پیش‌بینی کاهش تاخیرهای پروازی در نوروز 1402

نادر نینوایی
نادر نینوایی جمعه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۶
پیش‌بینی کاهش تاخیرهای پروازی در نوروز 1402

با راه‌اندازی مرکز مدیریت کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، پیش‌بینی می‌شود مسافران در نوروز ۱۴۰۲ با کمترین تاخیر مواجه شوند.

سخنگوی سازمان هواپيمايی كشوری پیش‌بینی کرد با راه‌اندازی مرکز مدیریت کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی در راستای هم‌پوشانی پروازها، مسافران در نوروز ۱۴۰۲ با کمترین تاخیر مواجه شوند.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپيمايی كشوری، درباره راه‌اندازی و فعالیت مرکز مدیریت کنترل پروازها و خدمات مسافران، گفت:

این مرکز از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در سازمان هواپیمایی کشور راه‌اندازی شد و فعالیت آن تا پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد:

شرکت‌های هواپیمایی نماینده خود را به این مرکز معرفی کرده‌اند و تمامی پروازهای صورت گرفته در فرودگاه‌های کشور با یکدیگر هم‌پوشانی خواهند داشت. در صورت تاخیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی پرواز از طریق شرکت دیگری انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپيمايی كشور با اشاره به رصد و پایش ۲۴ ساعته فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری افزود:

بدین‌منظور که مسافران در نوروز ۱۴۰۲ کمترین تاخیر و معطلی را داشته باشند، نسبت به همپوشانی احتمالی مشکلات شرکت‌ها و پروازها به‌صورت آنی تصمیم‌های مربوطه اتخاذ می‌شود.

رشد ۱۲ درصدی جابه‌جایی مسافران هوایی در نوروز ۱۴۰۲

یازرلو با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حجم جابه‌جایی مسافر با رشد بیش از ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲,۵۰۰,۰۰۰ نفر برسد، افزود:

۵,۵۰۰ پرواز برنامه‌ای و منظم برای مسیرهای داخلی همچنین مجوز ۳۵۰ پرواز فوق‌العاده صادر شده است. برای پروازهای خارجی نیز مجوز ۲,۲۰۰ پرواز برنامه‌ای و ۲۵۰ پرواز اضطراری برای ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه صادر شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه