هنر عکاسی، خلق تصاویر واقعی از ماشین‌های اسباب‌بازی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
هنر عکاسی، خلق تصاویر واقعی از ماشین‌های اسباب‌بازی

آنتونی رایان اشمیت، عکاس ۱۵ ساله‌ای است که در عکس‌های جذاب خود، ماشین‌های اسباب‌بازی را در اندازه‌های واقعی نشان می‌دهد.

پیداکردن سوژه مناسب برای بسیاری از عکاسان مشکل است و به همین دلیل برخی از آن‌ها با وسایل در دسترس‌ خود دست به خلاقیت می‌زنند. «آنتونی رایان اشمیت» (Anthony Ryan Schmidt)، عکاس ۱۵ ساله‌ای است که از کلکسیون ماشین‌های مینیاتوری قدیمی و آیفون خود تصاویری خلق می‌کند که با فریب چشم بیننده، این ماشین‌های کوچک را در اندازه واقعی به تصویر می‌کشد.

مادرش اشمیت در رابطه با علاقه پسرش می‌گوید:

بیشتر افراد مبتلا به اوتیسم از علایق خاصی برخوردار هستند و آنتونی همیشه عاشق ماشین بوده است. اشتیاق او به ماشین از سن کودکی آغاز شد تا اینکه در ۶ سالگی، از مدل‌های مجموعه‌اش عکاسی می‌کرد. از آن زمان، مهارت‌های او رشد قابل‌توجهی یافته و نتایج آن خلق تصاویری از ماشین‌های قدیمی در پارکینگ‌ها، پمپ بنزین‌ها و غیره شده است.

در تصاویر پشت صحنه به‌خوبی مشخص است که آنتونی اشمیت چطور صحنه‌های عکاسی خود را می‌سازد. ماشین‌های مختلف در فضایی کوچک قرار می‌گیرند؛ در حالی که پس‌زمینه‌ آن‌ها به‌اندازه واقعی است.

اشمیت آثار خود را به‌صورت آنلاین به اشتراک گذاشت و طرفداران زیادی به دست آورد. طرفدارانش به او کمک کردند تا هزینه انتشار اولین کتابش با نام «ماشین‌های کوچک، الهام بزرگ» را تامین کند. در ادامه او عکس‌های بیشتری گرفت و آن‌ها را در کتاب دومش با عنوان «تغییر دیدگاه‌ها» به تصویر کشید.

چندین ماشین قدیمی جلوی یک ساختمان

ماشینی قدیمی و سیاه رنگ

پسر نوجوانی در حال بازی با ماشین اسباب بازی

عکس یک ماشین قرمز قدیمی

پسر نوجوانی در حال عکاسی از ماشین های اسباب بازی

ماشین های آتش‌نشانی

عکاسی از دو ماشین قرمز اسباب بازی

عکاسی از ماشین مسابقه سفیدرنگ

چندین ماشین قدیمی

پسر نوجوان مشغول عکاسی از ماشین های اسباب بازی

ماشین های رنگی و قدیمی

پسری در حال عکاسی از ماشین هایش

عکسی سیاه و سفید از ماشین های قدیمی

پسر عکاس در حال گرفتن عکس از ماشین های کوچک اسباب بازی

نوجوانی مشغول عکاسی از ماشین هایش

ماشین های قدیمی و رنگارنگ

عکس سیاه و سفید از ماشین های قدیمی در کنار واگن قطار

خلق چنین تصاویری توسط نوجوانی ۱۵ ساله برایتان جذابیت داشت؟ تاکنون مهارت خود را برای عکاسی از وسایل موردعلاقه‌تان محک زده‌اید؟ حتما نظر و تجربه خود را با کاربران کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع mymodernmet

دیدگاه