تصاویر ترسناک مورچه‌ها در نقاب هیولا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
تصاویر ترسناک مورچه‌ها در نقاب هیولا

عکاسی خلاق با عکاسی ماکرو به‌سراغ مورچه‌ها رفته و تصاویر شگفت‌انگیز و تاحدودی ترسناک از این موجودات کوچک ثبت کرده است.

بسیاری از افراد وقتی مورچه‌ای را می‌بینند، به آن توجه‌ای نمی‌کنند؛ اما برای «جاش کوگلر» (Josh Coogler) موضوع فرق دارد. او مورچه‌ها را فرصت جدیدی برای کشف دنیای عکاسی ماکرو می‌داند و با ثبت تصاویر آن‌ها دریافته است که این حشرات بسیار پیچیده‌تر از باور رایج بین مردم هستند. پرتره‌های ماکروی مورچه‌ها در عین جذابیت باورنکردنی، بسیار وحشتناک به نظر می‌رسند. هر پرتره جزئیات فوق‌العاده‌ای دارد که فقط در عکاسی ماکرو قابل‌مشاهده است. جاش کوگلر در ابتدا به‌سراغ عکاسی از مورچه‌ها رفت؛ زیرا در همه‌جا حضور داشتند؛ اما بعد به‌واسطه تنوع بصری مورچه‌ها جذب آن‌ها شد و اکنون پرتره‌هایی از آن‌ها را به تصویر می‌کشد که شبیه ماسک‌های فیلم‌های ترسناک هستند. او درباره این موجودات کوچک می‌گوید:

آنچه بیش از همه من را شگفت‌زده کرد،‌ تفاوت چشمگیر مورچه‌ها با یکدیگر بود؛ موضوعی که بیشتر مردم از آن اطلاع ندارند. قطعا خوب است که بتوانیم از آن‌ها عکس بگیریم و این تفاوت‌ها را به مردم نشان دهیم. گونه‌های مختلفی از مورچه‌ها وجود دارد؛ ضمن اینکه هر کلونی از اعضای متنوعی تشکیل شده است؛ از جمله سربازانی با سرهای قوی و بزرگ و همین طور کارگرانی چابک که همگی منحصربه‌فرد هستند. تماشای مورچه‌ها بسیار مهیج است و امیدوارم مردم متوجه شوند که دنیای کاملی از این موجودات را در حیاط خانه خود دارند.

از آنجا کوگلر از عکاسی ماکرو بهره می‌برد، برای خلق هر پرتره بین ۳۰ تا ۳۰۰ عکس را با هم تلفیق می‌کند تا عکسی با وضوح عالی داشته باشد. در ادامه می‌توانید شاهد این تصاویر حیرت‌انگیز باشید.

نیمرخ مورچه ای به رنگ قهوه ای

صورت مورچه در عکاسی ماکرو

چهره مورچه قهوه ای

عکاسی ماکرو از پرتره مورچه

مورچه سیاه از نمای نزدیک

مورچه سیاه با صورتی ترسناک

پرتره مورچه قهوه ای

پرتره مورچه سیاه

این تصاویر برای شما نیز ترسناک بودند؟ تاکنون چنین تصاویری از مورچه‌ها دیده بودید؟ می‌توانید دیدگاه خود را با سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع mymodernmet

دیدگاه