معاون صنایع دستی: وام ۲۰ میلیونی فقط محدود به نمایشگاه گردشگری نیست

افشین حیدری
افشین حیدری پنجشنبه، ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
معاون صنایع دستی: وام ۲۰ میلیونی فقط محدود به نمایشگاه گردشگری نیست

مریم جلالی، وام خرید ۲۰ میلیون تومانی صنایع دستی که در نمایشگاه گردشگری اعطا می‌شود را قابل استفاده تا پایان سال دانست.

هم‌زمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، وام ۲۰ میلیون تومانی خرید صنایع دستی اختصاص داده می‌شود که به گفته معاون صنایع دستی، مردم می‌‎توانند از آن تا پایان سال استفاده کنند.

مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در خصوص جزئیات پرداختی وام خرید صنایع دستی در نمایشگاه به خبرنگار کجارو گفت:

بازدیدکنندگان شانزدهمین نمایشگاه گردشگری می‌توانند برای استفاده از این تسهیلات به غرفه صندوق کارآفرینی امید که در سالن صنایع دستی مستقر است مراجعه و نسبت به اخذ وام خرید ۲۰ میلیون تومانی صنایع دستی بهره‌مند شوند.

او ادامه داد:

با توجه به اینکه شاید برای خیلی از افراد فرصت خرید در مدت چهار روز برگزاری نمایشگاه فراهم نشود، ما این زمان را تا پایان سال تمدید کردیم و پوزهای فروشگاه‌های خیابان ویلا هم مجهز به استفاده از این تسهیلات شده است تا مراجعان بتوانند به‌راحتی اقدام به خرید محصولات خود کنند.

او در خصوص حمایت‌های صورت گرفته از فعالان حوزه صنایع دستی بیان کرد:

با توجه به فعالیت زنان سرپرست خانوار زیادی در این حوزه ما سعی کردیم تا در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های استانی و محلی غرفه‌های رایگانی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. حمایت در فروش، بسته‌بندی و برندینگ  محصولات هم از دیگر اقداماتی است که از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ سعی شده تا از بانوان فعال در صنایع دستی به عمل آید.

 جلالی درآمدزایی حاصل از صادرات محصولات صنایع دستی را خوب توصیف کرد و گفت:

اگر بسترهای لازم برای صادرات فراهم شود، می‌توان به ارزآوری خوبی در صنایع دستی برسیم اما با توجه به اجرای پیمان سپاری ارزی مشکلاتی پیش پای هنرمندان قرار داده شده است که امیدواریم هرچه زودتر حذف آن در مجلس به تصویب برسد. مشکل دیگری که در صادرات صنایع خرد وجود دارد به‌صرفه نبون صادرات است که در نظر داریم تا  از طریق راه‌اندازی کنسرسیوم‌های صادراتی و هلدینگ‌ها این مشکل حل شود.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه