تماشا کنید: خرگوش بازیگوش و سمور عاشق در نقاشی‌های سه بعدی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
تماشا کنید: خرگوش بازیگوش و سمور عاشق در نقاشی‌های سه بعدی

هنرمندی خیابانی با خلق تصاویر سه‌بعدی کودکانه روی دیوارها و مسیرهای پیاده‌روی، لبخند را بر لبان عابران می‌نشاند.

هنر خیابانی از آن دست هنرهایی است که همه اقشار جامعه می‌توانند به‌سراغ آن بروند. این هنر اغلب به‌شکل نقاشی‌های دیواری عمومی و بزرگ است؛ اما خلق آن در اندازه‌های کوچک نیز خالی از لطف نیست. در واقع، برخی از بهترین هنرهای خیابانی به‌حدی کوچک هستند که اگر به آن توجه نکنید، ممکن است آن را از دست بدهید. فقط تصور کنید که در یک پیاده‌رو راه می‌روید و به یک‌باره این موجود کوچک را زیر پای خود ببینید.

نقاشی سه بعدی از موشی در حال بالاآمدن از نردبان

این نقاشی روز شما را می‌سازد، این‌طور نیست؟ یا حداقل برای چند لحظه لبخند به لبانتان می‌آورد. این ویژگی شخصیت‌های بانمک و جذاب «دیوید زین» (David Zinn) هستند که قبل از اینکه از روی دیوارها و زمین شسته شوند، شادی و لبخند را برای رهگذران به ارمغان می‌آورند.

هنر عمومی به‌نوعی عشق‌ورزیدن به کسانی است که نمی‌شناسید و راهی برای برقراری ارتباط با مردم بدون گفتن حتی یک کلمه است. دیوید زین دنیایی معرکه از شخصیت‌هایی خلق کرده است که در مکان‌های غیرمنتظره ظاهر می‌شوند. به‌عنوان مثال، با جرالد سمور در این کنده درخت ملاقات کنید که منتظر رسیدن عشقش است.

نقاشی سه بعدی یک سمور روی تنه درخت

زین از گچ و زغال چوب استفاده می‌کند تا شخصیت‌هایش را در شکاف دیوارها، پیاده‌روها و تنه درختان زنده کند. ساخته‌های او قرار نیست برای همیشه ماندگار باشند و به‌گفته زین، ماهیت موقت نقاشی‌ها به آن‌ها ارزش می‌بخشد. زین درباره آثارش می‌گوید:

آثار هنری معروفی که در موزه‌ها آویزان شده‌اند، هر روز توسط هزاران نفر دیده می‌شوند؛ اما برای نقاشی من باید در میان ده‌ها نفری باشید که امکان مشاهده آن را تا قبل از پاک‌شدن پیدا می‌کنند. همین موضوع آن‌ها را خاص کرده است.

او گاهی اوقات عناصری طبیعی پیدا می‌کند و آن‌ها را به‌عنوان بخشی از اثرش قرار می‌دهد؛ مانند سبزه دور کمر خرگوش بازیگوش! در برخی مواقع نیز دست‌ساخته‌های انسان نظیر گلدان سفالی وارونه و دریچه فاضلاب را دست‌مایه خلق یک اثر هنری می‌کند. در میان آثارش، خرسی کوچک با جوجه‌ای در بغل دیده می‌شود که به‌لطف شکل خاص یک سنگ به وجود آمده‌ است.

نقاشی سه بعدی موشی در کنار یک گلدان سفالی وارونه

موش کوچکی به نام نادین در بسیاری از نقاشی‌های زین وجود دارد؛ احتمالا به‌دلیل اندازه‌اش که به‌راحتی در فضاهای کوچک جا می‌شود. ماهیت سه‌بعدی نقاشی‌های او این احساس را در بیننده ایجاد می‌کند که گویی شخصیت‌های او واقعا آنجا هستند.

نقاشی موش کوچکی روی دیوار آجری

نقاشی سه بعدی حیوانی در حال غرق شدن

نقاشی سه بعدی از موجودی کارتونی

حیوانی کارتونی در حال گاززدن دریچه فاضلاب

نقاشی کوچک خرس با جوجه ای در بغل

نقاشی سه بعدی حیوانی سبزرنگ در دیوار آجری

نقاشی سه بعدی خوک بالدار روی زمین

نقاشی های کارتونی با گچ رنگی

نقاشی سه بعدی خرگوشی در حال رقص

نقاشی‌های زین برای شما نیز جذاب بودند؟ با کدام‌یک بیشتر ارتباط برقرار کردید؟ حتما ما و کاربران کجارو را در جریان نظر و دیدگاهتان قرار دهید.

مطالب مرتبط:

منبع upworthy

دیدگاه