وعده اختصاص سیمکارت گردشگری برای خارجی‌ها عملی شد

نادر نینوایی
نادر نینوایی یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
وعده اختصاص سیمکارت گردشگری برای خارجی‌ها عملی شد

با اعلام نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران سیم‌کارت گردشگری «سوشیاتل» به گردشگران خارجی ارائه می‌شود.

نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران از اختصاص سیم‌کارت گردشگری «سوشیاتل» به گردشگران خارجی خبر داد.

شهرام شیروانی، نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران، در خصوص این سیم‌کارت گفت:

این سیم‌کارت در تمامی مرزهای ورودی هوایی، زمینی، ریلی و دریایی، هتل‌های سراسر کشور و مراکزی که به گردشگران خارجی خدمات می‌دهند، ارائه خواهد شد. سیم‌کارت سوشیاتل با پیگیری جامعه هتلداران ایران و هلدینگ سوشیانت به نتیجه رسیده است.

به‌گفته شیروانی، هزینه اولیه خرید این سیم‌کارت رایگان بوده و بر اساس نوع خدماتی که گردشگر خارجی نیاز دارد، هزینه آن دریافت خواهد شد. نایب رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد:

از طریق سیم‌کارت سوشیاتل، اگر گردشگر مسیر خود را گم کند، می‌تواند تنها با ارسال موقعیت مکانی خود به مرکز پیام، که به‌طور مستقیم به مراکز پلیس وصل می‌شود، درخواست کمک کند.

شایان ذکر است پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از طراحی سیم‌کارت‌هایی برای گردشگران خارجی در کشور، به‌منظور استفاده بهتر آن‌ها از فضای مجازی خبر داده و گفته بود:

شنیده شده است که توریست‌ها و گردشگران خارجی در کشور به‌دلیل فیلترینگ دو پلتفرم واتس‌آپ و اینستاگرام کمی دچار مشکل شده‌اند. ازاین‌رو، در نظر داریم با توجه به محدودیت استفاده از این دو پلتفرم، برای گردشگران خارجی که به کشورمان سفر کرده‌اند، سیم‌کارت‌های خاصی را طراحی کنیم که این افراد بتوانند در مدت حضور خود در ایران راحت‌تر و بهتر از فضای‌ مجازی استفاده کنند.

در پی این اظهارنظر وزیر ارتباطات، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین معاون گردشگری نیز از این طرح با هدف رونق گردشگری کشور دفاع کرده بودند. البته باوجود آنکه تاکنون به‌صورت رسمی امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌اپ و اینستاگرام روی سیم‌کارت‌های مذکور تائید نشده است، اما با توجه به اظهار نظرهای قبلی وزیر گردشگری و وزیر ارتباطات هیچ بعید نیست که ارائه سیم‌کارت گردشگری پیش‌زمینه‌ای برای رفع محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده برای گردشگران خارجی باشد.

این در حالی است که محدودیت دسترسی ایرانیان به برخی از پیامرسان‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی و در مقابل ارائه بدون محدودیت آن‌ها به گردشگران خارجی می‌تواند از سوی مردم امری تبعیض‌آمیز تلقی شود.

مطالب مرتبط:

منبع قطب‌نما

دیدگاه