های خوب مشهد محسوب می‌شود، بسیار زیبا طراحی شده است. آلاچیق‌هایی با طراحی منحصربه‌فرد، محیط گرم و صمیمی، پرسنل حرفه‌ای و سرو انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی از مزایای این رستوران است. گفتنی است که شیشلیک این رستوران بسیار لذیذ و خوشمزه است. انتخاب رستوران تشریفات طرقبه درهر فصلی می‌تواند ایدئال باشد. خدمات عالی رستوران تشریفات همراه با هوای دلپذیر و مطبوع، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

۴. رستوران چهارفصل عنبران

رستوران چهارفصل عنبران

منبع عکس: gardisha

رستوران چهارفصل عنبران که به رستوران بلبل عنبران معروف است یکی از بهترین رستوران‌های طرقبه است. این رستوران در حال حاضر مجهز به سیستم آشپزخانه و تجهیزات مدرن آشپزی است و با بهره‌گیری از امکانات و مزایای گاوداری، استخر پرورش ماهی و باغ و… کامل‌ترین مجموعه در منطقه طرقبه و عنبران محسوب می‌شود.

تمامی ترشی‌جات، سالادها، لبنیات و محصولات مورد نیاز مجموعه به‌صورت بهداشتی و به‌روز تهیه می‌شود. همچنین از ماست محلی چهارفصل عنبران نیز غافل نشوید؛ زیرا برای تهیه‌ لبنیات مورد نیاز در مجموعه چهارفصل عنبران یک واحد گاوداری با ۷۰ راس گاو در حال بهره‌برداری است.

در رستوران چهارفصل عنبران با اطمینان ماهی سفارش بدهید و از تازه بودن آن لذت ببرید. برای اطمینان از سلامت و تازگی ماهی که یکی از غذاهای اصلی نیز محسوب می‌شود، استخری با حجم ۱۲ هزار مترمکعب آب، در شرایطی طبیعی ساخته شده که بیش از ۲۰۰۰۰ ماهی قزل‌آلا را در خود جای داده است.

۵. رستوران قصر خورشید

رستوران قصر خورشید

منبع عکس: ghasre-khorshid

مجموعه تفریحی و توریستی قصر خورشید یکی از رستوران‌هایی است که به‌تازگی در منطقه توریستی طرقبه در مشهد افتتاح شده است. این رستوران دارای فضاهای بسیار بزرگ و کاملا سبز و آلاچیق‌های بسیار شیک است. شما می‌توانید در ایام تعطیل یا هنگام مسافرت به مشهد مقدس، از فضای تفریحی و توریستی این رستوران بسیار شیک و شاد که دارای فضای بسیار زیبایی است، استفاده کرده و در کنار خانواده لذت بودن در مشهد مقدس را بیشتر تجربه کنید.

قطعا رستوران های مشهد به این لیست محدود نمی‌شوند و تعداد دیگری از کافه‌ها و رستوران‌ها در جایجای مشهد وجود دارند؛ اما ما سعی کردیم در حد توان برترین و مشهورترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر شما در سفر خود به مشهد خاطره خوبی از غذا خوردن در یک رستوران دارید، لطفا آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه