مجموعه عکس‌های شگفت‌انگیز از سنجاب‌های آکروبات باز

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
مجموعه عکس‌های شگفت‌انگیز از سنجاب‌های آکروبات باز

عکاسی بلژیکی با مطالعه رفتار سنجاب‌های قرمز موفق به خلق تصاویری دیدنی از این موجودات بازیگوش شده است که ارزش دیدن دارند.

«نیکی کولمون» ‌(Niki Colemont) عکاسی بلژیکی است که در مجموعه عکس‌های خود، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده سنجاب‌ها را به تصویر می‌کشد. او درباره این تصاویر می‌گوید:

یاد گرفته‌ام که چگونه به سنجاب‌های نزدیک شوم و اعتمادشان را به دست آوردم. می‌توانم دقیقا حرکت بعدی آن‌ها را پیش‌بینی کنم و در نتیجه عکاسی از این موجودات دوست‌داشتنی برایم راحت‌تر شده است. عکس‌گرفتن از یک پرش خوب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ بنابراین سکوی چوبی مخصوص پرش را درست کردم. این سکو سنجاب‌های قرمز را سرگرم کرد و توانستم ۷,۵۰۰ عکس از آن‌ها بگیرم.

کولمون توضیح می‌دهد که سنجاب‌های قرمز بسیار چابک هستند؛ آن‌ها به لطف دم‌های درازشان که نقش مهمی در حفظ تعادل دارد و پنجه‌های بلندشان، از درختی به درختی دیگر می‌پرند. بدن سنجاب‌ها به‌حدی انعطاف‌ دارد که می‌توانند پاها و بدن خود را ۱۸۰ درجه بچرخانند و در موقعیت‌های سخت به‌راحتی حرکت کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های آن‌ها را باید مچ پای فوق‌العاده منعطف دانست که سلاح مخفی آن‌ها است و به سنجاب‌های قرمز اجازه می‌دهد به‌صورت وارونه از درخت‌ آویزان شوند.

سنجاب آویزان از شاخه درخت

سنجابی در حال دویدن روی شاخه درخت

سنجابی در حال پریدن

سنجاب آویزان از درخت

سنجابی در حال پرش

پریدن یک سنجاب

سنجاب آویزان از درخت

سنجابی با گردویی در دهان در حال پرش

سنجاب آویزان از شاخه درخت روی دریاچه

سنجابی در حال دویدن

انعکاس تصویر سنجاب در آب

سنجاب آویزان از شاخه

سنجاب آویزان بالای دریاچه

سنجابی با گردویی در دهان

پرواز سنجاب با گردویی در دهان

تماشای عکس‌های سنجاب‌های آکروبات‌باز برای شما نیز جذاب بود؟ کدام تصویر را دوست داشتید؟ می‌توانید کاربران کجارو را در جریان دیدگاه و نظر خود قرار دهید.

مطالب مرتبط:

منبع petapixel

دیدگاه