تصاویری بامزه از خرگوش های پشمالو، نماد سال 1402

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
تصاویری بامزه از خرگوش های پشمالو، نماد سال 1402

عکاس خوش‌ذوقی تصاویری دیدنی از خرگوش‌های خانگی خود گرفته‌ است که برای هر بیننده‌ای جالب هستند؛ به‌ویژه که آن‌ها به‌عنوان نماد سال ۱۴۰۲ جذابیت مضاعفی برای مردم ایران دارند.

«اشرافول ارفین» (Ashraful Arefin) عکاسی خلاق اهل داکا در بنگلادش است که سرپرستی دو خرگوش خانگی کوچک را بر عهده گرفت و سپس عاشق عکاسی از آن‌ها شد. او اعتقاد دارد که این خرگو‌ش‌های خوش‌عکس، مدل‌های فوق‌العاده‌ای هستند. ارفین درباره عکاسی از خرگوش‌هایش می‌گوید:

دوست دارم آن‌ها را طوری به تصویر بکشم که گویی در دنیایی زیبا و جادویی با قدری چاشنی بامزگی زندگی می‌کنند. می‌خواهم شخصیت‌ هر خرگوش را در قاب دوربین ثبت کنم و نشان دهم که آن‌ها نیز احساساتی شبیه انسان دارند. سخت‌ترین بخش عکاسی از خرگوش‌ها زمانی بود که می‌خواستم آن‌ها برای من ژست بگیرند؛ به‌خصوص که این موجودات دوست‌داشتنی بسیار حساس هستند و به‌آسانی می‌ترسند. برای گرفتن یک عکس زیبا به صبر زیادی نیاز داشتم؛ ضمن اینکه همیشه دوربینم آماده بود تا هیچ‌یک از فعالیت‌‌های خرگوش‌ها را از دست ندهم. خیلی مهم است که خرگوش‌ها احساس راحتی کنند و آن لحظه، اتفاق جادویی رخ می‌دهد. من فقط با دوربینم آن‌ها را دنبال می‌کنم و اجازه می‌دهم در اطراف پرسه بزنند و کارهای معمول خود را انجام دهند. طرز نگاه‌، جنب‌وجوش و کنجکاوی آن‌ها بسیار جذاب است و فرصت‌های زیادی برای عکس به وجود می‌آورد.

این عکاس بنگلادشی در ادامه توضیح می‌دهد، جالب‌ترین بخش داستان زمانی بود که خرگوش‌ها خود را تمیز می‌کردند؛ اگرچه آن‌ها این کار را خیلی سریع انجام می‌دادند‌ و گرفتن عکس مناسب بسیار سخت بود، او این شانس را داشت تا برخی از آن‌ها را ثبت کند. اشرافول ارفین امیدوار است که عکس‌هایش باعث شود مردم بیشتر به خرگوش‌ها اهمیت بدهند و آن‌ها را دوست داشته باشند.

در ادامه می‌توانید شاهد تصاویری دیدنی از خرگوش‌هایی باشید که به نماد سال ۱۴۰۲ تبدیل شده‌اند. در واقع، انتخاب حیوانات به‌عنوان نماد سال فقط مختص ایرانی‌ها نیست و بسیاری از مردمان مشرق‌زمین برای هر سال، یک نماد دارند. خرگوش در فرهنگ‌های مختلف نمادی از هوش و ذکاوت، سرعت، ثروت، خوش‌شانسی، باروری و زندگی است و امید می‌رود که سالی پربار در انتظار همه باشد.

خرگوشی با تاج طلا

عکس خرگوشی کوچک

عکسی از پشت یک خرگوش

خرگوش سفید

تاج گل روی سر خرگوش

خرگوشی سفید در حال استراحت

گلی بنفش روی سر خرگوش

خرگوشی با کلاهی بر سر

خرگوشی کوچک در کنار رباتی کاغذی

نیمرخ یک خرگوش سفید

خرگوشی با گل بنفش روی سرش

پرتره خرگوشی سفید

خرگوشی قهوه ای

نیمرخ یک خرگوش سفیدرنگ

پرتره خرگوشی قهوه ای

خرگوشی در حال تماشای پروانه

عکس‌های جالبی بودند؟ کدام تصویر جذاب‌تر از بقیه بود؟ اگر شما نیز به عکاسی از حیوانات علاقه‌ دارید و جزو دوست‌داران حیات وحش هستید، حتما تجربه و دیدگاه خود را با کاربران کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع boredpanda

دیدگاه