کاهش ۱۴۷ درصدی شکایات از خدمات گردشگری در نوروز

نادر نینوایی
نادر نینوایی سه شنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴
کاهش ۱۴۷ درصدی شکایات از خدمات گردشگری در نوروز

باوجود افزایش ۴۱ درصدی تماس‌ها با سامانه ملی سفر در نوروز، میزان شکایات مطرح شده ۱۴۷ درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

به‌رغم افزایش ۴۱ درصدی تماس‌ها با سامانه ملی سفر در  تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، میزان شکایات مطرح شده ۱۴۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ هم‌زمان با تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، به ۱۶۰,۰۰۰ تماس گرفته شده از سوی گردشگران داخلی و خارجی پاسخ داد و امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی نیز نزدیک به ۱۵,۰۰۰ خدمت امدادی به مسافران نوروزی ارائه کرد.

"سامانه ملی سفر" که به‌عنوان مرجع اصلی اطلاعات گردشگری و سفر کشور وظیفه اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری و همچنین دریافت و پیگیری شکایات مردمی را بر عهده دارد، در تعطیلات نوروز به‌صورت شبانه‌روزی به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.

در زمان اجرای طرح نوروزی امسال که از ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ادامه داشت، به ۱۶۰,۲۰۰ تماس در حوزه‌های مختلف از جمله اطلاعات راه‌ها، وضعیت آب‌وهوا، معرفی جاذبه‌های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو، اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی پاسخ داده شد. این رقم در مقایسه به آمار ثبت شده در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۱ درصد افزایش تماس‌ها را نشان می‌دهد.

سامانه ۰۹۶۲۹ به‌عنوان یکی از اجزای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به‌منظور تسهیل سفرهای نوروزی و و ارائه مطلوب‌تر خدمات در سطح کشور، به گردشگران خارجی نیز به زبان انگلیسی خدمات اطلاعاتی ارائه کرد.

بر اساس اطلاعات ثبت شده، بیشترین تماس‌های گرفته شده با سامانه ملی سفر به درخواست اطلاعات مربوط به اماکن اقامتی کشور با نزدیک به ۴۲,۰۰۰ مورد، اطلاعات راه‌ها و وضعیت ترافیکی جاده‌های مواصلاتی کشور با حدود ۳۹,۰۰۰ تماس و پس از آن، وضعیت آب و هوای مناطق مختلف با ۳۱,۱۶۱ مورد تماس اختصاص داشت.

همچنین در این ایام به نظرات و شکایات مردمی که از مراکز گردشگری و اقامتی و ارائه دهندگان خدمات و کالا در کشور وجود داشت رسیدگی شد و برخی مخاطبان نیز به ثبت تقدیر و تشکر از خاطره‌سازان سفر و قدردانی از ارائه خدمات گردشگری و اقامتی مطلوب پرداختند. آمار شکایت‌ها به‌رغم افزایش ۴۱ درصدی تماس‌ها، نسبت به سال گذشته، ۱۴۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی نیز در روزهای اجرای طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ که از ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ اجرا شد، ۱۴,۷۸۰ خدمت امدادی شامل مشاوره کارشناسی تلفنی، حمل خودرو، تعمیر وسایل نقلیه در محل، سرویس در منزل و... به امدادخواهان در سراسر کشور ارائه کرد.

بیشترین خدمت ارائه شده از سوی این گروه امدادی با ۱۱,۴۰۶ مورد، مربوط به سرویس‌های حمل خودرو بود و زمان امدادرسانی در تعطیلات نوروز امسال به‌منظور فراهم آوردن رفاه حال بیش از پیش مسافران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته ۲ دقیقه کاهش یافت.

تهران، سمنان، اردبیل، گیلان، فارس، زنجان، قزوین، خراسان رضوی و خوزستان استان‌هایی بودند که بیشترین سرویس‌های امدادی را دریافت کردند.

امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی با شماره های ۰۹۶۲۹، ۶۴۲۳ و ۱۴۲۳ در سراسر کشور به‌صورت شبانه‌روزی در تمامی ایام سال آماده دریافت پیام امدادخواهان و اعزام گروه‌های امدادی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه