پرتره حیواناتی که باور نمی‌کنید هنر دیجیتال هستند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
پرتره حیواناتی که باور نمی‌کنید هنر دیجیتال هستند

هنرمندی دیجیتال با استفاده از فتوشاپ و هوش مصنوعی موفق به خلق تصاویری خارق‌العاده از حیوانات اهلی و وحشی شده است که در کف دست جا می‌شوند.

«جیو جان مولور» ‌(Jyo John Mulloor) یک طراح گرافیک با بیش از ۱۰ سال تجربه است که همیشه آثار هنری جدیدی را در شبکه‌های اجتماعی خود، به‌ویژه اینستاگرام، به اشتراک می‌گذارد. اثر جدید او «دنیای ماکرو» (Macro World) نام دارد و شامل مجموعه تصاویری از نسخه‌های کوچک انواع حیوانات اهلی و وحشی نظیر فیل، ببر، زرافه، پاندا، گورخر، پنگوئن و گوسفند است که هر یک به‌راحتی در کف دست انسان جا می‌شوند. بی‌شک ببر با چنگال‌های قوی و دندان‌های تیز، حیوان ترسناکی است که هیچ‌کس دوست ندارد با آن رودرو شود؛ اما ببر کوچکی که می‌تواند در کف دست بنشیند، جذابیت زیادی دارد!

در دنیای ماکرو، جیو جان مولور حیوانات را طوری تصور می‌کند که به‌اندازه یک جاکلیدی هستند. این حیوانات کوچک همه ویژگی‌های حیوانات اصلی را دارند؛ اما فقط کوچک شده‌اند. به گفته این هنرمند، او از نرم‌افزارهای مختلفی از جمله فتوشاپ برای ایجاد آثار هنری دنیای ماکرو استفاده کرده، ضمن اینکه برنامه هوش مصنوعی «Midjourney» نیز نقش مهمی در خلق این آثار داشته‌ است.

بچه پلنگی در کف دست انسان

مجسمه گوسفندی کوچک

مجسمه زرافه ای کوچک در کف دست

خرگوش کوچکی به اندازه کف دست انسان

لاک پشت کوچکی زیر برف

بچه پلنگی به اندازه کف دست

مجسمه میمون بسیار کوچک در دست انسان

حیوان کوچکی در کف دست

یک بچه تنبل در دست انسان

فیل کوچکی در دست انسان

خر کوچکی به اندازه کف دست

بچه پنگوئن

بچه پلنگ

عکس دیجیتالی از گورخری بسیار کوچک

خس قطبی کوچک در دست انسان

این تصاویر به‌حدی واقعی هستند که کمتر کسی باور می‌کند، مجسمه یا عروسک نباشند! کدام تصویر برایتان جذاب‌تر بود؟ حتما کاربران کجارو را در جریان دیدگاه خود بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع boredpanda

دیدگاه