بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شیراز | آدرس + امکانات و قیمت

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شیراز | آدرس + امکانات و قیمت

در شیراز، پایتخت گل و شعر ایران، اقامتگاه‌های بوم گردی بسیاری با امکانات رفاهی مناسب برای اقامت گردشگران ایجاد شده است.

گزینه‌های اقامتی بسیاری در شهر شیراز، از هتل‌های لوکس گرفته تا اجاره سوئیت در شیراز برای گردشگران ایجاد شده است؛ اما با اقامت در بهترین بوم گردی های شیراز، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از سفر برای شما رقم خواهد خورد.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از بهترین بوم گردی های شیراز، امکانات، اتاق‌ها و موقعیت جغرافیایی آن‌ها آشنا کنیم.

محبوب ترین بوم گردی های شیراز:

اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان

  • آدرس: خیابان دروازه سعدی، خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه نارنجستان قوام، کوچه فیلی‌ها (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۱۷۳۵۱۸ ۰۹۱۲ / ۳۲۲۴۳۷۸۸ ۰۷۱
  • صفحه اینستاگرام: mahsulttan@
  • قدمت اقامتگاه: اوایل دوره پهلوی
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه بومگردی ماه سلطان

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان به میزبانی «عالم تاج ظل‌انوار» در خیابان لطفعلی‌خان زند شیراز قرار دارد؛ اقامتگاهی که پس از مرمت و بازسازی خانه‌ای تاریخی با قدمت حدود ۱۰۰ سال در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان یکی از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران افتتاح شد. فاصله اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۹ کیلومتر (۱۵ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۴ کیلومتر (۲۵ دقیقه) است.

حیاطی باصفا با حوضی آبی‌رنگ و گلدان‌های رنگارنگ، دو سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و دو حمام در داخل حیاط، چایخانه سنتی با میز و صندلی‌ها و تخت‌های چوبی، پخش و اجرای موسیقی محلی زنده، اینترنت وای‌فای رایگان و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای راهنمایی گردشگران غیرایرانی از جمله امکانات بوم گردی ماه سلطان هستند.

مهمانان همچنین می‌توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل بوم گردی، انواع غذاهای محلی و لذیذ نظیر کلم‌پلو شیرازی، دم پختک، کته گوجه، دوپیازه آلو، کتلت و غیره و همچنین انواع پیش‌غذا، نوشیدنی‌های سرد و گرم، عرقیجات، دسر و کیک را در ساعات مختلف روز سفارش دهند. در چایخانه این مجموعه در روزهای پنجشنبه و جمعه با هماهنگی قبلی صبحانه مخصوص ماه سلطان و صبحانه فرنگی سرو می‌شود.

اتاقهای اقامتگاه بومگردی ماه سلطان

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

بوم گردی ماه سلطان در فاصله نزدیکی از برخی از مشهورترین جاهای دیدنی شیراز چون خانه تاریخی نصیرالملک، مسجد نصیرالملک، خانه قوام، آرامگاه شیخ روزبهان فسایی، مدرسه خان، مسجد جامع عتیق، امامزاده سید علاءالدین حسین و شاهچراغ قرار دارد و شما می‌توانید با پای پیاده به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اقامتگاه بوم گردی دو طبقه ماه سلطان دارای ۶ اتاق به‌صورت دو اتاق مستر دو نفره مهربانو و زربانو در طبقه همکف و اتاق‌های اختصاصی دو تا پنج نفره مه‌بانو، گوهربانو، شه‌بانو و نازبانو در طبقه اول است و به‌طور کلی ظرفیت اسکان و پذیرش ۱۸ گردشگر را دارد. اتاق‌های بوم گردی مجهز به تخت، سرویس کف‌خواب، یخچال، میز و صندلی، اسپیلت یا کولر آبی و بخاری گازی هستند. 

بوم گردی ماه سلطان گروه‌های مجردی را پذیرش نمی‌کند. ورود حیوانات خانگی و برگزاری مراسم در این مجموعه ممنوع، اما استعمال دخانیات مجاز است. برخی واحدها سرویس حمام و بهداشتی (ایرانی و فرنگی) اختصاصی ندارند و رزروکنندگان آن‌ها باید از این امکانات به‌صورت اشتراکی (در حیاط) استفاده کنند. برای نفرات اضافه اتاق‌ها رخت‌خواب سنتی در نظر گرفته‌اند و هزینه یک شب اقامت هر نفر اضافه ۳۵۰,۰۰۰ تومان است. رزرو اتاق در بوم گردی ماه سلطان به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
گهربانو۱۰تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)
دو تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام۸۵۰,۰۰۰
نازبانو۱۲تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)
یک تخت دونفره، یک رخت‌خواب سنتی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام۸۵۰,۰۰۰
زربانو۱۲دو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام۹۵۰,۰۰۰
مهربانو۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام۹۵۰,۰۰۰
مه‌بانو۱۰تا چهار نفر (دو نفر پایه + تا دو نفر اضافه)یک تخت دونفره، دو رخت‌خواب سنتی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام۸۵۰,۰۰۰
شه‌بانو۱۸تا پنج نفر (سه نفر پایه + تا دو نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، دو رخت‌خواب سنتی۱,۱۳۷,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی ماه سلطان (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی عمارت قاجاریه

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه ۴۱ (اسکندری)، روبه‌روی مجتمع تجاری نیکان، آخر کوچه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۲۶۹۱۷ ۰۷۱ / ۷۸۷۴۰۶۴ ۰۹۰۳ / ۳۲۲۲۶۸۷۶ ۰۷۱
  • وب‌سایت: hotelghajarieh.com
  • صفحه اینستاگرام: emaratghajarieh@
  • قدمت اقامتگاه: قاجار
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بوم گردی عمارت قاجاریه شیراز در سال ۱۳۹۷ شمسی پس از مرمت و بازسازی، افتتاح شد. این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۴۱۶ متر مربع و زیربنای ۳۵۰ متر مربع قرار دارد. پنجره‌هایی با قاب‌های چوبی و شیشه‌های رنگی قدیمی، حیاط زیبا با درختان و بوته‌های سرسبز و حوضی بزرگ و آبی‌رنگ از جذابیت‌های این بوم گردی به شمار می‌روند.

اقامتگاه بومگردی عمارت قاجاریه

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

جاذبه‌هایی چون ارگ کریمخان، شاهچراغ، نارنجستان قوام، خانه زینت‌ الملک، مسجد جامع عتیق و مسجد نصیرالملک نیز در فاصله نزدیکی از عمارت قاجاریه شیراز قرار دارند. فاصله اقامتگاه بوم گردی عمارت قاجاریه تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۱ کیلومتر (۲۰ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۷ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است.

اقامتگاه بوم گردی عمارت قاجاریه، به میزبانی مهندس «طه‌رضا همایونی» یکی از زیباترین و محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی شیراز است؛ اقامتگاهی که در یکی از خانه‌های قدیمی شهر (از آثار ملی ثبت‌شده شیراز) با قدمتی از دوره قاجار در بافت تاریخی قرار دارد. هشت باب اتاق این بوم گردی در طبقات همکف، اول و دوم (دو اتاق دو تخته در طبقه همکف، دو اتاق دو تخته و سه اتاق سه تخته در طبقه اول و یک اتاق شاه‌نشین سه تخته در طبقه دوم) قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید که اقامتگاه عمارت قاجاریه در بخش ورودی به اتاق‌های طبقه اول و دوم دارای تعدادی پله است. 

اقامتگاه بومگردی عمارت قاجاریه

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

از امکانات رفاهی تمام اتاق‌های بوم گردی عمارت قاجاریه می‌توان به تخت، توالت فرنگی و حمام اختصاصی، یخچال، تلویزیون و سیستم سرمایشی و گرمایشی اسپیلت اشاره کرد. توالت ایرانی مشترک در محوطه حیاط خانه، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، اینترنت رایگان، کافی‌شاپ با امکان سفارش انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، دمنوش‌ها، قهوه و قلیان و امکان سفارش انواع غذاهای محلی و سنتی نظیر کلم‌پلوی شیرازی، کوفته شیرازی، دمپختک، دیزی، جوجه‌کباب و چلوکباب از دیگر امکانات ارائه شده در این بوم گردی هستند. لازم به ذکر است که عمارت قاجاریه پارکینگ اختصاصی ندارد و مهمانان می‌توانند خودروی خود را در پارکینگ عمومی نزدیک اقامتگاه پارک کنند.

اقامتگاه بوم گردی عمارت قاجاریه در خانه تاریخی ثبت ملی قرار دارد

بوم گردی عمارت قاجاریه گروه‌های مجردی را پذیرش می‌کند. ورود حیوانات خانگی به این مجموعه ممنوع، اما استعمال دخانیات و برگزاری مراسم در آن مجاز است. هزینه یک شب اقامت هر نفر اضافه ۳۰۰,۰۰۰ تومان خواهد بود. جهت حفظ امنیت میهمانان درب اقامتگاه ساعت از ساعت ۱۲ شب به بعد بسته و تردد ممنوع است. رزرو اتاق در بوم گردی عمارت قاجاریه به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
سه دری بالا۱۳ظرفیت تا دو نفر (یک نفر پایه + تا یک نفر اضافه)
یک  تخت دونفره (ورودی ۶ پله دارد)از ۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰
یک دری بالا۱۳ظرفیت تا دو نفر (یک نفر پایه + تا یک نفر اضافه)
یک تخت دونفره (ورودی ۶ پله دارد)از ۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰
یک۱۱دو نفردو تخت یک‌نفره (ورودی یک پله منفی دارد)از ۹۷۵,۰۰۰ تا ۱,۳۰۰,۰۰۰
سه۱۱دو نفردو تخت یک‌نفره (ورودی یک پله منفی دارد)از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰
شاه‌نشین۲۳سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره (ورودی هفت پله کنج دارد)از ۱,۳۵۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰
ارسی۱۸تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره (ورودی سه پله دارد)از ۱,۳۵۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰
سه دری بزرگ۱۶تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره (ورودی ۶ پله دارد)از ۱,۱۷۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰
پنج دری۱۸تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره (ورودی سه پله دارد)از ۱,۳۵۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی عمارت قاجاریه (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی لوتوس 

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، جنب نارنجستان قوام، کوچه ۲۴٫۳ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۴۱۱۴۷ ۰۷۱ / ۵۶۰۰۰۱۲ ۰۹۱۷
  • صفحه اینستاگرام: lotus.guesthouse@
  • قدمت اقامتگاه: دوره قاجار
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بوم گردی لوتوس با فضایی سنتی و دلچسب از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی شیراز است که در خانه‌ای با قدمتی از دوره قاجار در محله قدیمی بالاکفت و در نزدیکی آثار تاریخی شیراز قرار دارد. این خانه تاریخی با وسعت تقریبی ۲۳۰ متر، پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۷ شمسی با کاربری اقامتگاه سنتی به بهره‌برداری رسید. فاصله اقامتگاه بوم گردی لوتوس تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۰ کیلومتر (۱۵ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۵ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است.

اقامتگاه بومگردی لوتوس 

منبع عکس: اینستاگرام lotus.guesthouse. عکاس: ناشناس

در بوم گردی لوتوس، ۹ واحد اقامتی (ترنج، گیتی، نسترن، صبا، نگار، سماع، مهر، بهار و سحر) با درب و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی زیبا در طبقات زیرزمین، همکف و اول تعبیه شده است؛ اتاق‌هایی که پنجره آن‌ها رو به حیاطی با حوض آبی‌رنگ و گلدان‌های زیبا در اطراف آن گشوده می‌شود و طاقچه‌‌های آن‌ها مزین به شمعدان‌ها و وسایل قدیمی زیبا است. ظرفیت اتاق‌های بوم گردی لوتوس از یک تا چهار نفر است و همه آن‌ها مجهز به تخت، حمام اختصاصی، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، اسپیلت، شوفاژ، یخچال، مینی‌بار غیررایگان، جالباسی و کمد هستند.

بوم گردی لوتوس به‌دلیل برخورداری از مشخصاتی چون مدیریت حرفه‌ای، رفتار صمیمانه کارکنان، امکانات رفاهی مناسب و غذاهای لذیذ، از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی شیراز در میان گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌آید.

امکاناتی نظیر رستوران و شربت‌خانه (با منوی متنوعی از صبحانه ایرانی، ناهار، شام، پیش‌غذا، نوشیدنی‌های گرم و سرد، دسر و کیک)، اتاق ماساژ، غرفه صنایع دستی (با ارائه محصولات معرق‌کاری، منبت‌کاری، قلمزنی، میناکای، سفالگری، شیشه‌گری، گلیم‌بافی و غیره)، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی مشترک در کافه رستوران در طبقه بالای اقامتگاه، میز و صندلی‌های چوبی در حیاط، سرویس کف‌خواب (با هماهنگی مجموعه و قابل استفاده در برخی از اتاق‌ها)، کپسول آتش‌نشانی در حیاط و کافه رستوران، اتو و سشوار (با اطلاع به کارکنان مجموعه در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد) و اقلام بهداشتی (شامپو، صابون، مایع دستشویی و دستمال توالت) نیز در بوم گردی لوتوس شیراز وجود دارد.

اتاقهای اقامتگاه بومگردی لوتوس 

منبع عکس: اینستاگرام lotus.guesthouse. عکاس: ناشناس

جاذبه‌هایی چون مقبره شیخ ابوذرعه، پارک ولیعصر، باغ نارنجستان قوام، خانه تاریخی نصیرالملک، مسجد نصیرالملک، خانه قوام، آرامگاه شیخ روزبهان فسایی، مدرسه خان، مسجد جامع عتیق، امامزاده سید علاءالدین حسین و شاهچراغ در نزدیکی بوم گردی لوتوس واقع شده‌اند و شما می‌توانید با پای پیاده به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بوم گردی لوتوس گروه‌های مجردی را پذیرش می‌کند. ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات در این مجموعه ممنوع، اما برگزاری مراسم مجاز خواهد بود. استفاده از سرویس کف‌خواب در برخی از اتاق‌ها امکان‌پذیر است و پذیرش نفر اضافه با هماهنگی اقامتگاه صورت می‌گیرد. رزرو اتاق در بوم گردی لوتوس به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
ترنجهشتیک نفریک تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی ایرانی (چهار پله به‌سمت بالا دارد)۷۰۰,۰۰۰
گیتی۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی فرنگی داخل حمام (چهار پله به‌سمت پایین دارد)۱,۴۰۰,۰۰۰
نسترن۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی فرنگی داخل حمام (پنج پله به‌سمت بالا دارد)۱,۴۰۰,۰۰۰
صبا۱۲دو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی ایرانی (۱۰ پله به‌سمت بالا دارد)۱,۴۰۰,۰۰۰
نگار۱۸سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی فرنگی داخل حمام (همکف)۲,۱۰۰,۰۰۰
سماع۱۸سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی فرنگی داخل حمام، سرویس بهداشتی ایرانی (همکف)۲,۱۰۰,۰۰۰
مهر۱۸سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی فرنگی داخل حمام (پنج پله به‌سمت بالا دارد)۲,۱۰۰,۰۰۰
بهار۱۸سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی فرنگی داخل حمام (۱۰ پله به‌سمت بالا دارد)۲,۱۰۰,۰۰۰
سحر۲۲چهار نفرچهار تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی فرنگی داخل حمام (۱۰ پله به‌سمت بالا دارد)۲,۸۰۰,۰۰۰

منبع جدول: مجموعه بوم گردی لوتوس / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی لوتوس (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم‌ گردی سی راه 

  • آدرس: سه راه نمازی، به‌سمت شاهچراغ، گذر تاريخی سنگ سیاه، پشت آرامگاه بی‌بی دختران، کوچه موزه مشکین‌فام (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۹۹۹۸۹۰۹۴۴
  • صفحه اینستاگرام: sirah_traditional_house@
  • قدمت اقامتگاه: پهلوی
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه سی راه در محله سنگ سیاه با فضایی صمیمی و دلنشین از محبوب‌ترین بوم گردی های شیراز است؛ اقامتگاهی با دو اتاق دو تخته، دو اتاق سه تخته، یک اتاق چهار تخته و یک اتاق هشت تخته که قدمت بنای آجری آن به دوره پهلوی می‌رسد. بوم گردی سی راه شیراز در سال ۱۳۹۶ شمسی پس از بازسازی و مرمت با کاربری اقامتگاه به بهره‌برداری رسید. این اقامتگاه دو طبقه است و اتاق‌های آن در طبقه همکف و طبقه اول قرار دارند؛ لازم به ذکر است که برخی از اتاق‌های بوم گردی سی راه در ورودی دارای چند پله هستند؛ پس اگر با سالمندان یا کودکان به شیراز سفر می‌کنید، به این مسئله توجه داشته باشید.

اقامتگاه بوم‌ گردی سی راه 

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

از اقامتگاه سی راه شیراز دسترسی آسانی به خانه فروغ‌الملک، حمام وکیل، بازار وکیل و مدرسه خان و همچنین ارگ کریم‌خان، خانه زینت‌الملک و باغ نارنجستان قوام خواهید داشت. میزبانی اقامتگاه سی راه در حال حاضر بر عهده خانم «الهام طالیان‌پور» قرار دارد. فاصله اقامتگاه بوم گردی سی راه تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۲ کیلومتر (۲۰ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۳ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است.

اقامتگاه سنتی سی راه در بنایی با قدمت پهلوی قرار دارد

تمام اتاق‌های بوم گردی سی راه شیراز علاوه بر تخت و امکانات معمولی (اینترنت، روم سرویس، امکانات گرمایشی و سرمایشی چون شوفاژ و اسپیلت، کمد و رخت‌آویز، فرش و یخچال)، دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند؛ اما تلویزیون ندارند. حوض زیبای آبی‌رنگ در وسط حیاط، گلدان‌هایی با گل‌های رنگارنگ در سراسر حیاط، تخت‌های چوبی در حیاط، پنجره‌های با قاب‌های چوبی و گچبری‌های هنرمندانه از دیگر جذابیت‌های این بوم گردی به حساب می‌آیند.

از دیگر امکانات ارائه شده در بوم گردی سی راه شیراز می‌توان سرویس بهداشتی ایرانی در محوطه، برگزاری تورهایی همچون تور بافت قدیم شیراز، تور آبشار مارگون و تور تمام روز و نیم‌روز شهر پارسه، پارکینگ اختصاصی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی و سرو غذاهای محلی (فقط برای وعده ناهار) را نام برد.

بوم گردی سی راه گروه‌های مجردی را پذیرش نمی‌کند. ورود حیوانات خانگی و برگزاری مراسم در این مجموعه ممنوع، اما استعمال دخانیات مجاز است. رزرو اتاق در بوم گردی سی راه به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
دو تخته دبل-دو نفریک تخت دونفره۱,۱۰۰,۰۰۰
دو تخته تویین-دو نفردو تخت یک‌نفره۱,۱۰۰,۰۰۰
سه تخته-تا چهار نفر (سه نفر پایه + تا یک نفر اضافه)سه تخت یک‌نفره۷۸۰,۰۰۰
سه تخته-سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره۵۵۰,۰۰۰
چهار تخته-چهار نفرچهار تخت یک‌نفره۱,۰۳۰,۰۰۰
هشت تخته۴۰هشت نفرهشت تخت یک‌نفره۲,۰۳۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت مکانچی / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی سی راه (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی ترنجستان

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، خیابان نارنجستان قوام، سنگ دقاقی‌ها، سمت چپ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۵۸۶۹۷۷ ۰۹۲۱
  • صفحه اینستاگرام: toranjestanhouse@
  • قدمت اقامتگاه: اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بوم گردی ترنجستان از بهترین و زیباترین اقامتگاه‌های بوم گردی شیراز در محله تاریخی بالاکفت و در خیابان لطفعلی‌خان زند است که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد. این خانه تاریخی در سال ۱۳۹۷ شمسی پس از مرمت و بازسازی، با کاربری اقامتگاه سنتی با مدیریت بانوان شیرازی و میزبانی «مه‌لقا اصل مهدوی» به بهره‌برداری رسید. ۶ واحد اقامتی این اقامتگاه (ترنج، نارنج، پهلوی، آرامش، سه دری و پنج دری یا اتاق آینه شاه‌نشین) با ظرفیت دو تا ۶ نفر در طبقات زیرزمین، همکف و اول واقع شده است و در ورودی تمام آن‌ها، چند پله به‌سمت بالا یا چند پله به‌سمت پایین وجود دارد.

تمام اتاق‌های بوم گردی ترنجستان مجهز به تخت، حمام اختصاصی، سرویس بهداشتی فرنگی داخل حمام، اسپیلت، یخچال، مینی‌بار غیررایگان، جالباسی و سرویس کف‌خواب هستند. حیاط مجموعه نیز با وجود درخت نارنج و حوض پر از ماهی‌های قرمز و نیلوفرهای آبی محیط دلنشین و آرامش‌بخشی دارد.

منابع عکس‌ها: اینستاگرام toranjestanhouse. عکاس: ناشناس

کافه و رستوران سنتی با منوی روز و میز و صندلی‌ها و تخت چوبی، اقلام بهداشتی (روبالشی، روتختی، مسواک، خمیردندان، شامپو، مایع دستشویی و دستمال توالت)، سرویس بهداشتی ایرانی مشترک در حیاط، کپسول آتش‌نشانی و اتو و سشوار (با اطلاع به کارکنان مجموعه در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد) از امکانات بوم گردی ترنجستان به شمار می‌آیند.

بوم گردی ترنجستان در فاصله نزدیکی از جاذبه‌هایی چون خانه تاریخی نصیرالملک، مسجد نصیرالملک، خانه قوام، آرامگاه شیخ روزبهان فسایی، مدرسه خان، مسجد جامع عتیق، امامزاده سید علاءالدین حسین و شاهچراغ قرار دارد و شما می‌توانید با پای پیاده به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. فاصله اقامتگاه بوم گردی ترنجستان تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۰ کیلومتر (۱۵ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۴ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است.

ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات در بوم گردی ترنجستان ممنوع است و پذیرش میهمان بعد از ساعت ۲۱ فقط با هماهنگی قبلی با مجموعه صورت می‌گیرد. استفاده از سرویس کف‌خواب در برخی از اتاق‌ها برای نفر اضافه امکان‌پذیر است و هر نفر اضافه برای یک شب اقامت باید ۴۵۰,۰۰۰ تومان هزینه کند. رزرو اتاق در بوم گردی ترنجستان به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
ترنج۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی ایرانی (پنج پله به‌سمت پایین دارد)۱,۵۹۰,۰۰۰
نارنج۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی ایرانی (پنج پله به‌سمت پایین دارد)۱,۵۹۰,۰۰۰
پهلوی

۱۴

تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک رخت‌خواب سنتی (۱۰ پله به‌سمت بالا دارد)۱,۶۹۰,۰۰۰
آرامش۱۶تا چهار نفر (سه نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی (چهار پله به‌سمت بالا دارد)۲,۱۰۰,۰۰۰
سه دری۱۶تا چهار نفر (سه نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی (چهار پله به‌سمت بالا دارد)۲,۳۹۰,۰۰۰
پنج دری یا اتاق آینه شاه‌نشین۲۵۶ نفردو تخت یک‌نفره، چهار رخت‌خواب سنتی (پنج پله به‌سمت بالا دارد)۲,۴۹۰,۰۰۰

منبع جدول: مجموعه ترنجستان / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی ترنجستان (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی پری دخت

  • آدرس: بلوار کریم‌خان زند، کوچه ۲۶، فرعی ۲۶/۱ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۶۲۰۰۶۴ ۰۹۱۷
  • صفحه اینستاگرام: paridokht_traditional_house@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه بومگردی پری دخت

منبع عکس: وب‌سایت بلد. عکاس: ناشناس

تمام اتاق‌های بوم گردی پری‌دخت حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی دارند

اقامتگاه بوم گردی پری‌دخت به میزبانی «پریسا زارعی»، از بهترین بوم گردی‌های شیراز است؛ اقامتگاهی دو طبقه که در مرکز شهر قرار دارد و دارای ۶ باب اتاق (چهار اتاق دو تخته و دو اتاق سه تخته) با ظرفیت کلی ۱۴ نفر است. تمام اتاق‌های بوم گردی پری دخت مجهز به سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند؛ مهمانان همچنین می‌توانند از سرویس بهداشتی ایرانی مشترک در حیاط نیز استفاده کنند. اتاق‌های طبقه پایین اقامتگاه با آجر و حصیر تزیین شده‌اند و اتاق‌های طبقه بالا مزین به هنر گچ‌کاری و رنگ‌آمیزی هستند.

پارکینگ اختصاصی غیرمسقف، راهنمای محلی، اینترنت رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، سیستم گرمایش بخاری گازی و سیستم سرمایش اسپیلت و البته سرو غذاهای محلی شیرازی نظیر کلم‌پلو، دوپیازه آلو، شکر پلو، قورمه به، یخنی نخود، لوبیا پلو، رب پلو، هویج‌پلو، دمپختک، قورمه‌سبزی و جوجه در رستوران از امکانات بوم گردی پری دخت به شمار می‌آیند.

از جاهای دیدنی نزدیک بوم گردی پری دخت می‌توان به حرم شاهچراغ، آرامگاه حافظ و سعدی، مسجد جامع عتیق، موزه پارس شیراز یا عمارت کلاه، باغ ارم و باغ نارنجستان اشاره کرد. فاصله اقامتگاه بوم گردی پری دخت تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۱ کیلومتر (۱۵ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۴ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است.

ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات در بوم گردی پریدخت ممنوع، اما برگزاری مراسم مجاز است. امکان استفاده از سرویس کف‌خواب در برخی از اتاق‌ها برای نفر اضافه وجود دارد و نفر اضافه باید به‌ازای هر شب، ۲۰۰,۰۰۰ تومان هزینه جداگانه پرداخت کند. رزرو اتاق در بوم گردی پریدخت به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
اتاق سه تخته (طبقه پایین و طبقه بالا)تا چهار نفر (سه نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت یک‌نفره، یک تخت دونفره، سه رخت‌خواب سنتی۱,۵۰۰,۰۰۰
اتاق دوتخته دبل (طبقه پایین و طبقه بالا)تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، دو رخت‌خواب سنتی۱,۲۰۰,۰۰۰
اتاق دوتخته سینگل (طبقه پایین و طبقه بالا)تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)دو تخت یک‌نفره، دو رخت‌خواب سنتی۱,۲۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت مکانچی / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی پری دخت (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی خانه باغ ایرانی

  • آدرس: چهارراه گمرک، خیابان مشیر شرقی، کوچه ۱۸، پلاک ۳۸ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۳۲۱۵۰۰ ۰۹۳۳ / ۳۲۳۲۵۱۸۴ ۰۷۱
  • صفحه اینستاگرام: khanebagheirani@
  • قدمت اقامتگاه: دوره پهلوی
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه بومگردی خانه باغ ایرانی

منبع عکس: وب‌سایت مکانچی. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی خانه باغ ایرانی یکی از بزرگ‌ترین بوم گردی‌های شیراز است که در عمارتی با قدمت پهلوی قرار دارد؛ بوم گردی خانه باغ ایرانی در سال ۱۳۹۵ پس از مرمت و بازسازی خانه تاریخی افتتاح شده است. این بوم گردی دارای ۱۳ اتاق با ظرفیت ۳۸ تخت است. وجود پنجره‌های مشرف به حیاط با شیشه‌های رنگی، آب‌نماها، نمای آجری ساختمان، حوض وسط حیاط، فواره و گلدان‌های زیبا از نقاط جذابیت بوم گردی خانه باغ ایرانی به شمار می‌روند؛ اقامتگاهی که در باغی بزرگ به وسعت حدود ۳,۰۰۰ متر مربع ساخته شده است.

اتاق‌های بوم گردی خانه باغ ایرانی دارای امکاناتی نظیر اینترنت، کمد لباس، تلویزیون، شوفاژ، کولر گازی، یخچال سرویس بهداشتی فرنگی، حمام و لوازم بهداشتی رایگان و چشم‌انداز باغ هستند؛ اتاق وی‌آی‌پی مجموعه تراس نیز دارد. تمام اتاق‌های بوم گردی خانه باغ ایرانی به نام شعرای ایرانی (سهراب سپهری، حافظ، صدرالدین محلاتی، بیژن سمندر، سعدی، فروغ فرخزاد، حسین پناهی، مهدی اخوان ثالث، نیما یوشیج، پروین اعتصامی، فریدون مشیری، احمد شاملو و شهریار) نام‌گذاری شده‌اند.

پارکینگ، فضای سبز، آلاچیق، گلخانه، باغ، رستوران سنتی سیاه‌چادر با سرو غذاهای سنتی ایرانی و شیرازی (با ظرفیت میزبانی از ۱۰۰ نفر) و شربت‌خانه سنتی با سرو عرقیات اصیل ایرانی، کیک‌های خانگی و دسرهای سنتی (با ظرفیت میزبانی از ۳۰ نفر)، تاکسی سرویس شبانه‌روزی، راهنمای تور، کرایه ماشین با راننده و اتاق چمدان از امکانات و خدمات رفاهی تعبیه شده در خانه باغ ایرانی هستند.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به اقامتگاه بوم گردی خانه باغ ایرانی، حرم مطهر شاهچراغ، مسجد و بازار وکیل، ارگ کریم خان، خانه زینت‌الملک، باغ نارنجستان قوام، باغ ارم، امامزاده سید علاالدین حسین و مسجد جامع عتیق هستند؛ جاذبه‌هایی که در فاصله سه تا چهار کیلومتری این مجموعه قرار دارند. فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه باغ ایرانی تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۲ کیلومتر (۲۰ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۴ کیلومتر (۳۵ دقیقه) است.

ورود حیوانات خانگی، استعمال دخانیات و برگزاری مراسم در بوم گردی خانه باغ ایرانی ممنوع است. رزرو اتاق در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
بیژن سمندردو نفردو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی اختصاصی کنار در اتاق۱,۲۰۰,۰۰۰
سعدیدو نفردو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی اختصاصی در اتاق۱,۴۰۰,۰۰۰
فروغ فرخزاددو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی طبقه همکف و اختصاصی (تعدادی پله در ورودی دارد)۱,۲۰۰,۰۰۰
اتاق حسین پناهی، اتاق نیما یوشیج و اتاق مهدی اخوان ثالثدو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی در اتاق۱,۴۰۰,۰۰۰
پروین اعتصامیدو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی در اتاق (واقع در نیم طبقه اول عمارت)۱,۴۰۰,۰۰۰
حافظسه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی در اتاق (واقع در نیم طبقه دوم عمارت)۲,۱۰۰,۰۰۰
فریدون مشیریسه نفرسه تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی در اتاق (واقع در نیم طبقه اول عمارت)۲,۱۰۰,۰۰۰
اتاق احمد شاملو و اتاق سهراب سپهریچهار نفریک تخت دونفره، دو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی در اتاق (واقع در نیم طبقه سوم عمارت)۲,۸۰۰,۰۰۰
صدرالدین محلاتیچهار نفرچهار تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی در اتاق (واقع در نیم طبقه دوم عمارت)۲,۸۰۰,۰۰۰
شهریار VIPچهار نفریک تخت دونفره، دو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی در اتاق، تراس۲,۸۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت مکانچی / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی خانه باغ ایرانی (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ

  • آدرس: سه راه آستانه، خیابان جنب پارکینگ بین‌الحرمین به‌سمت مسجد علمدار، نبش کوچه ۸۴ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۰۲۹۳۳۰ ۰۹۱۷
  • صفحه اینستاگرام: emarathaftrang@
  • قدمت اقامتگاه: پهلوی اول
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه بومگردی عمارت هفت رنگ

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ به میزبانی «علی‌محمد اثنی‌عشری» در بنایی با قدمتی از دوره پهلوی اول در محله آستانه قرار دارد؛ بنایی که در اواخر سال ۱۳۹۷ پس از بازسازی و مرمت با کاربری بوم گردی به بهره‌برداری رسید. این بوم گردی دارای ۱۱ اتاق دو تا چهار تخته است که برخی از آن‌ها مجهز به سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی هستند؛ مهمانان اتاق‌های دیگر باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک در حیاط استفاده کنند. برخی از اتاق‌های عمارت هفت رنگ به نام محله‌های شیراز (سنگ سیاه، لب آب، گود عربون) نام‌گذاری شده‌اند.

نام اتاق‌های بوم گردی عمارت هفت رنگ از روی محله‌های قدیمی شیراز برداشته شده است

همان طور که از نام اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ برمی‌آید، این اقامتگاه مزین به حوضی آبی‌رنگ با گلدان‌های زیبا، شیشه‌های رنگی و دکوراسیون رنگارنگ است؛ فضایی که اقامت در آن را به‌یادماندنی و جذاب می‌کند.

پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تورهای گردشگری، اینترنت وای‌فای، سیستم سرمایشی و گرمایشی (شوفاژ، اسپیلیت)، یخچال، تلویزیون، رستوران با سرو غذاهای اصیل شیرازی، شربت‌خانه با سرو انواع دمنوش و عرقیجات شیرازی از جمله امکانات رفاهی تعبیه‌شده در مجموعه عمارت هفت‌رنگ هستند.

از جاهای دیدنی شیراز در نزدیکی بوم گردی عمارت هفت رنگ می‌توان به مسجدجامع عتیق، باغ نارنجستان قوام، امامزاده سید علاالدین حسین، حرم مطهر شاهچراغ، ارگ کریمخان، خانه زینت‌الملک، بازار و مسجد وکیل اشاره کرد. فاصله اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۰ کیلومتر (۱۶ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۷ کیلومتر (۳۲ دقیقه) است.

استعمال دخانیات، ورود حیوانات خانگی و برگزاری مراسم در بوم گردی عمارت هفت رنگ شیراز ممنوع است. رزرو اتاق در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود. برخی اتاق‌های بوم گردی عمارت هفت رنگ امکان پذیرش نفر اضافه دارند؛ هزینه اقامت نفر اضافه به‌ازای یک شب، ۳۰۰,۰۰۰ تومان است. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیر بنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
سنگ سیاه-دو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی ایرانی و حمام مشترک در حیاط۱,۲۰۰,۰۰۰
لب آب۱۲دو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی از ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۳۰۰,۰۰۰
گود عربون-تا چهار نفر (سه نفر پایه + تا یک نفر اضافه)
یک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی۱,۸۰۰,۰۰۰
درب شیخ-تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی۱,۲۰۰,۰۰۰
اتاق شازده قاسم و اتاق قهر و آشتی۱۲دو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصیاز ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۳۰۰,۰۰۰
درب شازده۱۸دو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصیاز ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۳۰۰,۰۰۰
کل مشیر-سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره۱,۸۰۰,۰۰۰
اتاق چپرخانه و اتاق هفت پیچ۱۸تا چهار نفر (سه نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصیاز ۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۱,۹۵۰,۰۰۰
شازده بیگم (VIP شاه‌نشین)۲۵چهار نفریک تخت یک‌نفره، چهار رخت‌خواب سنتی، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصیاز ۲,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۶۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت مکانچی / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی عمارت هفت رنگ (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی

  • آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۱۲، فرعی ۱۲/۲، بن‌بست اول سمت راست (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۱۷۹۸۲۸ ۰۹۱۷ / ۳۳۳۴۶۴۴ ۰۹۰۲
  • صفحه اینستاگرام: homayouni_house@
  • قدمت اقامتگاه: دوره قاجار
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه بومگردی سرای همایونی

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی به میزبانی «کورش زارع» در خانه‌ای تاریخی با وسعت حدود ۵۰۰ متر مربع با حیاط مرکزی و دیوارهای آجری قرار دارد. این بوم گردی با قدمت بیش از ۲۰۰ سال پس از بازسازی و مرمت در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده و دارای ۱۰ باب اتاق دو تا چهارتخته با امکانات کامل رفاهی نظیر سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، سرویس خواب، سیستم سرمایش و گرمایش (اسپیلت)، یخچال و کمد لباس است که در طبقه همکف و اول قرار گرفته‌اند.

وجود حوض مزین به گلدان‌های زیبا و رنگارنگ، پشت‌بام آرامش‌بخش و تزییناتی چون کاشی‌کاری، آینه‌کاری نقاشی و دیگر آثار هنری از نقاط قوت بوم گردی سرای همایونی محسوب می‌شوند. از امکانات این مجموعه می‌توان آشپزخانه، میز و صندلی‌های چوبی داخل حیاط، تخت‌های چوبی مجهز به کرسی، چایخانه سنتی، رستوران و راهنمای تور را نام برد.

اتاقهای اقامتگاه بومگردی سرای همایونی

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

خانه زینت‌الملک، باغ نارنجستان قوام، سرای مشیر، بازار و حمام وکیل، موزه‌ پارس، امامزاده سید علاالدین حسین، مسجد جامع عتیق و حرم شاهچراغ از جاذبه‌های نزدیک اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی هستند. فاصله اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۰ کیلومتر (۱۵ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۵ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است.

امکان پذیرش گروه‌های مجردی در اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی فراهم نیست. توجه داشته باشید که ورود حیوانات خانگی، برگزاری مراسم و استعمال دخانیات از ممنوعه‌های مجموعه به شمار می‌آیند. رزرو اتاق در بوم گردی سرای همایونی به‌همراه صبحانه خواهد بود. چند اتاق بوم گردی سرای همایونی امکان پذیرش نفر اضافه به‌ازای شبی ۴۰۰,۰۰۰ تومان را دارند؛ نفر اضافه می‌تواند از سرویس کف‌خواب استفاده کند. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
اتاق دبل (واحد ۶)-دو نفریک تخت دونفرهاز ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰,۰۰۰
اتاق‌های دوتخته دبل (واحد پنج و هشت)۱۲تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)
یک تخت دونفره، یک رخت‌خواب سنتیاز ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰,۰۰۰
اتاق دوتخته تویین (واحد چهار)۱۲تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)دو تخت یک‌نفره،، یک رخت‌خواب سنتی۲,۰۰۰,۰۰۰
اتاق سه‌تخته-سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفره۳,۰۰۰,۰۰۰
اتاق چهارتخته-چهار نفرچهار تخت یک‌نفره۴,۰۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی سرای همایونی (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه سنتی ماه منیر

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه هفت (سنگ دقاقیها)، انتهای فرعی ۷/۸ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۸۰۰۰۱۰ ۰۹۱۷ / ۳۲۲۲۶۹۷۳ ۰۷۱
  • وب‌سایت: mahmonirh.ir
  • صفحه اینستاگرام: mahmonirhouse@
  • قدمت اقامتگاه: اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه سنتی ماه منیر

منبع عکس: وب‌سایت مجموعه ماه منیر. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی ماه منیر از محبوب‌ترین بومگر‌دی‌های شیراز در میان گردشگران خارجی است

اقامتگاه سنتی ماه منیر به میزبانی «راحیل پور ابولقاسمی» با وسعت حدود ۳۰۰ متر از مشهورترین بوم گردی‌های شیراز در خیابان لطفعلی‌خان زند است که محبوبیت بسیاری در میان گردشگران داخلی و خارجی دارد. ماه منیر در سال ۱۳۹۷ پس از بازسازی و مرمت به بهره‌برداری رسید و به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌های معماری دوره قاجار و پهلوی، مکانی مناسب برای لمس تاریخ و هنر در شیراز است. 

اقامتگاه سنتی ماه منیر هفت اتاق مستر شامل اتاق‌های دو تا پنج‌تخته دارد؛ اتاق‌هایی که همه به سرویس بهداشتی فرنگی، حمام اختصاصی، یخچال و تهویه مطبوع (کولرگازی و بخاری) مجهز هستند. از جمله امکانات و خدمات ارائه‌شده در این اقامتگاه می‌توان به یک آشپزخانه بزرگ و یک اتاق نشیمن، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، پارکینگ غیرمسقف، خدمات لاندری، راهنمای تورهای گردشگری، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مشترک در حیاط، اینترنت رایگان، نظافت روزانه و کافی‌شاپ سنتی با سرو انواع نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های گیاهی اشاره کرد.

اتاقهای اقامتگاه سنتی ماه منیر

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

در بوم گردی ماه منیر، رستورانی سنتی نیز فعالیت دارد که انواع غذاهای محلی شهر شیراز مانند کلم ‌پلوی شیرازی، دوپیازه آلوی شیرازی، شکرپلو، قورمه‌ به، یخنی نخود، لوبیا پلو، رب پلو، شیرازی پلو، آب پیازک یا اشکنه شیرازی، هویج‌پلو، کوفته هلوی شیرازی، دمپختک شیرازی و کوفته سبزی و انواع غذاهای محلی ایرانی را سرو می‌کند.

خانه زینت‌الملک، باغ نارنجستان قوام، سرای مشیر، بازار و حمام وکیل، موزه‌ پارس،  امامزاده سید علاالدین حسین، مسجد جامع عتیق و حرم شاهچراغ از جاذبه‌هایی هستند که در نزدیکی اقامتگاه بوم گردی ماه منیر قرار دارند. فاصله اقامتگاه بوم گردی ماه منیر تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۹ کیلومتر (۱۲ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۴ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است.

امکان پذیرش گروه‌های مجردی در اقامتگاه بوم گردی ماه منیر فراهم نیست. توجه داشته باشید که ورود حیوانات خانگی و برگزاری مراسم از ممنوعه‌های مجموعه به شمار می‌آیند؛ اما استعمال دخانیات مجاز است. رزرو اتاق در بوم گردی ماه منیر به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
یک‌تخته نارنج۹یک نفریک تخت یک‌نفرهاز ۵۵۰,۰۰۰ تا ۶۲۰,۰۰۰
دوتخته سه دری۹دو نفردو تخت یک‌نفره۸۵۰,۰۰۰
دوتخته قجری۱۲دو نفریک تخت دونفره۸۵۰,۰۰۰
دوتخته ایوان۱۷دو نفریک تخت دونفره، ایوان خصوصی۸۵۰,۰۰۰
سه‌تخته ترنج۲۸سه نفرسه تخت یک‌نفره۱,۱۵۰,۰۰۰
چهارتخته پنج دری-چهار نفردو تخت یک‌نفره، یک تخت دونفره۱,۴۸۰,۰۰۰
پنج‌تخته شاه‌نشین-پنج نفرسه تخت یک‌نفره، یک تخت دونفره۱,۸۱۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی ماه منیر (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه سنتی عمارت سران 

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه ۳۴ سمت راست، پلاک دو (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۰۷۹۸۸۰ ۰۹۰۳ / ۳۲۲۴۳۶۹۴ ۰۷۱
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴ 
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه سنتی عمارت سران 

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی عمارت سران به میزبانی «رضا مقدس» با وسعت حدود ۳۰۰ متر مربع، از دیگر بوم گردی‌های محبوب شیراز در خیابان لطفعلی‌خان زند است. این اقامتگاه درمجموع ۱۴ واحد اقامتی (دو تا چهارتخته) در دو طبقه دارد. تمام اتاق‌های مجموعه دارای یخچال، حمام و توالت فرنگی اختصاصی هستند؛ به‌علاوه چندین توالت ایرانی نیز در حیاط مجموعه تعبیه شده است که مهمانان گرامی می‌توانند به‌صورت مشترک از آن‌ها استفاده کنند. سیستم سرمایش و گرمایش اقامتگاه عمارت سران اسپلیت و شوفاژ است

اقامتگاه بوم گردی عمارت سران همچنین دارای سالن غذاخوری با امکان سرو انواع غذاهای ایرانی و سنتی شیراز (با هماهنگی قبلی) است. در نظر داشته باشید که این بوم گردی پارکینگ اختصاصی ندارد و مهمانان باید ماشین خود را در پارکینگ عمومی نزدیک اقامتگاه پارک کنند.

اتاقهای اقامتگاه سنتی عمارت سران 

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

جاذبه‌هایی چون باغ نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک، مامزاده سید علاالدین حسین، مسجد وکیل، بازار وکیل و مسجد جامع عتیق در نزدیکی اقامتگاه سنتی عمارت سران در قرار دارد و مهمانان می‌توانند به‌راحتی با پای پیاده به آن‌ها دسترسی داشته باشند. فاصله اقامتگاه بوم گردی عمارت سران تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۰ کیلومتر (۱۵ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۶ کیلومتر (۳۲ دقیقه) است.

امکان پذیرش گروه‌های مجردی در اقامتگاه بوم گردی عمارت سران فراهم نیست. توجه داشته باشید که ورود حیوانات خانگی، برگزاری مراسم و استعمال دخانیات از ممنوعه‌های مجموعه به شمار می‌آیند. رزرو اتاق در بوم گردی عمارت سران به‌همراه صبحانه خواهد بود. چند اتاق بوم گردی عمارت سران امکان پذیرش نفر اضافه به‌ازای شبی ۳۰۰,۰۰۰ تومان را دارند؛ نفر اضافه می‌تواند از سرویس کف‌خواب استفاده کند. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
ترنج شیراز و یک واحد کاملا مشابه با رنگ دکوراسیون داخلی مختلف۱۵دو نفردو تخت یک‌نفره۱,۴۰۰,۰۰۰
شاه‌نشین دو شیراز و یک واحد کاملا مشابه با رنگ دکوراسیون داخلی مختلف۱۴دو نفریک تخت دونفره۱,۴۰۰,۰۰۰
بهار شیراز و یک واحد کاملا مشابه با رنگ دکوراسیون داخلی مختلف۱۶تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)دو تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی۱,۴۰۰,۰۰۰
گل مرغ شیراز و یک واحد کاملا مشابه با رنگ دکوراسیون داخلی مختلف۱۶تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک رخت‌خواب سنتی۱,۴۰۰,۰۰۰
نارنج شیراز و یک واحد کاملا مشابه با رنگ دکوراسیون داخلی مختلف۲۰سه نفرسه تخت یک‌نفره۱,۸۰۰,۰۰۰
پنج دری شیراز و یک واحد کاملا مشابه با رنگ دکوراسیون داخلی مختلف۳۸تا پنج نفر (چهار نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، دو تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی۳,۲۰۰,۰۰۰
شاه‌نشین یک شیراز و یک واحد کاملا مشابه با رنگ دکوراسیون داخلی مختلف۲۷تا پنج نفر (چهار نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، دو تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی۳,۲۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی عمارت سران (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه سنتی پسین

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه نارنجستان قوام، پلاک ۲۰ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۲۰۰۱۵ ۰۷۱
  • صفحه اینستاگرام: pasintraditionalhotel@
  • قدمت اقامتگاه: قاجار
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اتاقهای اقامتگاه سنتی پسین

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

قدمت بنای اقامتگاه سنتی پسین به دوره قاجار بازمی‌گردد

اقامتگاه سنتی پسین به میزبانی «شکیبا هاشم‌پور» در خانه‌ای با حدود ۲۰۰ سال قدمت و وسعت حدودی ۳۰۰ متر قرار دارد. این اقامتگاه با هدف احیای خانه‌ های تاریخی شیراز پس از مرمت و بازسازی در پاییز ۱۳۹۷ افتتاح شد.

بوم گردی پسین با معماری کاملا سنتی و فضایی دلنشین شامل پنج اتاق به‌صورت دو اتاق دوتخته، دو اتاق سه‌تخته و یک اتاق چهارتخته است و درمجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۱۴ گردشگر را دارد. تمام اتاق‌های مجموعه دارای سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی هستند و فقط یک اتاق سه‌تخته توالت ایرانی، توالت فرنگی و حمام اختصاصی دارد.

برگزاری تورهای شیرازگردی، گشت‌وگذار در پاسارگاد، تخت جمشید و نقش رستم، بازدید از دریاچه نمک و روستای دیدنی قلات (با هزینه مسافر)، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی مهمانان غیرایرانی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، اینترنت وای‌فای رایگان، سالن غذاخوری، سیستم گرمایشی و سرمایشی (اسپیلیت و شوفاژ) و سرو انواع غذاهای لذیذ سنتی و مخصوص شیرازی نظیر کشک و بادمجان، دوپیازه، کلم‌پلو شیرازی، آب دوغ خیار، قورمه سبزی و... با هماهنگی قبلی در سالن غذاخوری از امکانات و خدمات ارائه شده در اقامتگاه سنتی پسین هستند.

اقامتگاه سنتی پسین

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی پسین در نزدیکی جاذبه‌هایی چون باغ نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک، امامزاده سید علاالدین حسین، مسجد وکیل، بازار وکیل و مسجد جامع عتیق قرار دارد و مهمانان می‌توانند به‌راحتی با پای پیاده خود را به این اماکن برسانند. فاصله اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه سنتی پسین تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۹ کیلومتر (۱۴ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۴ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است.

امکان پذیرش گروه‌های مجردی در اقامتگاه بوم گردی پسین فراهم است. توجه داشته باشید که ورود حیوانات خانگی با باکس مخصوص، برگزاری مراسم و استعمال دخانیات در این بوم گردی مشکلی ندارد. رزرو اتاق در بوم گردی پسین به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
اتاق دبل بالا۹دو نفریک تخت دونفرهاز ۱,۱۴۷,۰۰۰ تا ۱,۲۶۰,۰۰۰
اتاق دبل طاق ضربی۱۲دو نفریک تخت دونفرهاز ۱,۱۴۷,۰۰۰ تا ۱,۲۵۰,۰۰۰
اتاق سه‌تخته بالا۱۶سه نفرسه تخت یک‌نفرهاز ۱,۵۲۵,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰
سه‌تخته طاق ضربی۱۶سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفرهاز ۱,۵۲۵,۰۰۰ تا ۱,۵۵۳,۰۰۰
چهارتخته۲۰چهار نفرچهار تخت یک‌نفره۱,۸۲۳,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی پسین (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی آیدا بانو

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه ۱۵، فرعی یک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۹۲۲۹۴۲ ۰۹۰۱
  • صفحه اینستاگرام: aidabanoo_traditional_house@
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه بومگردی آیدا بانو

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی آیدا بانو به میزبانی «آیدا صالحی‌نژاد» در یکی از خانه‌های تاریخی شیراز در مرکز شهر واقع شده است؛ اقامتگاهی با چهار اتاق و حدود ۲۰۰ متر مربع وسعت که درمجموع امکان میزبانی از ۹ مهمان را دارد. برای دسترسی به اتاق‌های این مجموعه باید از هشت پله بالا بروید تا به طبقه اول برسید. اتاق‌های آبی، سبز و زرد دارای یک تخت دبل، یخچال و سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی هستند؛ اما مهمانان در اتاق رنگی باید از سرویس کف‌خواب استفاده کنند. اتاق رنگی دارای یخچال، سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی و حمام اشتراکی در داخل حیاط است.

امکان سفارش انواع غذاهای ایرانی و محلی در هر سه وعده غذایی با هماهنگی قبلی، راهنمای تور محلی، میز و صندلی برای نشستن در داخل حیاط مزین به حوض آب و گل‌های رنگارنگ و چشم‌نواز، اسپیلت به‌عنوان سیستم سرمایشی و شوفاژ برای روزهای سرد سال از امکانات و خدمات اقامتگاه بوم گردی آیدا بانو به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که این اقامتگاه پارکینگ اختصاصی ندارد؛ اما پارکینگ عمومی در روبه‌روی درب ورودی آن، مکان مناسبی برای پارک ماشین است.

حیاط اقامتگاه بومگردی آیدا بانو

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

از جاهای دیدنی نزدیک به اقامتگاه بوم گردی آیدا بانو می‌توان خانه زینت‌الملک، باغ نارنجستان قوام، امامزاده سید علاالدین حسین، مسجد جامع عتیق، ارگ کریمخان و حرم مطهر شاهچراغ را نام برد. فاصله اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه بوم گردی آیدا بانو تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۰ کیلومتر (۱۶ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۷ کیلومتر (۳۲ دقیقه) است.

امکان پذیرش گروه‌های مجردی در اقامتگاه بوم گردی آیدا بانو فراهم است. توجه داشته باشید که ورود حیوانات خانگی با باکس مخصوص، برگزاری مراسم و استعمال دخانیات در این بوم گردی مجاز است. رزرو اتاق در بوم گردی آیدا بانو به‌همراه صبحانه خواهد بود. یک اتاق بوم گردی آیدا بانو امکان پذیرش نفر اضافه به‌ازای شبی ۵۰۰,۰۰۰ تومان را دارد؛ نفر اضافه می‌تواند از سرویس کف‌خواب استفاده کند. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
سبز شیراز۱۵دو نفریک تخت دونفره، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی از ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰
زرد شیراز۱۵دو نفردو تخت یک‌نفره، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی ۲,۰۰۰,۰۰۰
آبی شیراز۱۸تا سه نفر (دو نفر پایه + تا یک نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک رخت‌خواب سنتی، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی ۲,۰۰۰,۰۰۰
رنگی شیراز۱۲دو نفردو رخت‌خواب سنتی، سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی و حمام اشتراکی در داخل حیاط۲,۰۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی آیدا بانو (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه سنتی عمارت امیریه

  • آدرس: بلوار کریمخان زند، کوچه ۲۶، فرعی ۲۶/۵، پلاک ۲۱ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۶۶۲۱۶ ۰۷۱
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه سنتی عمارت امیریه به به میزبانی «نادر خرسند»، یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های تاریخی شهر شیراز است که در سال ۱۴۰۰ با کاربری اقامتگاه به بهره‌برداری رسید. این اقامتگاه دو طبقه ۱۲ اتاق دو تا پنج‌تخته دارد و وسعت آن، حدود ۱,۰۰۰ متر مربع است.

از امکانات داخل اقامتگاه عمارت امیریه شیراز می‌توان به کافی‌شاپ فضای باز، چایخانه سنتی، سفره‌خانه و رستوران ایرانی، جکوزی، اینترنت رایگان با حجم محدود، پارکینگ عمومی روباز (در نزدیکی مجموعه)، تاکسی سرویس و روم‌سرویس ۲۴ ساعته اشاره کرد. توجه داشته باشید که جکوزی در فضای اشتراکی قرار دارد و به‌صورت سانسی و رایگان به اتاق‌ها تعلق می‌گیرد.

اقامتگاه سنتی عمارت امیریه

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

در اقامتگاه سنتی عمارت امیریه می‌توانید از امکاناتی چون جکوزی، کافی‌شاپ فضای باز، چایخانه سنتی، سفره‌خانه و رستوران ایرانی بهره ببرید

بازار وکیل، حمام وکیل، مرکز خرید قائم، مرکز خرید نیکان، مدرسه خان، سرای مشیر و ارگ کریم‌خان از جمله جاذبه‌هایی هستند که در فاصله اندکی از اقامتگاه سنتی عمارت امیریه واقع شده‌اند. فاصله اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه سنتی عمارت امیریه تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۰ کیلومتر (۱۸ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۴ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است.

امکان پذیرش گروه‌های مجردی در اقامتگاه سنتی عمارت امیریه فراهم است. توجه داشته باشید که ورود حیوانات خانگی، برگزاری مراسم و استعمال دخانیات از ممنوعه‌های این مجموعه هستند. رزرو اتاق در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود. برخی اتاق‌های بوم گردی عمارت امیریه امکان پذیرش نفر اضافه به‌ازای شبی ۲۸۰,۰۰۰ تومان را دارند؛ همه اتاق‌ها مجهز به سرویس بهداشتی فرنگی، حمام اختصاصی، تهویه مطبوع و یخچال هستند. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
دوتخته دنج۲۰دو نفریک تخت دونفرهاز ۶۰۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰
دوتخته دنج یک۱۲دو نفریک تخت دونفرهاز ۱,۱۵۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰
دوتخته دابل آجری۲۰دو نفریک تخت دونفرهاز ۱,۱۵۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰
دوتخته دابل آجری دو۲۰دو نفریک تخت دونفرهاز ۶۰۰,۰۰۰ تا ۱۱,۰۰۰۰۰
دو تخته سه دری۱۸دو نفریک تخت دونفرهاز ۶۰۰,۰۰۰ تا ۱,۱۵۰,۰۰۰
سه‌تخته آجری یک۲۰تا چهار نفر (سه نفر پایه + تا یک نفر اضافه)سه تخت یک‌نفرهاز ۷۹۰,۰۰۰ تا ۱,۵۵۰,۰۰۰
سه‌تخته آجری دو۲۰سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفرهاز ۱,۵۵۰,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰,۰۰۰
سه‌تخته سه دری۱۸سه نفریک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفرهاز ۷۹۰,۰۰۰ تا ۱,۵۵۰,۰۰۰
سه‌تخته VIP۳۸تا پنج نفر (سه نفر پایه + تا دو نفر اضافه)یک تخت دونفره، یک تخت یک‌نفرهاز ۷۹۰,۰۰۰ تا ۱,۵۵۰,۰۰۰
چهارتخته سه دری۴۰چهار نفریک تخت دونفره، دو تخت یک‌نفرهاز ۱,۸۹۰,۰۰۰ تا ۲,۴۰۰,۰۰۰
چهارتخته سه دری دو۴۰چهار نفریک تخت دونفره، دو تخت یک‌نفرهاز ۱,۹۹۸,۰۰۰ تا ۲,۴۰۰,۰۰۰
پنج‌تخته آینه۴۰پنج نفریک تخت دونفره، سه تخت یک‌نفرهاز ۲,۱۵۰,۰۰۰ تا ۲,۷۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی عمارت امیریه (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه سنتی عمارت قوام‌الملک

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، بعد از موزه نارنجستان قوام، کوچه بیستم، پلاک چهار (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۱۴۶۹۷۰ ۰۹۱۷
  • صفحه اینستاگرام: ghavam_house@
  • قدمت اقامتگاه: قاجار
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه سنتی عمارت قوام‌الملک

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی عمارت قوام‌الملک به میزبانی «محمود صدری» از دیگر بوم گردی‌های محبوب در خیابان لطفعلی‌خان زند است. این بوم گردی با حدود ۳۰۰ متر وسعت از بناهای به‌جا مانده از دوره قاجاریه به شمار می‌رود و دارای ۹ باب اتاق مستر سنتی و مدرن، حیاط باصفا با میز و صندلی‌های چوبی و حوض است. اتاق‌های واقع در حیاط و همکف پله ندارند؛ اما برای دسترسی به اتاق‌های طبقه بالا باید از تعدادی پله بالا بروید.

با اقامت در اقامتگاه سنتی عمارت قوام‌الملک با پیاده‌روی پنج تا ۱۰ دقیقه‌ای به جاذبه‌هایی چون موزه نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک، مسجد معروف صورتی نصیرالملک، مدرسه قدیمی و تاریخی خان، مجموعه بازار، مسجد و حمام وکیل، ارگ کریم‌خان، حرم شاهچراغ و سید علاء الدین حسین، سرای مشیر، خانه شاپوری و بناهای دیگر دسترسی خواهید داشت. فاصله اقامتگاه بوم گردی عمارت قوام‌الملک تا فرودگاه دستغیب شیراز، ۱۰ کیلومتر (۱۴ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن شیراز، ۲۵ کیلومتر (۳۲ دقیقه) است.

امکان پذیرش گروه‌های مجردی در اقامتگاه سنتی عمارت قوام‌الملک فراهم نیست. توجه داشته باشید که ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات از ممنوعه‌های این مجموعه هستند. مهمانان می‌توانند در بوم گردی قوام‌الملک مراسم برگزار کنند. رزرو اتاق در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود. برخی اتاق‌های بوم گردی عمارت قوام‌الملک دارای تختخواب و برخی دارای سرویس کف‌خواب هستند؛ همه اتاق‌ها سرویس بهداشتی فرنگی، حمام اختصاصی، تهویه مطبوع و یخچال دارند. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات اضافهرنج قیمت (تومان)
خاتون۱۵دو نفریک تخت دونفرهاز ۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰
جیران۱۵دو نفردو تخت یک‌نفره۸۰۰,۰۰۰
پاییز۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره۸۰۰,۰۰۰
گیسو۱۵دو نفریک تخت دونفرهاز ۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۱۰۰,۰۰۰
ایران۱۴دو نفریک تخت دونفره۸۰۰,۰۰۰
پسین۱۰سه نفرسه رخت‌خواب سنتیاز ۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۱۰۰,۰۰۰
اتاق خورشید، آرامش و اتاق شهرزاد۲۰چهار نفرچهار تخت یک‌نفرهاز ۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۱,۹۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی سنتی عمارت قوام‌الملک(بهار ۱۴۰۲)

اتاقهای اقامتگاه سنتی عمارت قوام‌الملک

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

اگر تاکنون در اقامتگاه‌های بوم گردی شیراز معرفی شده در این مطلب اقامت داشته‌اید یا اقامتگاه بوم گردی دیگری در شیراز می‌شناسید، نظرات و تجربه‌های خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین بوم گردی های شیراز کدامند؟

از مشهورترین و بهترین بوم گردی های شیراز می‌توان به اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان، عمارت قاجاریه، لوتوس، ترنجستان، خانه باغ ایرانی، عمارت هفت‌رنگ و گلستان راز اشاره کرد؛ اقامتگاه‌هایی در خانه‌های تاریخی بازسازی‌شده که فرصت آشنایی با فرهنگ و سنت‌های شیراز را برای شما فراهم می‌آورند. 

ارزانترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز کدامند؟

اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان، اقامتگاه بوم گردی عمارت قاجاریه، اقامتگاه بوم‌ گردی سی راه، اقامتگاه بوم گردی پری دخت، اقامتگاه سنتی ماه منیر، اقامتگاه سنتی عمارت امیریه، اقامتگاه سنتی عمارت قوام‌الملک

منبع عکس کاور: مجله جاباما. عکاس: ناشناس (اقامتگاه بوم گردی ماه منیر)

مطالب مرتبط:

دیدگاه